דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירת מטח שבועית 

מאת    [ 09/11/2009 ]

מילים במאמר: 564   [ נצפה 1806 פעמים ]

דולר שקל: כפי שנמסר בסקירה הקודמת, אכן הסימנים של המשך העליות לא אכזבו. בד בבד הוזכר באותה סקירה שראוי מאוד להיות זהירים בשל העובדה שעסקאות הלונג עומדות בפני כמה נקודות בלימה. כך שבפועל מצאנו שתחילת שבוע המסחר הקודם באמת החל בעליות שערים ואף כאלה שזלגו לשבירת קו ההתנגדות, כולל קו המגמה היורד. אך ההמשך היה צפוי – בלימה וחזרה לירידות שערים. כרגע אנו נמצאים על צומת קריטית. מצד אחד אנו מבחינים שעדיין כוחות השוק הנם לצד רוכשי המטבע האמריקאי. הדבר גם מגובה במומנטום שבסה"כ ממשיך לעלות. בהחלט ייתכן שהירידות שהיינו עדים להן במהלך שלושת ימי המסחר האחרונים היוו אך ורק תיקונים ומימושים לקראת המשך המגמה השוורית. חיזוק לכך אנו גם מוצאים מעצם העובדה שיום המסחר האחרון סגר מעל קו המגמה היורד אותו הוא כבר פרץ קודם לכן, "נשק" לו והחל לחזור ולעלות. גם אם בוחנים את כל מהלך הירידות שהחל באפריל אשתקד ניתן להבחין שהוא נבלם על מיצוי מלא של "פיבונאיצ'י", בעוד שהעליות בהם צפינו לאחרונה עלו במגמה המינורית עד לנקודת הבלימה של "דאן", משם החלו התיקונים כלפי מטה. אך בסה"כ ניראה שכל המהלך עושה את דרכו שוב חזרה במעלה הגרף. עם זאת – לא רצוי למהר ולהיכנס לעסקאות לונג לפני שבוחנים את התחדשותן של העליות על ידי נר היפוך שעשוי להגיע במהלך שבוע המסחר הקרוב.

 

יורו דולר: הסוחרים שפעלו כפי שהומלץ בסקירה הקודמת אכן פעלו כראוי. הצפי היה לתחילת שבוע מסחר שילווה בירידות שערים, בעוד הומלץ להמשיך איתן עד לקו המגמה. אכן הירידות פגשו את קו המגמה ואז החזירו פניהן כלפי מעלה. לגבי ההמשך – ניכר שנכון להימנע מלסחור בצמד זה, לפחות בשניים או שלושה מימי המסחר הראשונים של השבוע הקרוב. זאת משום שהצמד נמצא על כמה וכמה קווי בלימה מאוד משמעותיים, בעוד הכול יכול לקרות, הגם שמסתמנת תחילתה של מגמת היפוך, קרי ירידה, אולם אין לכך עדיים מספיק סימוכין, ורצוי להמתין ולבחון את מה שיקרה בהמשך.

סטרלינג דולר: למעשה מה שהיה נכון בסקירה הקודמת, שריר, קיים ונכון גם עתה. כבר זמן רב שהגרף מצביע על דשדוש מתמשך והתמנות ניכרת בעליות השערים של המטבע הבריטי. לכך מצטרפים מומנטום שהולך ודועך, כמו גם אינדיקאציות נוספות המלמדות על סטייה ודעיכה של עליות הסטרלינג. עדיין ניתן ללמוד על הכיוון הצפוי מתבנית ההיפוך שהוצגה בסקירות הקודמות. כמו-כן, כל המהלך הדובי המשני שומר גם בשלב זה על יציבות, וזאת חרף העליות המתונות של שני שבועות המסחר החולפים. במילים אחרות – אנו עדים להמשך מגמה יורדת, המלווה במבנה מחירים תואם, כמו גם קו מגמה יורד. אמנם אין לזלזל באפשרות של עליות שערים, היות שאנו רואים בכל זאת מגמה מינורית שוורית, המלווה במבנה מחירים עולה, אבל כל המהלך בכללותו אינו בהכרח עם הפנים למעלה. יש לזכור ששלושה ניסיונות להעלות את מחיר הפאונד כשלו, ועדיין שבירת תבנית ההיפוך שנוצרה בהמשכם יכולה להעיד על כניסה כדאית לעסקת שורט.

דולר יין: הצמד ממשיך להתכנס. בשלב זה ניראה שזהו צמד "מסוכן" למסחר. המגמה הראשית הדובית, המלווה בקו מגמה יורד ומבנה מחירים תואם נבלמה לפני כלמעלה מחודש, והחלה מגמה משנית שוורית עם רוו מגמה ומבנה מחירים עולה. גל העליות נבלם גם הוא בקו "פיבונאצ'י" והחל שוב לרדת, תוך יצירת מבנה מחירים יורד. גם האינדיקאטורים השונים לא ממש "החלטיים", מה שעוד יותר מביא למסקנה שכדאי להמתין בטרם כניסה לפעולה כלשהי. אמנם מסתמנת אפשרות לעליות שערים דלות בתחילת שבוע המסחר הקרוב, אולם בכללותן, גם אם תהיינה, לא ניראה שהן תנסוקנה בשלב ראון מעבר לקו המגמה היורד, כך שכניסה לעסקת לונג אמורה להיות בכל מקרה עם יד קצרה על הדופק, מה גם שבאופן כללי היא טומנת בחובה סיכון לא מועט, כך שמלכתחילה היא אינה ממש מומלצת ומלהיבה.

הסקירה מבית פורקס פרוז
http://www.forexpros.co.il

הכותב, רן טוביה, ran.matah@gmail.com , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" http://www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר במטבע חוץ בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום, תוך בקרה על פעילותם וגיבוש אסטרטגיות התואמות צרכיהם האינדיווידואליים ומייעלות ביצועיהם.
אזהרה: אין במובא משום המלצה לרכוש מטבע כלשהו או לסחור בין צמדי מטבעות כלשהם. כמו-כן, אין במובא משום ערובה להצלחה. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. חשוב להדגיש שמסחר במט"ח נושא פוטנציאל רווח גבוה, אך גם טומן בחובו סיכון רב.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב