דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יישום של פורטל ארגוני - חלק 2 

מאת    [ 09/11/2009 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 2684 פעמים ]

החלק הקודם של המאמר בנושא פורטלים ארגוניים (אינטראנט) עסק בתיאור הכלי ויתרונותיו עבור חברות וגופים, המבקשים פתרונות יעילים, מבחינה כלכלית ומבחינות נוספות, להפצת מידע בתוך הארגון.

 

אבל איך עושים את זה? איך מייצרים פורטל ארגוני יעיל, שישרת את הארגון על הצד הטוב ביותר?

 

בחלק זה של המאמר נציג מספר טיפים ליצירת רשת אינטראנט טובה, התואמת את צרכי הארגון או החברה:

 

1.   לא לנסות לייצר את הרשת לבד – גם מבחינה כלכלית, וגם מבחינות אחרות, משתלם יותר להעביר את מלאכת הבנייה של הרשת לחברה מקצועית. הכשרת עובדים פנימיים שיטפלו בפיתוח, רכישת תוכנות וחומרה, עקומת למידה – כל אלה יעלו לארגון יותר משימוש באנשי מקצוע, שחיים את העולם האינטרנטי, ומעודכנים בכל החידושים התכופים שמתרחשים בו – ובסה"כ, לא מדובר בהשקעה גדולה.

 

2.   לא לנהל את האתר ע"י וועדות וקבוצות חשיבה גדולות. ניהול יעיל ונכון של הרשת הפנימית יכול להתבצע על-ידי מקסימום 2-3 מנהלי רשת, שזה עיסוקם המרכזי. לצוות המנהל את הרשת הפנימית צריכה להיות שליטה על קבלת ההחלטות מהירה (לא לקבל אישור לכל הזמנה של אפליקציה או פיתוח...) כמו כן, על אף שמנהלי הרשת צריכים לקבל אינפורמציה ולהיות קשובים למידע שזורם אליהם מכל המחלקות, העובדים והמנהלים – ההחלטות הסופיות לגבי ניהול הרשת צריכה להיות של צוות האינטראנט המצומצם, ורק שלו.

 

3.   לדאוג שהאינטראנט יהיה הדבר הראשון שהעובדים רואים על המחשב כשהם פותחים אותו. יעילות הרשת הפנימית תלויה, בראש ובראשונה, בכך שהעובדים כולם יכירו אותה, יבינו איך היא עובדת וישתמשו בה באופן יומיומי. אם למשל, מעלים לרשת ספר טלפונים פנימי, שמתעדכן באופן רציף – הדבר צריך להחליף, כמעט לחלוטין, את השימוש של עובדי החברה במרכזיה לשם ניתוב שיחות או בירור מספרי טלפון פנימיים – אי שימוש במידע שמופיע ברשת הפנימית יוביל לכך שהמידע ברשת לא יעודכן בקצב מספיק, עובדים לא יודיעו בזמן על שינויים או על שגיאות במידע המפורסם, והמידע לא ישרת איש.

 

4.   ניהול נכון של קטגוריות (נוח לשימוש עבור העובדים). קטגוריות שימושיות לדוגמא: ספר טלפונים פנימי (אפשר לצרף תמונות של העובדים), טפסים פנימיים, מדריכים עם עצות לעובדים, הנחיות ומדיניות החברה, פרסומים מהתקשורת, לוחות זמנים, תמונות מאירועים חברתיים, מכרזים פנימיים למשרות וכיו"ב.

 

5.   לאפשר לכולם לפרסם ברשת הפנימית. בלי חסימות ואבטחה מוגזמת. הניסיון מלמד, שעובדים שזוכים בהזדמנות לפרסם מידע ולהביע את עצמם, לא עושים שימוש לרעה בזכות הזו, ולא מחבלים במזיד במערכת.

 

6.   לא לאפשר הפצת מיילים לרשימות תפוצה גדולות ע"י כלל העובדים. אימיילים בתפוצה רחבה מייצרים תחרות מיותרת לתקשורת באמצעות הרשת הפנימית.

מקור: http://www.pluto-group.co.il/viewArticle.asp?artid=106

פלוטו בע"מ, מתמחה בפיתוח, אפיון והקמת אתרי אינטרנט ויישומים שונים ברשת, ומשלבת קידמה וניסיון גם יחד
http://www.pluto-group.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב