דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לנצל את החגים כדי למכור יותר? 

מאת    [ 18/11/2009 ]

מילים במאמר: 841   [ נצפה 2330 פעמים ]

אז איך מוכרים יותר בחג?

עבור אנשי השיווק כל אירוע הוא סיבה נפלאה ליצירת קשר שתביא להגברת הזכירות של המוצר/שירות שלנו. ואין הזדמנות טובה כמו החגים הבאים עלינו לטובה להזכיר ללקוחות את קיומנו. שימו לב, אמנם הטיפים שלהלן מתייחסים לראש השנה אולם הם ישימים באותה מידה (בהתאמות הנדרשות) גם לחגים אחרים כי הרי לפני שנרגיש יגיעו חנוכה, פסח ויום העצמאות. פשוט החליפו את המילים ראש השנה בשם החג המתקרב J.

1.    מחלקת מבצעים מיוחדים- נסו ליצור מבצעים מיוחדים לקראת החג. ניתן להציע הנחה על רכישת מוצר/שירות, מבצעי 1+1, הנחות לחבר מביא חבר ועוד. מבצע מיוחד כזה אינו מתאים רק ליצרני המוצרים שבינכם, גם ספקי השירותים יכולים ליצור מבצעים מיוחדים לחג. למשל אם אתה עוסק  ב אימון עסקי תוכל להציע אימון להצבת מטרות לשנה החדשה. הקפידו לציין בכל הפרסומים כי תוקף המבצע כתוקף החג. תיחמו את המבצע בזמן ועמדו בו. שדרו ללקוחות כי זוהי הזדמנות חד פעמית שיש לנצלה מיד. בהמשך אם תרצו להמשיך ולצ'פר את לקוחותיכם תוכלו לחשוב על דרכים דומות ויצירתיות לא פחות שישיגו בדיוק את אותה המטרה.

2.    תכתבו ותחתמו- כדאי לנצל את ראש השנה לשלוח ברכות שנה טובה ללקוחותינו. זו יכולה להיות שנה טובה אינטרנטית (דרך המייל) או שנה טובה מסורתית הנשלחת בדואר. וכמו תמיד לכל שיטה יתרונות וחסרונות.

שנה טובה בדואר אלקטרוני- תהיה זולה יותר, מהירה יותר להכנה ולשליחה- עד כאן היתרונות. אולם ישנם גם חסרונות. עלינו לקחת בחשבון שני דברים, האחד את חוק הספאם המחייב אותנו לשלוח דיוורים אינטרנטיים אך ורק לרשימות התפוצה המאושרות שלנו. והנושא הנוסף אותו יש לקחת בחשבון היא העובדה כי לקוח ממוצע יקבל עשרות ברכות אינטרנטיים שכאלו (אם לא יותר). מה שיקשה עלינו לעשות את "הרושם" המבוקש .

לעומתה האלטרנטיבה השניה- משלוח ברכת שנה טובה מסורתית בדואר סובלת מיתרונות וחסרונות כמעט הפוכים. מחד יעלה לנו יותר לשלוח ברכה מודפסת כזו בדואר (יש צורך בבית דפוס,, בולים וכו') כמו כן זמן ההכנה יהיה ארוך בהרבה ודורש הכנה והתכוונות מראש. אולם מן הצד השני אם נצליח ליצור ברכה שכזו בעלויות ובזמן סבירים מרבית הסיכויים שנצליח להיות בין הבודדים ששלחו ללקוח חומר אישי כתוב היישר לתיבת הדואר הבייתית/של העסק.

3.    ניוזלטר- איך לא חשבו על זה קודם- אופציה נוספת (שיכולה בין היתר להקל את סוגיית הספאם) הינה משלוח של ניוזלטר ללקוחות. הניוזלטר שלכם יכיל כמה מילים אישית מכם כבעלים, מאמר אחד או יותר, תוכלו להוסיף גם טיפ עסקי הקשור לתחומכם, סיפור הצלחה של לקוח שלכם ועוד כיד הדמיון. וכמובן כמובן לא לשכוח ברכות חמות לשנה החדשה.

4.    זו מתנה לראש השנה- תוכלו לשלוח או לתת ללקוחותכם מתנה סמלית ברוח החג. הכוונה (בדר"כ) למתנות פשוטות ולא יקרות כמו צנצנת דבש קטנה, רימון מעוצב מחרס ועוד. מתנות שעלותן שקלים בודדים אך יאפשרו לכם לברך את הלקוח, להזכיר לו על קיומכם  ולשמר את הקשר.

5.    מילים זה לא מספיק- אם תחליטו לשלוח שנה טובה או ניוזלטר ואפילו מתנה קטנה הקפידו לצרף אליהן מבצע, קופון ו/או הנחה לתאריך של לאחר החגים. כך תגדילו את הסיכויים שגם בתקופת היובש שלאחר החגים (כי הרי כולם קנו יותר ממה שידם משגת) תהיו אטרקטיבים ותחרותיים והלקוחות יעזרו במבצעים המיוחדים שרקחתם.

גם אם אין לכם מוצר/או שירות שאתם מרגישים שתוכלו להציע כחלק ממבצע תמיד תוכלו להשתמש בספקי שירות/מוצר משלימים. למשל אם החברה הכי טובה שלך עוסקת ב אימון עסקי תוכלי לצרף לחומרים ששלחת ללקוחותיך קופון לשעה של אימון עיסקי מתנה. בתמורה תציעי לחברה הכי טובה את המוצרים/שירותים שלך כמתנה ללקוחותיה היא.

6.    מכירה למעלה- אם הלקוח כבר הגיע אליכם לחנות, לאתר או לטלפון ואתם עומדים לסגור מכירה הקפידו להגדיל את המכירה. הלקוח כבר אצלכם בכיס כך ששווה לנסות להגדיל את ערך הרכישה שהוא עומד לבצע אצלכם. אם אתם בעלי חנות- הציעו קו מוצרי קופה רלוונטיים, אם אתם נותני שירות נסו להציע שירות/או מוצר משלימים. למשל אם אתם מעצבי אתרי אינטרנט תוכלו להציע גם שירות של עיצוב דף נחיתה, אם אתם עוסקים ב אימון עסקי תוכלו להציע פתיחת קמיין פרסומי בגוגל ועוד.

והכי חשוב אם מצאתם רעיון אחד או יותר שעובד בשבילכם אל תתמהמהו. החגים באים... ועוברים. ומהר. יש לשלוח את הברכות, המתנות הקופונים בזמן, לפחות עשרה ימים עד שבוע לפני החג- כדי לא לפספס את המומנטום (כמובן שמוצרים מיוחדים לחג יש לפרסם עוד הרבה קודם).

 

ובינתיים, שתהיה לכולנו שנת מכירות טובה ומתוקה,

הכותבת הנה יועצת ארגונית ומאמנת עסקית ואישית, בעלת תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל-אביב (MBA)


href="mailto:tamar.adler@gmail.comtamar.adler@gmail.com">">tamar.adler@gmail.com,  http://www.tamaradler.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב