דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך אתה חוגג את הצלחתך? 

מאת    [ 03/12/2009 ]

מילים במאמר: 963   [ נצפה 2705 פעמים ]

"איך אתה חוגג את הצלחתך?" שאלתי חבר ומנכ"ל חברת הייטק מוכרת.

 

"למה אתה מתכוון?"

 

"כאשר אתה זוכה במכרז גדול או משלים פרויקט חשוב."

 

הוא שתק לרגע. אחרי זה השיב: "ממשיכים הלאה ועוברים לפרויקט הבא."

 

"ובכל זאת, השקעת הרבה זמן ומאמץ, קרוב לודאי שגם הרבה כסף, אינך נזכר במשהו מיוחד?"

 

"טוב לפעמים מרימים כוסית, עושים ארוחה עם הצוות. לפעמים נותנים גם מענק מיוחד למי שתרמו תרומה מיוחדת."

 

"וברמה האישית. מה אתה עושה? אחרי הכול, מגיע לך לחגוג."

 

הוא שתק ואחר כך גרד בראשו. "האמת שלא חשבתי על זה."

 

למה זה חשוב?

 

אני מספר את זה מכמה סיבות...

 

הסיבה הראשונה, הטבעית וההגיונית ביותר, היא שפשוט כיף לחגוג הצלחות. לחשוב על עוד יעד שהגענו אליו, זה נעים ומענג, וככל שנרבה לעשות זאת, אני מאמין שנהנה יותר מהחיים. מול אוסף רב של אכזבות, דברים שנתקעים, ציפיות שלא ממומשות, כאשר משהו כבר מצליח, לקחת אתנחתא רגעית, להסתכל לאחור, להעריך את ההצלחה, להתלהב... זהו רגע נוצץ של הנאה צבעונית, שחבל להחמיץ.

 

סיבה שנייה חשובה לא פחות, היא העובדה שחגיגות ההצלחות שלנו הופכות להיות הדלק והמוטיבציה שדוחפות קדימה, מחזקות את הרצון להצליח יותר ויותר, ומביאות אותנו לשרשרת מתמשכת של הצלחות.

 

סיבה שלישית היא העובדה שחגיגת ההצלחות נותנת משמעות וסיפוק, למעשינו ולחיינו. הריצה שאינה נפסקת, אחרי עוד ועוד הצלחות, בלי שנעצור לרגע לחגוג אותן הצלחות שכבר השגנו, יובילו לכך שבעוד כמה עשרות שנים, כאשר נסתכל לאחור ונשאל מה עשינו בחיינו, נראה מרוץ מטורף חסר תכלית. חגיגת הצלחות שהופכת להרגל, תהפוך במקום זאת, לשובל של אורות זוהרים, שמספרים לעולם, כי חיינו היו חגיגה מתמשכת וקסומה.

 

זה לא נגמר בזה.

 

מה אני עושה?

 

כמי שמודע לחשיבותן של חגיגת ההצלחות, הפכתי אותן להרגל. בכל פעם שאני מזהה, כי עוד דבר שחשוב לי התממש, אני עוצר לרגע קצר ואומר כמה וכמה פעמים תודה. תודה לאנשים שסייעו בכך, תודה למי שדאג לסדר את הדברים שם למעלה, תודה שזכיתי להגיע לרגע הזה.

 

עם הזמן גיליתי כי יש ימים שבהם אני חוגג כמה "סדרות" כאלה של תודה. דרכן, אני רואה עד כמה החיים יכולים להיות יפים. נכון שחגיגות ההצלחה האלה, אינן מבטלות קשיים או כישלונות, אולם הן מרככות ומעדנות אותם, והופכות אותם לתחנות ביניים זמניות, עד לחגיגה הבאה.

 

יתרה מזאת, כאשר מדובר בהצלחות גדולות באמת עבורי, אני מקדיש להן זמן בכל בוקר, כדי להיזכר בסיפוק בדרך שהובילה אליהן, לחשוב עליהן, להתענג מטעמן.

 

כהצלחותיי הגדולות, אני מחשיב כיום, דווקא את ההצלחות של אחרים: את תעודות הסיום האקדמיות של שני ילדי ומכתבי התודה ששולחים הלקוחות שלי. את אלה וגם אלה, הכנסתי לתיק מהודר, ומדי בוקר אני מעיין בהם שוב ושוב בחדווה גדולה. הידיעה שדברים שעשיתי, היה בהם כדי לסייע לאנשים שחשובים לי, מהווה עבורי חגיגה ענקית של הצלחה. חגיגה שאני נהנה לחגוג כל יום מחדש. המחשבה שעוד תעודה בדרך ועוד מכתבים כאלה יגיעו, מחזקת ומעצימה עוד יותר את התחושה.

 

כך למשל, את המכתב האחרון שכתב לי מנמ"ר נתיבי אילון, בני אתגר, קראתי כבר עשרות פעמים ואני מתכנן לקרוא אותו עוד הרבה פעמים. בדרכי שלי, זאת מין הוקרת תודה על הפרגון והאמון. וכך הוא כותב: "התחקיר שלכם בתחום מחשוב ענן היה מעולה... ביססתי את נייר העמדה שלי לפני ההנהלה על התחקיר... והצלחתי לשכנע באמצעותו להתניע תהליך של בדיקה בחברה ממשלתית למעבר למחשוב ענן.!! איני יודע אם אתם יודעים כמה זה קשה, אבל זה הצליח. יישר כוח ותודה."

 

הידיעה שהפעילות שלי עוזרת למנהלים להצליח לקדם את ארגונם, לעשות דברים טוב יותר, לחסוך כסף, להתייעל, ממלאת אותי סיפוק. "אם חלק קטן מהכסף שחברת נתיבי איילון תחסוך בעקבות השירות שלי, יוקדש לשיפור הבטיחות בדרכים, ובעקבות זאת, הולך רגל אחד, נהג אחד, רוכב אופנוע אחד ינצל, מי לא יתגאה בהישג שכזה?" אני שואל את עצמי.

 

איך נהנים מיותר הצלחות?

 

אני מעלה את נושא חגיגות ההצלחה מסיבה נוספת. את הגדרת העיסוק שלי אני רואה בעזרה למנהלי מחשוב להצליח. להצליח ליהנות מיותר זמן פנוי, לדברים שחשובים להם, להצליח להפחית הוצאות, להצליח לקדם את ארגונם ואת עצמם.

 

בכל שבוע אני ואנשי הצוות שלי עושים תחקיר על נושא מקצועי אחר בתחום המחשוב ואינטרנט שנועד להביא ליותר הצלחות. תחילה אנו מסננים אותם נושאים שבהם אפשר לראות ולהראות ערך מוסף אמיתי ומוחשי. בשלב השני אנחנו מרכזים את מיטב הידע הקיים בארץ ובעולם, שמראה איך להפוך אותן טכנולוגיות, להצלחות מקצועיות מעשיות.

 

אנו עוברים על מספר רב של אתרים ומאמרי מפתח חשובים, מדברים עם מומחים ומשתמשים, שואלים בעלי ניסיון, בודקים, חוקרים, מצליבים מידע ובסוף אנו מסכמים בתחקיר קצר ומתומצת את כל הדברים החשובים. כמו בספר בישול מוצלח, אנו נותנים מרשמים ברורים ובדוקים, יחד עם הסבר של המשמעויות וההשלכות, הקשיים והיתרונות ליישום טכנולוגיה מבטיחה אחרת.

 

העובדה שאנחנו מציעים שירות ייחודי שאין דומה לו בארץ ובעולם, עושים זאת כבר 18 שנה ומשרתים את מנהלי המידע של הארגונים המכובדים והגדולים ביותר במדינת ישראל, אומרת לנו שזה עובד, זה אמיתי וזה מצליח. האם שירות כזה יכול לעזור לאנשים נוספים?

 

להתחיל לחגוג

 

כפי שסיפרתי בהתחלה, אני יודע היום עד כמה קשה לחגוג הצלחות, ולא פשוט לעשות זאת. מצד שני לא לחגוג הצלחות, זה כמו להשקיע שבועות וחודשים כדי להתכונן לכבוש פסגת הר נישא, וכאשר אחרי המאמץ המפרך, מגיעים סוף סוף למעלה, להזדרז ולרדת מההר, כדי לצאת למסע לכיבוש הר נוסף, במקום ליהנות מההישג, לעצור לרגע ולצעוק בסיפוק ווווווואאאאאאאווווווו אדיר.

 

לכן, למנהלי מידע שחושבים כי הרעיון לחגוג עוד ועוד הצלחות מקצועיות, ליהנות מיותר זמן פנוי, לראות ולהראות יותר תוצאות, נשמע כרעיון קוסם ומושך, אני מאפשר להתרשם באופן בלתי אמצעי מתחקיר דוגמא לשירות שלי, שאותו הם יכולים לקבל באופן מיידי, בקישור זה.

 

במה עוסק התחקיר?

 

קובי שפיבק הוא העורך הראשי של pCon - זה עובד ומצליח וזה אמיתי
http://www.pcon.co.il/data/abm/abmc.asp?b=890&z=44

קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב