דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שער מגנומטר (שער לגילוי מתכות) - מהו שער מגנומטר, העקרון לפיו הוא פועל, איזורי סריקה ופונקציות נוספות 

מאת    [ 25/11/2009 ]

מילים במאמר: 530   [ נצפה 3376 פעמים ]

 

    הסכנה העומדת באיומים מפני טרור וכן רמת האלימות העולה וגוברת מעלות את הצורך באמצעים שיגנו ויבטיחו את שלום הציבור במקומות ציבוריים.

   שער מגנומטר - שער לגילוי מתכות - נועד לזהות ולאתר כלי נשק פוטנציאליים מסוגים ובגדלים שונים, תוך אבחנה בין כלי נשק ובין אביזרים מתכתיים אחרים שאינם מהווים סכנה (כגון: מפתחות, מטבעות וכו'). שערים מסוג זה מוצבים במקומות בעלי רגישות בטחונית גבוהה כגון תחנות רכבת, שדות תעופה, בתי חולים, קניונים ועוד. כיוון שמדובר בבטיחות ובחיי אדם, על זיהוי המתכות להיות מדוייק גם כאשר ישנן הפרעות אלקטרומגנטיות סביבתיות (למשל: מכשירי קשר, נורות פלורסנט ומכשירי חשמל שונים), ומספר התראות השווא צריך להיות קטן ככל האפשר.

   גלאי מתכות משתמשים בנוסחה פיזיקלית ע"מ לזהות מתכות. בצורתו הפשוטה ביותר, גלאי מתכות מבוסס על מתנד (אוסצילטור) המפיק זרם חשמלי העובר דרך סליל ויוצר שדה מגנטי. אם בקרבת הסליל נמצאת מתכת המוליכה חשמל, יווצר בה זרם חשמלי שייצור שדה מגנטי משל עצמו. למעשה, המגנומטר מזהה את נוכחות המתכת ע"י שינוי זה שהיא יוצרת בשדה המגנטי.

   שערי גילוי מתכות מתקדמים מבוססים על איזורי גילוי - הגוף נסרק מלמעלה עד למטה ומימין לשמאל, כאשר כל איזור נסרק ע"י גלאי עצמאי המספק התראה ספציפית. כך, ייתכן ובאיזור אחד תינתן התראה ובאיזור אחר - לא. מכאן יש להסיק כי ככל שמספר איזורי הגילוי גבוה יותר כך עולה יכולתו של השער המגנומטר לספק התראה ממוקדת ואמינה, ולמנוע החדרת כלי נשק למקומות לא רצויים.

   טכנולוגיות מתקדמות, כגון טכנולוגיית DSP) Digital Signal Processor  - מעבד אות דיגיטלי) של חברת Garrett האמריקאית, מאפשרות לאתר אפילו כלי נשק קטנים במיוחד, קשים לאיתור, בגובה הרצפה.

   בעת זיהוי כלי נשק פוטנציאלים ניתנת התראה קולית ומופעלות נורות חיווי והתרעה באיזורי הגילוי הרלבנטים. נורות אלה מעידות על מיקום כלי הנשק הפוטנציאלי על גוף הנבדק ומאפשרות זיהוי יעיל תוך שמירה על בטחונו האישי של מפעיל המערכת. חיווי איזורי הגילוי לא מאפשר עקיפת המערכת גם במצב בו אדם נושא מספר כלי נשק במקומות שונים על הגוף.
כמו כן, בשערים אלה מופיעות נורות התראה עם סימנים בינלאומיים של "עצור" או "המשך", הממוקמות בגובה העיניים בצד הפנימי של כל פנל, באופן קל ונוח לראותן. נורות אלה מכוונות את העובר בשער בהתאם לתוצאות סקירתו.

   בשערי מגנומטר מתקדמים, כגון שער PD6500i של חברת Garrett ישנה אופציה של יחידת שליטה מרחוק, המאפשרת שליטה על השער המגנומטר (הגדרות המערכת, מידת רגישות וכו'). גם ביחידת השליטה עצמה קיימות נוריות חיווי המציינות את המיקום המדוייק של כלי הנשק הפוטנציאלי, למידע מירבי ולשמירה על בטחון המפעיל. בנוסף לכך, ניתן להוסיף לשער יחידת שליטה מרוחקת דרך האינטרנט (CMA), כך שניתן יהיה לשלוט ולעקוב אחר המתרחש בשער באמצעות מחשב. זכרון המחשב שומר את כל המתרחש בשער (אזעקות, תנועת אנשים, שינוי הגדרות וכו') והשער מסופק עם סוללת גיבוי המאפשרת עד 12 שעות עבודה במקרה של הפסקת חשמל.

  חברת שמרד אלקטרוניקה פיתחה מנגנון שבת ייחודי לשער המגנומטר, לצורך שימוש האוכלוסייה שומרת השבת והחג. כך, ניתן להוסיף מנגנון זה לשער המוצב במקומות הדורשים זאת, כגון בכניסה לבתי כנסת, ברחבת הכותל המערבי ועוד. מנגנון ייחודי זה אושר ע"י מכון צומת.

יש לציין כי לא ידוע על סכנה בריאותית במעבר בשערים אלה, גם לא עבור נשים בהריון, וכי במחקרים שנעשו לא נמצא כי המכשיר גורם לנזק כלשהו לעובר.

                        

  

* נציגי חברת שמרד עומדים לשירותכם במתן ייעוץ ומענה לשאלות בנושא שער מיגון אלקטרוני.
   ליצירת קשר: office@shamrad.co.il

חברת שמרד אלקטרוניקה (1977) בע"מ הינה החברה המובילה בישראל במתן פתרונות מיגון מתקדמים, תשתיות תקשורת, מולטימדיה, כריזה והגברה.


חברת שמרד מייצגת בארץ את חברת Garrett האמריקאית, המייצרת גלאי מתכות ושערים מגנומטריים. מוצרים אלה מאושרים ע"י משרד הבטחון והשב"כ.


http://www.shamrad.co.il


© כל הזכויות שמורות לשמרד אלקטרוניקה (1977) בע"מ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב