דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עצירות 

מאת    [ 04/11/2009 ]

מילים במאמר: 838   [ נצפה 7357 פעמים ]

עצירות היא בעיית עיכול נפוצה מאוד. עצירות אינה נחשבת למחלה אלא לתופעה, אבל מהווה בעיה רצינית בפני עצמה. מבחינה רפואית עצירות מוגדרת כתדירות יציאה של פחות משלוש פעמים בשבוע, המלוות ביציאות קשות ובצורך בלחיצה חזקה כדי להתרוקן או הרגשת יציאה לא שלמה. עצירות היא מצב של מעיים עצלים ועייפים. אפשר להשוות את עצירות המעיים לסוס עייף, הטיפול היעיל ביותר נגד עייפות הסוס הוא לתת לו לנוח ובאותה צורה יש לנהוג בעייפות המעיים. אין לזרז את הסוס העייף על ידי הצלפה בשוט מפלסטיק - משלשלים כימיים, או בשוט מעור - תכשירים "טבעיים" לזירוז פעולת המעיים. אם הסוס לא יקבל מנוחה, ופעילותו תזורז על ידי הצלפה מתמדת התוצאה לטווח ארוך תהיה שהסוס יתפגר. ז"א שכדי לטפל בעצירות יש לטפל בגורם האמיתי לעצירות ולא לקחת משלשלים למיניהם.

אצל אדם הסובל מעצירות הפסולת אינה מתנקה החוצה מדי יום אלא שוהה בגוף ימים אחדים. חומרי הפסולת והרעלים שוהים במעיים יתר על המידה, וחלקם נספג בחזרה לדם ומגיע באמצעותו לרקמות הגוף. אם האדם גם מפסיק לאכול ולשתות כדי שזה לא יתקע, הוא גם מפריע לניקוי דרך מערכת השתן . הרעלנים נשארים בגוף ויכולים להיווצר הבעיות הבאות: טחורים, ורידים, דלקות במעי העיוור - אפנדיציטיס, כבדות, עייפות כללית עצבנות, דלקות העלאת רמת סוכר יצירת עודף כולסטרול, בעיות עור ואלרגיות.

הכול מתחיל מהעיכול כאשר נפגע המנגנון התמידי של  ניקוי הגוף מתחילות הצרות. 

דרכי הטיפול בעצירות:

1.      שתייה מרובה- לפחות 10 כוסות של מים ביום!!! לא קולה או משקאות מוגזים אחרים- לא להחשיב תה או קפה כי הם גורמים להשתנה- איבוד מים. יש לשתות במהלך היום ומומלץ לא בזמן הארוחות. חוסר בנוזלים גורם ליציאה להיות קשה יותר ומונע את אפשרות המזון לנוע במעיים. אם מרגישים רעבים לבדוק אם לא צמאים בעצם.

2.      תזונה נכונה -

3.      א. לאכול פירות וירקות עם הקליפה. פירות בננה אשכולית, אגס, פירות יבשים(3-4 פעמים ביום!) - תאנים, שזיפים, פפאיה. תפוח אפוי, עדיף לפני האוכל. ירקות- קישוא, מלפפון, עגבנייה, מיץ גזר ומיץ סלק , סלט גזר חי וסלט סלק חי.

ב. דגנים מלאים: אורז מלא, קמח מלא, שיבולת שועל.

ג. קטניות במיוחד עדשים ואפונה.

ד. יוגורט עם סובין שיבולת שועל וזרעי פשתן - היוגורט חשוב על מנת לשפר את פעולת המעיים שיהיו יותר חיידקים טובים כדי שמערכת העיכול תפעל באופן תקין. וסובין וזרעי פשתן נועדו להעלאת נפח היציאה ולהגברת היציאות.

ה. להוריד מזונות מעובדים ומוכנים - אוכל שהוכן בבית תמיד עדיף על כל אוכל שבא מבחוץ ולא יודעים איך הכינו אותו

ו. להוריד קמח לבן, עוגות, קרקרים, לחם לבן, ממתקים, סוכר, שוקולד, אורז לבן,.

ז. להפחית שימוש בחלב פרה נוזלי,עדיף יוגורט.

ח. לשתות כף שמן זית + מיץ מלימון שלם אפשר להוסיף עגבנייה מגורדת לטעם, על הבוקר!

4.      פעילות גופנית- פעילות גופנית גורמת למערכת העיכול להיות בתנועה ומביאה לפרסטלטיקה תקינה- יציאות סדירות. לעשות כל יום כמה שיכולים להתחיל ממס' דקות ולהגביר את הזמן.

5.      אופן הארוחה- על הארוחות להיות בזמנים קבועים כדי להרגיל את המערכת גם לזמני יציאות קבועים. יש ללעוס היטב - אוכל לעוס יותר תופס יותר נפח וגורם ליציאות טובות יותר וכן עוזר בעיכול ובספיגת המזון. לאכול עם אנשים שנעים לנו לאכול איתם ולא בזמן שאנחנו כועסים או מתוחים וזה יגרום לכל המע' לתפקד באופן נינוח  יותר וטוב יותר להשתדל לא לאכול בלילה - מעמיס על המע'

6.      להקדיש זמן קבוע להליכה לשירותים - להתפנות בנחת, אפשר לקרוא ספר מעניין או עיתון. לא להתאפק, מתי שמרגישים שצריך ללכת לשירותים ללכת.

7.      להפסיק את השימוש במשלשלים: בהתחלה זה יהיה  קשה- יכול להיות שיהיו יותר עצירויות, אבל זה יפסיק את ההתמכרות של הגוף והגוף יתחיל לעבוד לבד! וכמו כן המשלשלים גורמים לכאבי בטן ולאיבוד מלחים ומינרלים.

8.      עיסוי לבטן- כל בוקר לפני שקמים מהמיטה עושים עיסוי בבטן בתנועות איטיות וסיבוביות בכיוון השעון, וגם בתנועות של התקדמות איטית בכיוון המעי הגס, מתחילים בבטן ימין תחתונה עולים לאט ללמעלה לכיוון הצלעות פונים שמאלה לאורך כל הצלעות ויורדים לכיוון האגן - לחזור על התנועות האלה 20 - 30 פעם

9.      להכין בבית: א. תערובת משלשלת לשים שזיפים ותאנים בהשריה כל הלילה להוסיף להם כף זרעי פשתן וכף סובין שיבולת שועל ולאכול לפני ארוחת בוקר.
ב. מי קוואקר: להשרות כוס קוואקר או סובין בליטר מים למשך לילה לשתות את המים במשך היום - ככה  גם שותים יותר! ולאכול את הקוואקר עם פירות.
ג. מיץ שזיפים: לבשל 10 שזיפים עם 4 כוסות מים ולשתות את המים.
ד. תה אשכוליות : מבשלים את הקליפה הלבנה של האשכולית ושותים - עוזר להפחתת גזים כאב ונפיחות המעיים ולהגברת היציאות.

10. אפשר לקנות בחנות טבע או בית מרקחת:
א. מלח אנגלי - לשים רבע כפית בספל מים פושרים לשתות בבוקר אחרי העיסוי לבטן וללכת בבית 10 - 15 דקות. כשהמצב משתפר להוריד את הכמות של המלח.
ב.  זרעי פסיליום - פלנטגו - מוכרים בכדורים או באבקה. מינון כמו שכתוב על המוצר.
ג. מלציויטל- רכז של סיבים טבעיים בצורת אבקה מוכנה לשתיה או בחטיפים או בטבליות.
ד. מולטי בילון דופילוס עם פוס - חיידקי מעיים טובים בכמות גדולה מאוד מחזק את המערכת ומפסיק את העצירויות. או כל תכשיר אחר של אצידופילוס.

11. ללכת לביקורת רפואית מדי תקופה כדי לאבחן מצבים או מחלות שיכולים לגרום לעצירות או כדי לבדוק האם התרופות שניתנות גורמות לעצירות, ואם אפשר להחליף בתרופה שלא עושה עצירות. ברזל, למשל, בצורת נוזל לא גורם לעצירות.

 

רחל שפיץ נטורופתית מוסמכת, מתמחה בנשים בהריון ולאחר לידה.
בוגרת רידמן ירושלים. מעבירה חוגים וסדנאות בתחומי הבישול הבריא, עיסוי תינוקות, הריון ולידה. מטפלת במרפאה פרטית ומעבירה הרצאות במסגרות שונות.
http://rachel.web-sababa.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב