דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ריהוט משרדי 

מאת    [ 06/12/2009 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 1755 פעמים ]

ההחלטה לרכוש ריהוט משרדי כיום מושפעת מצרכים ארגונומיים. כיום רבים מודעים להשפעה שיש לסביבת העבודה על פריון העובד וההתייחסות לפן זה בבחירת ריהוט משרדי אינה שולית, אלא דווקא מרכזית מאוד. הנדסת אנוש התקדמה מאוד מאז הטיילוריזם, בתקופת המהפכה התעשייתית. עובדים כבר אינם נתפסים כברגים במערכת. יש כיום התייחסות רחבה גם לפן הפסיכולוגי של העובד וכיצד סביבת העבודה שלו משפיעה על ביצועיו בעבודה. ישנה מודעות שעובד שנמצא סביבה שנוחה לו, יעבוד יותר טוב מאשר כזה שלא, ללא קשר לפיצוי הכספי שמקבל על כך.
ריהוט משרדי הוא אחד המושפעים העיקריים משינוי התפיסה בהקשר של העובד במקום העבודה, בתוך כך – כסאות הישיבה בעבודה. כסא הוא פריט הריהוט המשרדי הנפוץ ביותר, במכלול רב של משרות. הוא מהווה חלק מהחוויה המשרדית שלנו, בכל קונסטלציה כמעט, החל מעובדי משרד רגילים, שעובדים מול מחשב וישובים על הכסא בכל שעות העבודה וכלה בעובדי פס ייצור, שזקוקים לכסא נוח, בעת העבודה בפס ייצור, או, לחלופין, בהפסקות. לא רבות, אם בכלל, החברות, שמנהלות חיי משרד ללא פריט ריהוט משרדי זה (נסו לדמיין את ישיבת הצוות הבאה שלכם נעשית בעמידה או בישיבה, עם רגליים שלובות על הרצפה..). כסא שעוצב ממניעים ארגונומיים יהיה בנוי עם תמיכה חזקה לגב התחתון. בנוסף, יכלול הכסא, כריות קטנות במשענת, לשם מעבר של אוויר. פריט ריהוט זה, צריך שיהיה גם יציב, ניתן לכוונון, ולבסוף, שיאפשר תזוזה במרחב. המרכיב הארגונומי החשוב ביותר הוא המשענת – תמיכה איכותית לגב האמצעי ולתחתון מבדילה בין כסאות איכותיים באמת למתחריהם.
המשמעויות עבור העובד, כאשר הוא משתמש בריהוט משרדי שנבחר מטעמים ארגונומיים, הן בריאותו הפיזית, שלא נפגעת במהלך יום העבודה, ולעיתים אף משתפרת בעקבות יישום נכון של רעיונות הנדסת אנוש במשרד, דרך ריהוט משרדי מתאים. בנוסף לבריאותו, יעילותו של העובד גדלה. כאשר הוא אינו מוטרד מאי נוחות בסביבה המשרדית, העובד פנוי, ואף מעוניין, להשקיע יותר מזמנו בעבודה. מהיקש לוגי בלבד, קל להניח שעובד שאינו סובל בסביבתו, ואינו ממורמר על חוסר נוחות בתנאים הבסיסיים שמוצעים לו במקום העבודה, ירצה להישאר במקום בו נמצא ואף ישקיע בכך ממיטב מאמציו. בניגוד לעובד שכזה, כאשר הנך עובד במשרד קטן, עם ריהוט משרדי מינימאלי, למשל –שולחן קטן שאינו בנוי למידותיך, כסא עץ שאינו מאפשר תזוזה נוחה בחדר, או אף כוונון לגובה הספציפי של השולחן שמאחוריו הוא מוצב, ועוד ועוד, כל אלו ישפיעו על הרגשתך הכללית, יסיחו את דעתך ובהכרח יגרעו מהפוריות של העבודה אותה תעשה.
בזכות חשיבה מודרנית, אשר מבינה את מרכזיות האושר של העובד להצלחה של משימות בעבודה, השתנתה התפיסה באשר לריהוט משרדי ויושמו אלמנטים ארגונומיים בייצור. עתה, כל שעליכם לעשות, בין אם אתם מעבידים, או עובדים שמעוניינים בנוחות בעבודה, זה לבחון איזה ריהוט משרדי בסביבתם אינו משרת את האינטרסים שלכם, ולבחור לשפר את מקום העבודה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב