דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שומן כמורה דרך להארה 

מאת    [ 07/12/2009 ]

מילים במאמר: 668   [ נצפה 2297 פעמים ]

בבואי לכתוב על שומן כמורה דרך להארה מצאתי את עצמי מתלבט בבחירת המילים והידע המתאים. מקריאת המאמר תבינו כי היכולת לפתור את בעיית ההשמנה תלויה בהיפתחות לידע חדש, שאינו קיים אצלנו עדיין.  לכן בחרתי בסופו של דבר להתבסס על מידע מתוקשר שאותו ניסחתי בדרך מובנת. את המידע המתוקשר המלא ניתן למצוא באתר הבית שלי.

הבעיה הגדולה ביותר של האדם הסובל מהשמנת יתר היא אי הידיעה המלאה של המקור להשמנתו. הוא מפוטם במידע שגוי הגורם לו לראות את האשם במזון שהוא מכניס לפיו, כאשר ה"אשם" העיקרי שוכן במסתרים, נחבא ומתרחק מחשיפה ומהאור. ברור שכאשר הניסיונות שלו לרדת במשקל מבוססים על אותו מידע שגוי, התוצאה היא כשלון חוזר ונשנה עד כדי ייאוש.

את האמונה שהשמנה נגרמת מן המזון שאנו אוכלים יש לעקור מן השורש לפני שאפשר יהיה להביא לפתרון של בעיית ההשמנה. אוכל מביא להשמנה רק בגלל שכך למדנו להאמין. קיבלנו את דעתו של מי שאמר שאוכל יוצר שומן, והשומן נאסף בשכבות מסוימות של הגוף. מי שלימד אותנו כך לא ידע את האמת על הדרך שבה נוצר השומן בגוף, ועל המהות האמיתית של השומן ויכולתו להיות למקור אנרגיה להגשמה עצמית. התוצאה של קבלת המידע השגוי הזה הייתה הדברת האמת הפנימית והתפתחות של כוח שלילי המוכר בשם רמייה עצמית, שמחבלת בכוחות הנפשיים של האדם. בסופו של דבר, מה שיצר את ההשמנה הייתה הדברת האמת הפנימית, ולא המזון הנאכל.

לפני שנים רבות ידע האדם לזהות בנקל את כל מה שאיים על השלווה המיידית שלו. במצב ההוא יכול היה האדם להבין בדיוק מה יזיק לבריאותו, כולל גורמים שיביאו לעלייה במשקלו. למרבה הצער, היכולת שלו לאתר בטבע גורמים המסכנים את שלומו הייתה לו לאבן נגף כאשר הוא מצא את עצמו בחיים המבוססים על אמת חלקית ועל הסתרה ושקרים. הנגישות שלו למידע שמשמר את בטחונו ובריאותו הפכה לקושי היוצר מצוקה ולכן התפתחה העדפה של שקר עצמי. במצב הזה הוא איבד את יכולתו לקבל בעצמו הסברים באשר לבריאותו ולחייו והפך נזקק להסברים מפי אחרים. אחת התוצאות של התהליך הזה היא שכיום הוא מובס ללא הרף על ידי אינפורמציה שגויה הנוגעת לשיטות אכילה ומנהגי דיאטה. הידע שיש לו נגוע בשקר בעיקרו ומהווה את הגורם המכשיל אותו בבואו לטפל בבעיות הבריאות שלו, שלמעשה נגרמות מהמזון הבלתי רוחני בעליל שהוא מפוטם בו.

באופן פרדוקסלי, הידע האינטואיטיבי של האדם שממנו הוא יכול לקבל הדרכה והנחיה לכל מטרה, כולל לירידה במשקל, מקודד בדיוק באותה שכבה פיזית הנקראת "היפודרמיס", ובה נמצאים תאי השומן. עובייה של שכבה זו נע ממילימטרים בודדים אצל אדם רזה לסנטימטרים אצל אדם שמן. יכולים אתם לראות כמה פרדוקסליות יש במצב בו האדם נסמך על אינפורמציה חיצונית כדי להפחית משכבת השומן שלו, שבה מצוי הידע שיעזור לו לרדת באמת במשקלו. אתאר זאת בדרך נוספת - האדם המנותק מהאמת שלו, המקודדת בשכבת השומן שלו, נאלץ לבקש הנחייה חיצונית שתסביר לו איך אפשר להפחית מהשומן שלו, ולמעשה - להפחית עוד יותר מהאמת שלו!

כדי לרדת במשקל ולהפחית מכמות השומן בגוף יש לפענח מתוך שכבת השומן את האמת המסתתרת בה. גילוי של הידע המקודד בשכבה הזו מביא להגנה גופנית, להבראה ולירידה במשקל שהיא תוצאה של הפיכת שכבת שומן פיזית חזרה לאנרגיה של ידע. התהליך הזה הוא תהליך של הארה, שבו השומן מהווה את המצע שבו מקודד הידע האישי שיביא לאור אישי. ההארה היא הדרך לדעת מחדש את משמעות החיים ולהחזיר חזרה את הדרך האישית להתבונן על העולם, לתפוס, להבין ולפרש את העולם במבט מיוחד. זוהי פקיחת עיניים והתעוררות, לאחר תרדמה ארוכה שנגרמה מחיים חשוכים שיצר הקידוד השגוי שהוטבע בכל אחד עם הלידה. לשם כך יש צורך לאתר ולאחר מכן להפר את הקידוד השגוי שהוביל לניתוק עצמי ואי נגישות לידע האישי. חלק מהדרך לשם מחייבת דחייה של הסחות דעת מסוג ידע מוטעה ומגמתי המחבל במאמצים לחזור אל המקור של החיים, ששם נמצא הכוח ליצור חיים מוארים במקום החיים המוחשכים שבהם נמצא האדם שחי תחת קידוד שגוי. חלק אחר מחייב הכרה של מזונות המשמרים את השומן על ידי תחזוקה של הקידוד המוטעה, והימנעות מאותם מזונות.

נסו לראות את עצמכם נוגעים באמת והרגישו את תגובת הגוף. הוא משתוקק לחזור לשם. האם לא תאפשרו לו זאת?

בברכה לכם,

אבי חברוני

פסיכותרפיסט רוחני

מנחה סדנת "שומן כמורה דרך להארה"

 

בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בעבודה סוציאלית קלינית (M.S.W.), קינסיולוג, מטפל ברייקי,בהילינג קבלי ומטפל IPEC מוסמך.


מטפל בפסיכותרפיה הוליסטית רוחנית תוך דגש על ראיה כוללת של האדם השלם, ובשילוב של מגוון טכניקות ותיאוריות. תחומי הטיפול כוללים טיפול בקשיים רגשיים כחרדות, פחדים, דיכאון, תחושות תקיעות, חוסר סיפוק, קשיים בקבלת החלטות, ביחסים בינאישיים ובדידות. כמו כן מטפל בבעיות פיזיות כאלרגיות, רגישויות למזון, בעיות עיכול, יתר לחץ דם, מיגרנות ובעיות עור. בנוסף מטפל בנושא אכילת היתר, אכילה רגשית ועליה במשקל על ידי שילוב שיטות מכל תחומי ההתמחות. כמו כן מרצה ועורך סדנאות בתחום זה. טיפולים מתקיימים בתל אביב, בשרון ובאילת.


http://www.human-spirit.co.il


0523808996


sgalgal@yahoo.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב