דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שוק המניות במבחן אופי - סקירה מעודכנת 

מאת    [ 28/11/2009 ]

מילים במאמר: 913   [ נצפה 1962 פעמים ]

מדדי המניות בעולם בשיא שנתי ונראה כי הקונים עדיין לא התייאשו. דובאי היא הקורבן הבא של מחירי נדל"ן גבוהים בדומה לארה"ב ולאירופה אך הפעם יש מענה מיידי ואין חשש מאפקט דומינו בניגוד לשנה שעברה. מנסיון שנה שעברה, רק בעוד כמה שבועות נגלה עד כמה כל בנק אירפאיי ואמריקאי השקיעו בדובאי ועד כמה המשקיעים הישראלים ובכלל השקיעו במגדלים באוויר.

 

ניתוח מאקרו כלכלה

השבוע היה רווי בנתוני מאקרו כאשר נתון הצמיחה עודכן ל- 2.8% במקום 3.5%. נתון אמון הצרכנים עדיין מדשדש בין 47 ל- 49 נקודות ולא מצביע על שיפור נוסף אצל הצרכנים.

תחזית הפד עדיין חיובית והריבית נשארת ברמה הנמוכה לעוד מספר חודשים על מנת להזרים חמצן נוסף לכלכלה למרות האינפלציה הצוברת תאוצה. הכלכלה  צפויה להמשיך להתרחב אך באיטיות ביחס לרבעון הקודם עקב צמצום המדיניות הפיסקאלית אשר הוכיחה את יכולתה בשנת 2009.

יש חשיבות גבוהה שהכלכלה תתרחב בזכות עצמה ובאופן טיבעי וללא עזרת הממשלה.

יש צפי שהריבית תחזור לעלות לקראת שנת 2010 והדולר עימה.

כל זאת נגלה בשנה הבאה כאשר שוק המניות תלוי בחידוש הצמיחה ובשינויי הריבית.

 

ניתוח שוק המניות

שוק המניות משלים מהלך עליות חד שלא זכור בדפי ההיסטוריה. הריביות הנמוכות דוחפות כסף חדש לשוק המניות בכל יום. תאורתית זה יכול להמשך לנצח, אך הריביות בעולם יחלו לעלות בקרוב ולכן יש להיות רגישים לתיקונים מכוון שהעליות האחרונות נובעות מכסף "טיפש" שנכנס לשוק.

חודש נובמבר היה קיצוני בהתנהגותו כאשר בתחילת החודש נראה היה כי התיקון מתחיל אולם אדם אחד בעולם הצליח לשנות את המצב במדדי המניות עם הודעה על רכישת חברת הרכבות. מאותה ההודעה מדדי המניות עלו לעבר שיא שנתי חדש. מניתוח שוק המניות עולה כי המדדים עדיין במגמה עולה כאשר אפקט דובאי מתפרץ ממש בסוף השבוע. טכנית המדדים נבלמו ביום שישי בקירוב לקו המגמה ועם  פוטנציאל לרדת עוד מספר אחוזים בודדים ורק אז המצב יהיה קריטי.

בעקבות הבלימה ביום שישי המדדים עדיין חיוביים והכיוון העולה נראה אמין יותר.

 

ניתוח שוק האג"ח

מניתוח שוק האג"ח נמצא כי כספים מתחילים לעבור לאפיק הסולידי כאשר הסוחרים מנסים לנחש שיא בשוק המניות. המגמה הכללית של מחיר אג"ח הארוך הוא דשדוש אולם מבחינה מאקרו כלכלית, תשואות האג"ח הממשלתי נמצאות בשפל ומאפשרות משכנתאות נמוכות לעידוד שוק הנדל"ן. יש חשיבות גבוהה שמחירי האג"ח יעלו לפני תהליך העלאות הריבית וזה יקרה רק אם שוק המניות יירד.

 

ניתוח שוק החוזים עתידיים והמט"ח

מניתוח שוק החוזים נמצא כי הסנטימנט בחוזים לפקיעה במרץ 2010 עדיין שלילי כאשר חוזה מדד נאסד"ק 100 דיי נטראלי. חוזה עתידי על הנפט היה נסחר בתבנית טכנית חיובית (דגלון ) אולם הירידות במהלך היומיים האחרונים קלקלו את התבנית וסוחרים רבים סגרו בסטופים.

מחיר הזהב ירד מעט בניגוד לידוע כי בהתפרצות של משבר, כספים מופנים לאג"ח (אשר עלה ) ולזהב (אשר ירד) עובדה המזהירה כי מחיר הזהב נע גם כן ע"י כסף "טיפש".

הדולר התחזק משמעותית מול המטבעות האירופאים אך עדיין נמצא בתחום השלילי וללא סימנים לתנועה עולה משמעותית/

הסטיות בשוק האופציות עלו בימים האחרונים עקב חשש מירידות בשוק המניות וזאת לאחר שהסטיות ירדו לשפל של 20% - 22% וסטיית התקן ירדה ל- 18%. מדד ה- VIX  מדשדש בעצבנות ומצביע על כך ששוק המניות בדרך לבדיקת קו המגמה.

 

סיכום

חודש דצמבר ידוע כחודש שבו המדדים מדשדשים ומסיבות מיסוי בעיקר וזה לא יהיה שונה השנה.

מנהלי התיקים הרוויחו המון השנה והבונוסים יהיו בהתאם. מספיק תחושה לא טובה מוצדקת או לא, בדומה להודעה של דובאי, שיגרמו למנהלי התיקים לחסל אחזקות ולשמור על התשואות הגבוהות.

בנוסף, מנהלים אשר מימשו הפסדים בשנת 2008 ובשנת 2009 ידאגו לקזז את ההפסדים מהרווחים ולהימנע מלשלם מס בשנת 2010 על רווחים בשנת 2009.

מהניתוח עולה כי השווקים רגישים אך עדיין אין איתות להתחיל להתגונן. יש לבנות תוכנית עבודה שתכין את הפעולות במידה והמדדים יורדים מעבר לנורמאלי. באופן אישי לא הייתי מגדיל חשיפה מנייתית בחודש דצמבר אלא ממתין בסבלנות לאפקט ינואר 2010.

 

 

!Trade Safe - תוכנית אימון אישית להכשרת סוחרים בניירות ערך. מטרת התוכנית היא להפוך תוך זמן קצר לסוחר האולטימטיבי - לסוחר הטוב ביותר. בתוכנית האימון משלבים סגנונות מסחר כגון SWING ו- DAY על מניות, אופציות וחוזים עתידיים כאשר המטרה הסופית היא ליצור הכנסה נוספת או עיקרית ממסחר בניירות ערך. לפרטים נוספים: 2199742 - 054 בברכה אייל כרמי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב