דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טורקיה חוששת מפני נסיון הפיכה נוסף מטעם ארגון חשאי חילוני אנגרקון הכולל קציני צבא בכירים - שניסו לבצע בעבר הפיכה 

מאת    [ 13/11/2009 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 2596 פעמים ]

 

בעקבות הידרדרות היחסים בין טורקיה וישראל, זימן שר החוץ אביגדור ליברמן את שגריר טורקיה בישראל לשיחת הבהרה במשרד החוץ. בתחילת השבוע ביטלה טורקיה תמרון צבאי מתוכנן עם ישראל - ובמקביל הידקה את יחסיה עם סורייה ואירן .

אין ספק שיחסי ישראל טורקיה הגיעו לשפל חסר תקדים בעיקר עקב סדרת הטלוויזיה "אייריליק" שעלתה בערוץ המשפחה ברשת הטורקית TRT1 אשר הציגה בחוצפה את צה"ל כצבא רצחני ושודרה בערוץ הממלכתי הטורקי מידי ערב הינה עלילת דם אנטישמית- זוהי הסתה חמורה כנגד מדינת ישראל , חייליה ומפקדיה - דווקא טורקיה שנהנתה מתרומה ביטחונית , וכלכלית מהקשרים עם ישראל - החליטה לנקוט עמדה אנטי ישראלית ואנטי יהודית , חיילנו שמתוארים בסדרה כחיילים צמאי דם רצחניים היו הראשונים לחוש לעזרתה של טורקיה ולהציל את חיי אזרחיה לאחר רעידות האדמה הקשות שפקדו אותה .

 הקו האנטישמי מונהג ע"י ההנהגה האיסלמית הטורקית שבחרה לתקוף את ישראל בצורה מרושעת ונבזית – כדי לגרוף רווח פוליטי ברחוב הטורקי שרובו  מתנגד לקו הזה אני סבור שעל שר החוץ לקרוא מייד לשגרירנו בטורקיה להתייעצויות , להביע קול מחאה ברור כנגד הדברים ואף לשקול את המשך היחסים הביטחוניים עם טורקיה שמשחקת משחק כפול ובמבט לעתיד תפסיד רבות לאור התקרבותה המדאיגה לציר הרשע האירני והסורי הנותן מקלט מימון ותמיכה לארגוני טרור איסלמיים כנגד ישראל .

צריך לזכור שלפני שהמפלגה האיסלמית עלתה לשלטון , ממשלת טורקיה איימה לא פעם על סורייה וראשי הצבא שמתנגדים לשלטון דתי שמרו על החוקה הטורקית בכח – בחודש יולי 2008 נעצרו 2 גנרלים טורקים בכירים יחד עם עוד 20 אזרחים טורקיים שהיו חלק מרשת חילונית לאומית  שתיכננה לבצע הפיכה ונודעה בשם "אנגרקון" אשר כללה קצינים בכירים מהצבא , אנשי עסקים , עיתונאים ואינטלקטואליים טורקים .

ראשי האופוזיציה בטורקייה גינו את המעצרים וטענו כי מדובר בניסיון להשתיק את האופוזיציה . דניז בייקל, מנהיג "מפלגת העם הרפובליקאית" מהאופוזיציה, אמר ש"אלה המאמינים באתא טורק וברפובליקה חילונית נמצאים כעת תחת התקפה".

טייפ ארדואן מנסה לבסס בכח ובאמצעות שליטה בתקשורת לחזק את שליטתו של הזרם האיסלמי ומפלגתו "מפלגת הצדק והפיתוח "  במוסדות השלטון שהיה פעם חילוני ומסדרנות משרד הביטחון הטורקי , ועושה שימוש בגל האנטי ישראלי בעולם הערבי כנגד קבוצות אופוזיצייה חילוניות . במקביל הידקה טורקייה את יחסי עם סורייה ואף נחפזה לעמוד לצד אחמדיניגד  נשיאה הקיצוני של הרפובליקה האיסלמית של אירן , הנודע בהתבטאויותיו האיסלמיות הקיצוניות נגד ישראל ואשר קרא למחוק את מדינת ישראל מהמפה ב- 26 באוקטובר 2005 בכנס שנערך בטהראן .

 

 

 

 

גיל שמואלי חבר הוועדה המדינית בליכוד העולמי חבר חטיבת בוגרי בית"ר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב