דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דומיין על הכוונת - אזהרה! 

מאת    [ 07/12/2009 ]

מילים במאמר: 398   [ נצפה 4240 פעמים ]

כיום ברור לכל אדם אשר מעורב באופן כלשהו בעולם האינטרנט כי דומיין הוא רכוש לכל דבר – הוא מבצע פונקציה כלשהי והוא משפיע על פעולותיהם של אנשים ממש כאילו היה חפץ או מוצר בעולם האמיתי ולא רק בעולם המקוון. לפיכך, כמו כל מוצר מוחשי אחר, גם דומיין עשוי להגנב על ידי אנשים שחומדים אותו. אכן, תופעה זו של גניבת או חטיפת שמות דומיין הולכת ונעשית נפוצה יותר ויותר ככל שהאינטרנט והעולם הוירטואלי מקבל יותר משמעות ומשקל בעולם האמיתי. קיימים אנשים רבים ברחבי העולם אשר עיסוקם המרכזי הוא מעקב אחר שמות דומיין של בעלי אתרים אחרים. ברגע ששם דומיין של אתר מסויים פג, גנבי שמות דומיין אלו רוכשים את אותו דומיין מבלי לאפשר לבעל האתר אפשרות לחדש את הבעלות עליו. בכך למעשה נותר בעל האתר ללא שם דומיין שכבר ידוע בקרב גולשיו.

דומיין נגנב – למה בעצם...?

מדוע בעצם אנשים רבים מקדישים את מלוא זמנם ומרצם לגנבת שמות דומיין? הרי למעשה מדובר במשרה מלאה ומלחיצה – גנבי שמות דומיין מקצועיים יושבים מדי יום שעות רבות מול המחשב, מחפשים שמות דומיין פוטנציאליים וממתינים לשעת הכושר לפעולת העוקץ שלהם. מהו האינטרס של אנשים אלו להתחיל לעסוק בתחום שאמנם איננו מחוץ לחוק, אולם בפירוש אינו מוסרי? התשובה לכך היא כמובן כסף – גניבת שמות דומיין היא פעולה רווחית ביותר. הצעד הראשון של גנבי שמות דומיין לאחר חטיפת שם האתר היא העמדת אתר ארעי של פרסומות בשם הדומיין שחטפו – באופן זה תנועת הגולשים של האתר ששמו נחטף מתועלת לאתר הפרסומי, והגנב מרוויח מחשיפת פרסום לקהל של אלפי ולעיתים מיליוני גולשים. אולם את הכסף הגדול גנבי שמות דומיין לא עושים מהפרסום אלא מהצעה שבעל הדומיין המקורי לא יוכל לסרב לה– החזרת שם הדומיין החטוף במחיר מופקע. שם דומיין הוא אחד מסמלי ההיכר של אתר פופולארי, ולכן אם ברצונו של בעל האתר להחיות את אתרו, גנב הדומיין ישיג את מבוקשו.

דומיין רשום על שמך? שמור עליו היטב!

כיצד אפשר לשמור על שמות דומיין ולהגן עליהם מפני גנבים וחוטפים? קיימים מספר פתרונות לכך, ראשית, יש לזכור את תאריך תפוגת דומיין, לשים לב להתראות שנשלחות לכתובת הדואר האלקטרוני על התקרבות תאריך התפוגה (לרוב נשלחות התראות אלו מספר שבועות לפני תפוגתו של שם דומיין) ולחדש את הבעלות עליו בהקדם האפשרי. כמו כן, מומלץ לרכוש מראש או לחדש את הבעלות של שמות דומיין לתקופה ארוכה ככל האפשר (מספר שנים לפחות). שים לב – ככל שתקדים לחדש את הבעלות על שמות דומיין שבבעלותך, כך יקטן הסיכוי שגנב ישים ידיו עליהם.

LoadMyDomain מתמחה ב - דומיינים ורכישתם. לפרטים אנו צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר אלקטרוני הזו: href="mailto:info@livecity.co.ilinfo@livecity.co.il">">info@livecity.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב