דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניית אתרים - HTML או Flash? 

מאת    [ 03/12/2009 ]

מילים במאמר: 529   [ נצפה 2069 פעמים ]

בניית אתרים – מראה או תוכן?


בניית אתרים בטכנולוגיית FLASH או ב – HTML, זו השאלה! כדי לענות על שאלה זו עלינו בראש ובראשונה להבין שמלאכת בניית אתרי אינטרנט טובה ומקצועית היא כזו שמספקת כלים שיסייעו למצב את אתר האינטרנט שלכם בראש תוצאת החיפוש. יש לזכור שזמן השהייה של הגולש הממוצע באתר שאיננו אטרקטיבי הוא שניות ספורות ולכן חשוב לתכנן היטב את תהליך בניית אתרים.

מעבר לשיקולי הגולש והעסק, גם לבונה האתר זו התלבטות לא קלה. החלטה זו משפיעה מאוד בהמשך הדרך על תחזוקת האתר ועל יכולות השדרוג והפיתוח שלו.
אין החלטה מוסכמת לגבי מהי הטכנולוגיה העדיפה בעת בניית אתרים כי לכל בחירה יש יתרונות וחסרונות. חשוב להבין את היתרונות והחסרונות של כל שיטה ורק אחר כך לקבל החלטה מושכלת.

HTML היא שפת בניית אתרים בסיסית ומטרתה להורות לדפדפן כיצד עליו להציג את הטקסט באתר. ה-FLASH היא שפה גראפית מורכבת, המציגה טקסטים, תמונות ואנימציה. במילים אחרות: שימוש ב- HTML נועד לצרכי בניית אתרים הנשענים על תוכן ואילו שימוש ב- FLASH נועד לבניית אתרים הנשענים על וויזואליות.

בניית אתרים - HTML ו-Flash השוואה


יתרונות השימוש ב- FLASH בעת בניית אתרים הוא בכך שהוא מושך את העין ומאפשר לגולש לחוות את האתר באופן ויזואלי. הודות לאפשרויות העיצוב הטמונות בהם, אתרי FLASH הם הבחירה המועדפת על מעצבי אינטרנט.

למרות המראה המעוצב והכובש של אתרי FLASH, שלרוב עולה על מראה הדף הסטאטי של אתרי HTML, יש לזכור, שאין די בכך כדי למשוך גולשים לזמן שהייה ארוך. הדבר תלוי בסופו של דבר בתכני האתר.

חסרונות השימוש ב- FLASH בעת בניית אתרים הם בכך, שהוא מאט את הגלישה, מקשה על מנועי החיפוש בזיהוי הטקסטים באתר ועל פי רוב, אתר FLASH איננו תואם לכל הדפדפנים.

יתרונות השימוש ב- HTML טמונים בהתאמתו לתקנים המקובלים על איגודי האינטרנט, ידידותו למנועי החיפוש ובקלות שבה ניתן לשפר ולשנות אותו. כמו כן, HTML מכיל מספר גדול של אפשרויות בעיצוב טקסט, בקישור לדפים אחרים ומאפשר הוספת תמונות וטבלאות לדף.

חסרונות השימוש ב- HTML באים לידי ביטוי במראה הפשוט של האתר, בקושי לייחד אותו ובקשיים עיצובים. לבניית אתר בשיטה זו ישנן מגבלות רבות שחייבים לקחת בחשבון בשלב העיצוב והבנייה. מגבלות שהוקלו ברובן באמצעות טכנולוגיית ה CSS .

בניית אתרים - מקבלים החלטה


ובכן, אם אתם עומדים להשיק אתר שהחלק הוויזואלי שבו משמעותי כגון אתרים שעוסקים בצילום, אומנות, קולנוע, עיצוב וכדומה, אזי בניית אתרים בטכנולוגיית FLASH תהיה מתאימה יותר. כלל זה נכון גם לגבי אתרים שמטרתם להוביל קמפיין ספציפי או דפי נחיתה העולים לזמן קצוב.
אם אתם עומדים להקים אתר שהקונספט המרכזי שלו הוא טקסטואלי, מומלץ מאוד לבנות אותו על בסיס HTML. בצורה זו קיים סיכוי גדול יותר שגולשים יגיעו אליכם דרך מנועי החיפוש וכך תוכלו לזכות לתנועה ערה יותר באתרכם.

חברות בניית אתרים רבות ממליצות כיום לשלב בין השניים. מומלץ לבנות אתרים על בסיס תקנים מוכרים של HTML אך לשלב בהם אנימציות של פלאש. העיקרון הוא שהניווט של הגולש מתבצע בסביבת HTML ואילו באזורים הגראפיים של האתר מופיעה אנימציית פלאש המשולבת בצורה חכמה, נטענת מהר ואינה מפריעה לניווט, לחויות הגלישה ולקידום האתר במנועי החיפוש.

חברת לייבסיטי מתמחה ב - בניית אתרים באינטרנט. לפרטים אנו צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר אלקטרוני הזו: href="mailto:info@livecity.co.ilinfo@livecity.co.il">">info@livecity.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב