דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לחיים קלים נעימים וחמימים לארגון הבית בחורף 

מאת    [ 09/11/2009 ]

מילים במאמר: 1133   [ נצפה 4066 פעמים ]

"חורף! וגשם כבר יורד על העורף..." סוף סוף הוא הגיע גם אם זה אצלנו לימים בודדים. בכל זאת, בא ואמר שלום ובגדול.


אז כמה עצות פשוטות לצאת מהבלגן ולהישאר יבשים בחורף זה.


 


בחורף שלושת הממי"ם ההכרחיים:


מתקן מטריות - להשארת המטריות הרטובות והמטפטפות מחוץ לבית. לא חייבים לרוץ לקנות כל מיני מתקנים יקרים. אפשר גם לקחת דלי "ספונג'ה" או דלי צבע ישן לעטוף במדבקת טפט צבעוני והרי מתקן מטריות לתפארת.


מתקן נעליים - לא נכנסים עם הנעליים הרטובות ומלאות הבוץ מהרחוב הביתה. די! להשאיר אותן בכניסה (על המתקן גם יכולות להיות נעלי בית להחלפה! ומגבת לנגב את הכלב!!!)


מרבד לכניסה - לפעמים מגיעים אורחים, ולא תמיד אנו זקוקים להחלפת נעליים אבל תמיד כדאי לנגב את הסוליות.


 


מטריות - כיום ניתן להשיג מטריות (שאינן מתקפלות) עם פטנט קטן בקצה שנפתח לשרוול שעוטף את המטריה וכך למעשה "לוכד" את הטיפות.


מטריות מתקפלות אפשר להחזיק בשקית עם סגירה רב פעמית. באופן זה כל הטפטופים יישארו בשקית ולא ירטיבו לנו את הכול.


 


ברכב:


ברכבים בהם שטיחי הרגליים הם בעלי צד אחד מגומי וצד אחד מרופד/שטיח  (הצד שעליו מניחים את הרגליים), מומלץ להפוך למשך החורף את הצדדים. כלומר: הצד מכוסה הגומי יהפוך להיות הצד שעליו נניח את רגלנו לאחר שנכנסנו אל המכונית בסוליות רטובות עם בוץ ועלים וכך נשמור על השטיחים יפים ונקיים עד לקיץ.


 


תא המטען - בכדי להגן על תא המטען המרופד כאשר מניחים בתוכו למשל את עגלת התינוק  המתקפלת עם הגלגלים הרטובים, כדאי להניח בתוכו חתיכת לינולאום  - /PVC גומי.


 


אדים על שמשת המכונית - מכה ידועה. חשוב חשוב חשוב! להימנע מהפעולה הכול כך מתבקשת ולא לנגב את האדים משמשת החלון עם היד. על הידיים שלנו יש לפעמים קרם, שומן טבעי, לכלוך וכו' והשמשה מתלכלכת מאוד גם אם לא רואים זאת ברגע הראשון! באם אין לכם זמן או סבלנות לחכות שהחימום אכן יחמם והאוויר החם ייבש את השמשה, עדיף כבר להפעיל את המזגן (במילא קר באוטו), האוויר הקר יבצע את אותה הפעולה. רק לא לשכוח להפנות את יציאת האוויר אל השמשה הקדמית.


 


מתקן למעילים דבר הכרחי בכל בית, אבל בכדי שלא יהיה עומס ובלגן שלם, מומלץ להניח  בפינה/מתחת למתקן סלסלה - לצעיפים, כפפות כובעים.


 


נעלים  - נעליים שנרטבו כדאי לתחוב בתוכן נייר סופג. הנייר סופג את המים, תהליך הייבוש מהיר הרבה יותר והנייר עוזר לשמור על צורת הנעל!  למי שאין במטבח נייר סופג יכול להשתמש גם בנייר עיתון אבל שייקח בחשבון את הדיו השחור שירד.


 


נעלים - בניגוד למה שלרוב עושים באופן טבעי - סוליות נעלים שהתמלאו בבוץ, אל תמתינו עד שהבוץ ייבש. נהפוך הוא. מלאו קערה במעט מים ובעזרת מברשת רטובה הרטיבו עוד את הבוץ ושטפו אותו אל הקערה. בצורה דומה נהגו גם בנעלים שהתלכלכו בבוץ. במטלית לחה נגבו את הבוץ שוב ושוב מהנעליים. אחר כך אפשר לצחצח אותן במשחה מתאימה.


 


מייבש שיער - פטנט מצוין להמון "פנצ'רים" של חורף במיוחד כאשר "קצרים" בזמן.


למשל: נעליים שלא משנה כמה ניסינו לייבשן נשארו לחות מבפנים. במיוחד בנעליים גבוהות או חצי מגף.


אפשר לייבש בטנת מעיל, או כל בגד כשלא רוצים להתחיל להוציא את קרש הגיהוץ והמגהץ. עצה זו מצוינת דרך אגב גם לטיולים למשל בחו"ל כאשר מה לעשות? שם תופס אותנו גשם גם בקיץ...


בנוסף: כמעט בכל שירותים ציבוריים ישנם מייבשי ידיים מצוינים. לא צריך להתבייש להשתמש בהם ליבש את העניבה לפני שהצגת התיאטרון מתחילה.


 


מגהץ - ברור שעוזר בייבוש בגדים אבל, מצוין גם לייבוש מסמכים או עיתון שגם הם לפעמים נרטבים. לכסות את האובייקט הרטוב בפיסת בד ולגהץ בחום נמוך. כמו כן, מסייע במניעת כל הלכלוך השחור שנגרם מדיו העיתונים.


 


מייבש כביסה - בערב, לאחר שכל בני המשפחה סיימו את המקלחת, והמקלחת נראית כמו איזה חמאם תורכי עם כל האדים וכל המגבות המושלכות סביב, אוספים את כל המגבות, ואל המייבש! רבע שעה בעוצמה מרבית (אפשר להוסיף דף ריחני או ספריי מבשם כביסה) וחסל סדר מגבות דוחות ולחות שלא מתייבשות עד הבוקר.


מי שאין ברשותו מייבש יכול לנצל גם כאן את ההסקה או את הרדיאטור בחדר הילדים, גם חסכוני וגם מוסיף מעט לחות לחדר המחומם.


 


ארונות בגדים - הלחות חודרת לכול מקום. לכן, כאשר מפעילים מיזוג/הסקה חשוב להשאיר לעיתים קרובות את ארונות הבגדים פתוחים. החימום מייבש את האוויר ועל ידי כך מונע את הלחות, עובש וריח לא נעים בארונות.


 


מפזר חום  - מי שאינו רוצה להפעיל הסקה/מזגן לזמן הקצר בו הוא מתלבש או שותה קפה במטבח הקר, יכול תמיד להשתמש במפזר חום. מכשירים אלו גם מהסוג הקטן והפשוט ביותר מצוינים לחימום מהיר של אזור יחסית קטן.


 


חורף, קר וכולם סוגרים הכול! בשום אופן לא! תמיד תמיד להשאיר איזה חריץ איפה שהוא ולאוורר את הבית בכל הזדמנות. מוירוסים, חיידקים וסתם ריחות רעים.


 


בכדי להקל על הילדים (וגם עלינו) את הקימה בבוקר כדאי לחמם את בגדי הילדים על הרדיאטור הנמצא בחדרם (למי שיש הסקה מרכזית גם כן פתרון מצוין), תשומת לב קטנטנה שהופכת לפינוק אדיר בבוקר! משדרגים את הבוקר!



חורף קל וחמים לכולם!

איילת גרינברג
מייסדת ובעלת חברת לצאת מהבלגן
ארגון וסידור בתים מקצועי
0544-313231
nobalagan@gmail.com
http://www.nobalagan.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב