דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לשפר את דפי נחיתה ולהגדיל את יחס ההמרה 

מאת    [ 29/11/2009 ]

מילים במאמר: 1089   [ נצפה 2013 פעמים ]

לפני שאתה עומד להשיק מסע פרסום גדול בשיווק באינטרנט לעסק שלך כדאי שתבדוק האם יש דרך לייעל ולשפר את התוצאות שיהיו, איך לצמצם אבדות של גולשים שמגיעים לדף הנחיתה אך עוזבים כלא באו, איך לזהות פגמים בפונקציות ובשימושיות של דף הנחיתה בכדי להגדיל את יחס ההמרה.

 

מהו דף נחיתה?

דף נחיתה זה עמוד שבו ינחתו הגולשים שלחצו על המודעה שפרסמת. מטרת הדף היא לשכנע את המבקרים לבצע פעולה כלשהי כמו מילוי טופס צור קשר או ביצוע הרשמה או מכירה (תלוי במטרה עצמה)

כאשר בונים דף נחיתה חשוב מאוד לקחת בחשבון את הרגלי התנהגות הגולשים, כך לדוגמא:

אם מטרת הדף היא לקחת פרטים אישיים -  אז יש לזכור שגולשים נרתעים מלהשאיר מידע רחב בגלל החשש לקבלת ספאם.

אם מטרת הדף היא לבצע קנייה On-line - אז יש לזכור שגולשים חוששים מפני רמאויות ואבטחת מידע.

אם מטרת הדף היא לבצע הרשמה - אז יש לזכור כי הגולשים זקוקים למידע בכדי להבין למה הם נרשמים, אך מאידך יש גם לזכור כי הגולשים שונאים לקרוא מידע רב (הם אוהבים שורה תחתונה ומסקנות)

אז כמו שאתה כבר רואה, בעת הבאת גולשים לדף הנחיתה שלך קיימים באופן טבעי מכשולים עיקריים שגורמים לגולשים שלך להתמודד עם הרגלי התנהגות שהם חוששים ושונאים, וזו הסיבה לכך שבדפי נחיתה קיים שיעור סטטיסטי של יחס המרה (Conversion Rate ) ולא מצב אבסולוטי שבו כל גולש שמגיע לדף הנחיתה מבצע את ההמרה.

 

לחשוב על הגולש שלך

רוב הגולשים לא מגיעים לדף הנחיתה בכדי להסתכל על אלמנט עיצוב ייחודי, אלא הם באים בכדי לחפש במהירות רמזים שיענו להם על השאלות שלהם.

הם רוצים לדעת:

-          האם זה המקום הנכון?

-          ככה דמיינתי שזה יהיה?

-          האם כדאי לי לחזור אחורה מאיפה שבאתי ?

-          האם זה נראה לי אמין ?

-          כמה זמן זה ייקח?

דף הנחיתה שלך חייב לתת מענה מיידי לכל הרצונות הללו, ואם הדף נחיתה שלך לא ממוקד מספיק או שיש לך גרפיקה ומידע שמסיח את הדעת בצורה מיותרת, אתה יכול לצפות שלף תהיה נטישה גדולה

אם הצלחת להשאיר את הגולש באתר ללא הסחה מיותרת, אתה יכול לצפות שהוא יחשוב האם אני צריך לקבל את ההצעה הזו?

זה בדיוק המקום בו ההקדמה והתוכן שתכתוב, ההמלצות, העיצוב ויתר המידע ישפיעו על הגולש האם הוא ימיר את גלישתו לביצוע פעולה או ינטוש את הדף ללא הועיל.

שים לב, גם אחרי שהגולש התגבש שהוא רוצה להמיר את הגלישה בביצוע פעולה, ההמרה יכולה להתפקשש, למעשה כל פגם בדף הנחיתה בפונקציונאליות או השימושיות שבו, יכולה לגרום לאיבוד ההמרה.

 

טיפים לשיפור עמוד הנחיתה שלך

הגדר את סוג ההמרות של דף הנחיתה

לפני שתתחיל לעצב את דף הנחיתה שלך, עליך להגדיר את סוג ההמרה שאתה רוצה שתהיה. האם מדובר בהרשמה לרשימת דיוור, כך שהשדה הנחוץ יהיה הזנת דוא"ל בלבד עם כפתור הרשם או שמא מדובר במילוי טופס צור קשר מלא, המחייב מידע נוסף כמו שם טלפון וכיו"ב...

 

בצע מחקר קטן

תנסה להבין בצורה דמוגרפית מי קהל היעד שלך, מה הוא מחפש ועל פי זה תנסה לבנות פרופיל ש המבקר האידיאלי שלך, כך שכאשר אתה בונה את דף הנחיתה שלך, תנסה לדמיין שדף זה נבנה עבורו ומותאם לצרכיו. אחת הטעויות הנפוצות ביותר אצל עסקים, זה כאשר הם מנסים לבנות דף נחיתה גנרי רחב שפונה ומותאם לכלך אחד, כך שהתוצאה דומה לאמרה "תפסת מרובה לא תפסת", בצורה כזו כל ההשקעה תרד לטמיון.


חסל אלמנטים מיותרים

כל דבר שהוא מיותר או יכול להסיח את הדעת מלבצע את המטרה שלשמה הגיע הגולש לדף הנחיתה חייב להיות מחוסל. תזכור שמדובר בדף נחיתה ולא באתר תדמית מקיף. מי שהגיע לדף הניחה כבר חווה מידע ראשוני מספיק משכנע במודעה שלך ולכן הוא מצפה למסר מאוד ספציפי שרק יעזור לו להבין שהוא הגיע למקום הנכון.

 

התאם את העיצוב

דף הנחיתה חייב להיות תואם ולדבר באותה שפה של המודעה שלך. כאשר הגולש נוחת בדף הנחיתה הוא מחפש לדעת שהוא במקום הנכון, בנה עיצוב דומה עם מסרים דומים בכך שתעזור לו לזהות מיידית שהוא במקום הנכון.

 

הסר הניווט

אם זה לא הכרחי לשם ביצוע ההמרה, תוותר על סרגל הניווט. המסר והמטרה חייבים להיות גלויים לעיין, אם יש דפים מסותרים שמחייבים לשוטט בסרגל הניווט, הרי שלא מדובר בדף נחיתה ממוקד אלא במיני סייט או אתר שלם לכל הפחות.

 

הישאר ממוקד

אל תיתן לגולש את ההזדמנות לנוע מדף הנחיתה לקישורים חיצוניים או פנימיים. המטרה בדף הנחיתה היא למנוע מהגולש לנדוד הלאה. אין לך עניין לגרום לגולש להסתובב סביב למטרה ובטח שלא להתפעל מאנימציות פלאש מורכבות בשעת המעשה. תדמיינו לכם מצב שאתם נמצאים בחנות של קסטרו ואז מנהל החנות מעודד אתכם לצאת להתאוורר ולהסתובב ביתר שטחי הקניון, ברגע שהגולש מפסיק לחשוב על ההצעה שלכם - זה הרגע בו איבדתם אותו - הבנתם! בקיצור עם הברזל חם, אין להמתין עם המכה.

 

למקם אלמנטים חשובים מעל לקיפול

בכל רזולוציה של מסך יש את הקו ווירטואלי של הקיפול שלאחריו יש צורך לבצע גלילה, חשוב מאוד שהתוכן והעיקר המניע לפעולה ימוקם כמה שיותר למעלה, מבלי שיהיה צורך בלבצע גלילה בכדי לראותו. אם תדרוש מהגולש לבצע גלילה או ללחוץ על לינקים נוספים בכדי להגיע לעיקר, רוב הסיכויים שהגולש ילחץ על הכפתור חזרה.

 

עידוד ביצוע המרה

הגולש חייב לראות בצורה רב פעמית את האפשרות לבצע המרה, זה יכול לבוא לידי ביטוי ככפתורים הפזורים ברחבי דף הנחיתה, אפילו כפתורים גדולים במיוחד יכולים לעשות את העבודה, כמובן שיש לתת לגולש אופציות להתקדם גם מעל לקפל של הגלילה וגם מתחתיו

 

להוביל את העין של הגולש

חשוב להשפיע על כל החושים האפשריים שקיימים לגולש בעת תהליך הגלישה. כך למשל שימוש בפונים, גודל כתב וגווני צבע יכולים לעזור להמחיש או להבליט לגולש וליצור מודעות יתר. שימוש בחצים או רווח לבן רב בין אזור לאזור יכול לעזור להוביל את העין לאזורים שיראו נראים יותר ממה שהם באמת. יש להיזהר לא להגזים בתהליך שכן, שימוש כדוגמא בתמונה גדולה מאוד עלול לדרוש מהגולש זמן עין ובמקום להועיל התוצאה יכולה להרוס את זרימת המסר שלך. רצוי למקמם את התמונות או הדברים החשובים מאוד תמיד במרכז (האזור בו העין נוחתת בהתחלה) ומשם ליצור זרימה לכיוון ההמרה.

 

טופס תקין

חשוב שטופס מילוי הפרטים שיהיה לך בדף הנחיתה יכלול ולידציה שלא תאפשר לגולש למלא את הטופס בצורה לקויה או חלקית. אם יש לך שדות שאינן שדות חובה, מומלץ למחוק אותם בכלל בכדי להגדיל את יחס ההמרה, ובכלל תתמקד בשדות שהן הכי רלוונטיות לעסק  שלך.

 

בדיקות, בדיקות, בדיקות

לאחר שתסיים לבנות את דף הנחיתה שלך, רצוי שתבצע בדיקות עם קבוצת אנשים שאתה יכול לסמוך על דעתם. חשוב לבדוק:

-          האם הדף כולו ממוקד?

-          האם המסר בדף הנחיתה תואם את הפרסומת?

-          האם צמצמת את כל הסחות הדעת האפשריות ?

-          האם כל המידע הקריטי ממוקם מעל לקיפול?

-          האם מיקמת הרבה כפתורי המרה הקוראים לגולש לבצע המרה?




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב