דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול ומעקב אחר רמות מלאי 

מאת    [ 24/11/2009 ]

מילים במאמר: 369   [ נצפה 5545 פעמים ]

ניהול ומעקב אחר רמות מלאי הוא קריטי על מנת לוודא כי המלאי הקיים בחנויות הינו מתאים לרמת המלאי הנמכרת בקופות שבחנויות. כאשר יש יותר מדי מלאי (או מהסוג הלא מתאים) במשך תקופות מסוימות , דבר זה עלול להאט ולפגוע בתזרים המזומנים של העסק, ובכך לגרום לתגובת שרשרת של הנחות מוגזמות ופגיעה ניכרת ברווחיות.
 מצד שני, לעומת זאת, אם אינך קונה את המלאי הנדרש לך באמת, אתה מפסיד הזדמנויות למכור, מרחיק לקוחות מהחנות ולא מממש את מלוא פוטנציאל הרווח שלך.
הקמעונאי צריך להיות עם סחורה בכמות הנכונה , במוצרים הנכונים ובזמן הנכון.

גלגול מלאי

שליטה על גלגול המלאי, הוא צורך חיוני לשמירה על כך שהמוצרים בחנויות יהיו בתמהיל הנכון ויגרמו למחזור מכירות מהיר ככל האפשר.
אנחנו רוצים לקנות את הסחורה, למכור אותה במהירות ולהזמין שוב מהספקים עבור הלקוחות שלנו.
יחד עם זה , אם נהיה מדי נקודתיים ותזרים המזומנים יהיה מהיר מדי - נמצא את עצמינו מפסידים מכירות מאחר והמבחר ללקוח יהיה קטן מדי.
לכן יש צורך בכלים מדויקים שיעזרו לפקח על גלגול המלאי (ארנון רצון).

להלן רשימה של נושאים שמערכת ניהול המלאי כוללת (ארנון רצון מומחה בסחר בינלאומי):
 
•    ניהול תעודות קליטת מלאי .
•    ניהול הזמנות רכש.
•    ניהול המלצות חכמות להזמנות לפי נתוני מכר או מלאי .
•    ניהול תעודות ספירת מלאי .
•    מודול  לייבוא נתונים חכם מכל ספק וכל מערכת חיצונית.
•    קליטה של תעודות מלאי ממערכות חיצוניות באופן יזום או ב  - EDI.
•    העברת מלאי בין חנויות או מהמחסן לחנויות.
•    ניהול החזרות לספקים או למחסן הרשת.
•    ניהול מוצר נילווה .
•    ניהול  מוצר עד לרמת הרכב הכמויות והמחיר.
•    ניהול מוצרים בלתי פעילים.
•    הפקת דוחות מלאי מתקדמים.
•    דוחות "מלאי מת".
•    דוחות מלאי מרוכזים: כל התנועות פנימה והחוצה בשורה אחת (PIVOT)
•    דוחות תנועות מלאי מפורטים.
•    דוחות גלגול מלאי מפורטים.
•    דוחות ערך מלאי לפי חישוב: מחיר קניה אחרון, ממוצע נע, FIFO או LIFO.
•    דוחות המציינים סה"כ קניות מול מכירות.
•    מספר אין סופי של קודים וברקודים שונים אפשריים למוצר אחד.
•    ניהול עדכונים גורפים - הנחות ספק , מוצרים לא פעילים ועוד..
•    ניהול מחלקות ותת קבוצות.
•    ניהול סיווגים לפריט (TAG WORDS)

לפרטים נוספים: הפרופיל של ארנון רצון 


 

ארנון רצון, מומחה בניהול מסחרי, שיווק, מכירות וקמעונאות. בעל ניסיון רב בפיתוח שווקים בינלאומיים ומקומיים ובניהול מכירות ושווק בתחום מוצרי צריכה וטקסטיל. לדף של ארנון רצון:ארנון רצון




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב