דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גרפולוגיה ועולם התעסוקה - השימוש בגרפולוגיה ככלי אבחון 

מאת    [ 18/11/2009 ]

מילים במאמר: 337   [ נצפה 2633 פעמים ]

זה לא פלא, שבמדינות רבות בעולם, וביניהן גם ישראל, השימוש בגרפולוגיה ככלי אבחוני למעסיקים נחשב לכלי שימושי ויעיל לבחינת התאמת עובדים ומועמדים, ויש מדינות (כמו צרפת, למשל) בהן כמעט כל הגשת קורות חיים מלווה בהגשה של כתב יד לבחינה גרפולוגית. מדוע יותר ויותר מעסיקים עושים שימוש בגרפולוגיה כדי לאבחן עובדים ומועמדים לעבודה?  

 אחד מהשימושים הכי נפוצים של הגרפולוגיה ככלי אבחוני הוא ניתוח כתבי יד של עובדים ושל מועמדים לעבודה על-ידי מעסיקים. ניתוח כתב היד של עובדים ושל מועמדים מאפשר למעסיקים ליצור לעצמם קבוצת עובדים יעילה ופרודוקטיבית, שמסוגלת לבצע ביחד עבודת צוות, לטובת העסק. 

במקרה של מועמדים לעבודה, מדובר באבחון שהוא חשוב במיוחד, מכיוון שלמעט המידע הלאקוני שמסופק בקורות החיים, וראיון קצר – המעסיק לא באמת יודע מי האדם העומד מולו. מה מידת האינטליגנציה של המועמד? עד כמה הוא חרוץ? כמה מוטיבציה יש לו? עד כמה הוא דיסקרטי ואמין? את כל זה קשה מאוד לגלות בשיחה קצרה – גם כאשר המראיין הוא מנוסה ומקצועי. 

שאלת האמינות של מועמדים לעבודה או לקבלת תפקיד בתוך הארגון היא שאלה קריטית עבור המעסיק – ולא תמיד ניתן לקבל עליה תשובה חד משמעית. רבים מאמינים, שהשימוש בגרפולוגיה יכול להיות חלופה מצוינת לפוליגרף, בו לא ניתן לעשות שימוש בראיונות קבלה לעבודה.  בניגוד למראיין האנושי, הגרפולוגיה לא מבחינה בין בני אדם על סמך גורמים לא מודעים כמו: מגדר, גזע, גיל, מצב כלכלי או משפחתי, צורת לבוש וכד', אלא מאבחנת את הגורמים המהותיים באישיותם של אנשים – גם גורמים שהמועמדים עצמם אינם מודעים להם. 
מעסיקים יכולים להשתמש בגרפולוגיה על מנת לגלות דברים מהותיים על העובדים שלהם: רמות אנרגיה, מצב נפשי, דפוסי חשיבה, התכוונות למטרה, מידת סבלנות ועוד... – גורמים שמשפיעים על אופן הפעילות שלהם ברמה היומיומית, ושמעניקים למנהלים ולמעסיקים את הכלים להתמודד עם אתגרים שנוצרים במהלך העבודה. 

לכן, זה לא פלא, שבמדינות רבות בעולם, וביניהן גם ישראל, השימוש בגרפולוגיה ככלי אבחוני למעסיקים נחשב לכלי שימושי ויעיל לבחינת התאמת עובדים ומועמדים, ויש מדינות (כמו צרפת, למשל) בהן כמעט כל הגשת קורות חיים מלווה בהגשה של כתב יד לבחינה גרפולוגית.  

לפרטים נוספים ולהתרשמות, אתם מוזמנים לקבוע פגישת ייעוץ. צרו קשר

המכון לגרפולוגיה, בניהולה של טלי ירדני ,מתמחה במתן חוות דעת למעסיקים ,בסיוע במיון וקליטת עובדים בתחומים שונים .למכון לגרפולוגיה ניסיון עשיר במתן חוות דעת למעסיקים בחברות שונות במשק הישראלי ,חברות הנותנות שירותים, חברות הייטק, משרדי פרסום ועוד.נציג למעסיקים חוות דעת אמינה למגוון מועמדים רלוונטיים העונים לכל דרישות המשרה, וכל זה בסודיות ובהקפדה המתבקשות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב