דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניקיון אקולוגי - מהפיכת הניקיון השקטה! 

מאת    [ 08/11/2009 ]

מילים במאמר: 594   [ נצפה 3224 פעמים ]

זה נכון לומר שהשימוש בחומרי ניקוי המכילים כלוריד וכימיקלים אינו הסיבה העיקרית לירידה במפלס מי התהום באקויפר ההר ובאקויפר החוף המספקים 70% מצריכת מי השתייה בישראל. לעומת זאת, בודאי שתוספת הכלוריד מחומרי הניקוי היא עוד גורם שמזהם את המים ועוד גורם שמחריף את הבעיה. ועל משבר המים אין מה להרחיב, אחר ירידת מפלס הכינרת - כולנו עוקבים בדאגה, על היטל הבצורת - כולנו מתלוננים. והשאלה הנשאלת - כיצד ניקיון בניינים או ניקיון משרדים ואפילו ניקיון הבית יכולים להשפיע על משבר המים?

האם אנחנו יכולים לסייע בפתרון משבר המים?
כבר השקינו פחות, התקלחנו מהר, סגרנו את המים בעת צחצוח השיניים, קצרנו מי גשמים, מה עוד ניתן לעשות? האם שימוש בחומרי ניקוי אקולוגיים יקדם את פתרון בעיית המים, כמו כל אחד מהפרמטרים הקודמים - לא משם תבוא הישועה, אך טיפה מפה וטיפה משם והנה התמלאה קערה שלמה.

האם זה אפשרי? האם ניתן להמיר את "דתם" של כל תושבי המדינה מזוללי אקונומיקה ודטרגנטים הרסנים לצרכני חומרי ניקוי המיוצרים מחומרים טבעיים? זו שאלה של חינוך, וכמו כל קמפיין מוצלח... צריך שיישמעו עליו כמה שיותר אנשים, וצריך שהוא ידבר אל לבם....

כולנו חווינו את היטל הבצורת בכיסנו, כולנו עקבנו בכאב אחר הבחור הצעיר שנפל אל בולען בים המלח, כולנו יודעים שבעיית המים אינה דבר חדש - ואף פעם לא חשבנו - ומה אני יכול לעשות למען מדינה? וכיצד אני גברת בלה או אני מר אברהם יכולים להיות באופן עצמאי שותפים למלחמה הזו שלנו באיתני הטבע, במיעוט מי הגשמים? האם יש משהו נוסף שנוכל לעשות?

מה לחברת ניקיון ולחינוך הציבור?
אנו מאמינים כי ברגע שחברת ניקיון גדולה שעוסקת בניקיון אקולוגי תהפוך את עניין הניקיון והשימוש בחומרים מזהמים לצורכי ניקיון לנושא מדובר המודעות תעלה - ויחול הליך של שינוי הרגלים. הרי אף אחד לא מזהם במתכוון... השימוש בחומרי ניקוי מזהמים נולד מתוך הדאגה לניקיון הבניין או לניקיון המשרד וכמובן שלניקיון הבית!

למה בעצם מר אברהם וגברת בלה לא קונים חומרי ניקוי אקולוגיים? ההתנגדויות העיקריות לשימוש בחומרי ניקוי אקולוגיים נובעות מהחשש להוצאה נכבדת יותר מחד, ושחומר ניקוי שאינו "אקונומיקה" לא ינקה!

שתי טענות אלו די מופרחות משתי סיבות, האחת ישנם חומרי ניקוי המכילים כימיקלים וריחם גורם לתחושת מחנק והשפעתם על הנשימה ועל עור הידיים הרסנית - ורואים זאת מיד - ומחירם אינו זול, יחד עם זאת הצרכן הישראלי צורך אותם ובכמויות - האם על מזבח הניקיון שווה להקריב את בריאותנו או בריאות העובדים שלנו? מי אמר שחומר ניקוי אקולוגי מנקה פחות? האם העניין נבדק על ידי מי שמניח הנחות אלו?

אנו בדקנו את היעילות של חומרי הניקוי האקולוגיים השונים, ואכן יש חומרי ניקוי יעילים יותר ופחות - כמו בחומרי הניקוי הרגילים. חומרי הניקוי האקולוגיים אינם בהכרח כה יקרים, וניתן למצוא אותם במחירים סבירים בחנויות כמו טבע עדן מרקט וחנויות טבע נוספות. כך שעניין המחיר אינו סיבה. לעניין רמת הניקיון, רבים מהחומרים מבוססים על ידע רב שנים על פעילותם המוכחות של צמחים שונים במישור הניקוי והחיטוי! צמחים כמו לימון, רוזמרין, תפוז, מנטה ועוד.

תוצאות הניקיון מעולות ברמה מאוד גבוהה ובסופו של הניקיון המים שבדלי העושים דרכם לביוב או לאדמה שלצד הבניין או הבית אינה מכילה חומרים כימיקלים שאינם מתפרקים מחלחלים למי התהום ומזהמים אותם.

אנו מזמינים אתכם להצטרף למהפכת הניקיון השקטה - אנו ממליצים לכם לבחור בחומרי ניקוי אקולוגיים, לנסות אותם ולמצוא את אלו שעובדים טוב עבורכם - בדיוק כפי שעשיתם עם חומרי הניקוי המזהמים הקיימים היום בביתכם.

ל,א איננו מציעים שתזרקו את החומרים שיש לכם היום - למרות שזה לא רעיון רע בכלל, אך כשהבקבוק יסתיים, רכשו במקומו חומר ניקוי שאינו מזהם.

באקו-בילדינג נצבר ניסיון רב עם חומרי ניקוי אקולוגיים, אנו נשמח לייעץ לכם ללא כל עלות וללא התחייבות וזאת כדי לסייע למהפכת הניקיון השקטה להתקיים.
התקשרו אלינו ל: 09-7447740 או במייל: info@ecobuilding.co.il
לייעוץ בנוגע לחומרי ניקוי אקולוגיים ופתרונות ניקוי אקולוגיים.
אירית צח
סמנכ"לית שיווק ופיתוח עסקי
אקו-בילדינג
החברה הראשונה בישראל לאחזקת מבנים אקולוגית
http://www.ecobuilding.co.il
ניקיון | הדברה | גינון | אקולוגי |



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב