דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזונה לגיל השלישי 

מאת    [ 04/11/2009 ]

מילים במאמר: 704   [ נצפה 3013 פעמים ]

לכולנו ברור שאת המכוניות שלנו צריך לתחזק כל כמה זמן ולתת להם את החומרים הטובים ביותר על מנת שיתפקדו הכי טוב שאפשר. באותה מידה אם אנחנו רוצים שהגוף שלנו יתפקד בצורה טובה, יידע להתגבר על מחלות ושכל המערכות שבו יפעלו כמו שצריך, חשוב מאוד להקפיד על מה שנכנס לנו לפה, ולדאוג שאנחנו מכניסים את החומרים הנחוצים והמזינים ביותר עבור הגוף שלנו בכמויות המספקות.הרבה מאיתנו לוקחים תרופות ומודעים לחשיבות שלהם, אבל צריך לדעת שלתרופות יכולת לפעול גם בכיוונים הפוכים ממה שהיינו רוצים, כמו למשל לגרום לנו לחסרים בויטמינים ומינרלים שחשובים לנו לתפקוד תקין של הגוף. ברור שחשוב להמשיך לקחת את התרופות שהרופאים ממליצים אבל כדאי גם לנסות להשלים את החסרים האלה דרך התזונה ולהפריד את נטילת התרופות מהאכילה. חשוב להבין שעדיף לאכול את המוצרים מלקבל את המרכיבים שלהם מבחוץ בכדורים על מנת שהגוף יוכל לספוג את המרכיבים החשובים בצורה יותר טובה.

אז מהי באמת תזונה שמתאימה לגוף שלנו:


    • תזונה מגוונת: לנסות כמה שיותר שהתזונה שלנו תהיה מורכבת ממספר רב של רכיבים. לטעום מאכלים חדשים, להסתובב במכולת ולקנות מאכלים שעדיין לא אכלתם. למשל להחליף את הלבן שתמיד קונים ביוגורט ביו. ככל שהתזונה שלנו מורכבת ממגוון רחב יותר של מאכלים יש יותר סיכויים שנאכל את כל מה שאנחנו צריכים!
    • ירקות ופירות ב-5 צבעים:  הירקות והפירות מתחלקים לקבוצות לפי הצבעים שלהם: אדום, כחול- סגול, ירוק, לבן, צהוב- כתום. (בשלב זה ערכתי רשימה של ירקות ופירות לפי הצבעים על הלוח, והעברתי בין הקהל את החוברת של מועצת הירקות : בריאות בצבעים עם חנה שאולוב) צריך לאכול לפחות 5 ירקות ופירות ביום במגוון רחב ביותר של הצבעים- מכמה שיותר קבוצות. ככל שאוכלים מיותר צבעים מקבלים יותר ויטמינים ומינרלים וגם נוגדי חמצון שעוזרים לגוף להאט את קצב ההזדקנות ולמנוע מחלות. (לבקשת הקהל הרחבתי על נושא זה). פירות- כדאי לאכול עם הקליפה אם אין בעיה חמורה במערכת העיכול, וכן מומלץ לא ביחד עם האוכל.
    • חלבונים: לחלבונים יש תפקיד חשוב בשמירה על השרירים ופעילות מערכת החיסון. הכמות המומלצת ליום היא גרם אחד לכל ק"ג משקל גוף, למשל אם משהו שוקל 70 ק"ג הוא צריך לאכול כמות של 70 גרם חלבון ביום. חלבונים נמצאים ב: בשר, עוף, הודו- עדיף לבשל בלי העור. דגים- מומלץ לאכול לפחות 3 פעמים בשבוע: בעיקר טונה, סלמון, מקרל, סרדינים. שילוב של קטניה ודגן זה גם מקור טוב לחלבון למשל אורז ועדשים. קטניות באופן כללי כמו למשל: עדשים, שעועית, פול, חומוס. ודגנים מלאים כמו: אורז מלא, קמח מלא, שיבולת שועל- קוואקר, הם מקור מצוין לויטמינים ומינרלים ועוזרים לניקוי הגוף וגורמים לפעילות מעיים. יוגורט הוא גם מקור טוב לחלבון עדיף ביו כדאי להוסיף ליוגורט: אגוזים, שקדים, זרעי חמניות, זרעי דלעת, זרעי פשתן- כדאי לקנות טרי ולטחון ושמור במקרר כל שבוע מחדש.
    • סידן: על מנת לשמור על העצמות והשיניים צריך לאכול מזונות עשירים בסידן כמו , טחינה, סרדינים, שקדים, ממרח שקדים- שקדייה.
    • הפחיתו בצריכת שומנים רעים והעדיפו שומנים טובים: עדיף לאכול שמן מכבישה קרה שמן זית או כל שמן צמחי אחר. אבוקדו, טחינה, אגוזים, גרעינים וזרעים מאוד מומלצים. כדאי להמעיט בשומן כמו מרגרינה ושומן צמחי מוקשה או מוקשה חלקית וחמאה.
    • סוכר: עדיף להשתמש פחות בסוכר רגיל ויתר במולסה, מייפל טבעי, דבש אם אין בעיה של סוכרת.
    • להמעיט קפה ותה עם קופאין: גורם לסידן לצאת מהעצמות. עדיף לשתות תה קמומיל, נענע, מליסה, לואיזה.
    • שתייה: מאוד חשוב לשתות בעיקר מים. (בשלב הזה ביקשתי מהאחראית לעבור עם קנקן מים ולחלק לכולם לשתות). מומלץ למלא בקבוק קטן כל פעם, לקחת אותו אתנו לכל מקום ולראות כמה שתינו במהלך היום.
    • מלח: כולנו יודעים שהרבה מלח זה מזיק, אבל גם למלח יש תפקיד חשוב בגוף, אז כדאי להקפיד לשים באוכל מעט מלח בכמות של חצי כפית ליום, כדי לא להגיע למצב של חוסר במלח.
    • פעילות גופנית: יש ויטמינם ומינרלים שנספגים בגוף רק בזמן פעילות גופנית. כמו כן פעילות גופנית גורמת לדברים הבאים: פינוי רעלים מהגוף, הגברת תאבון, הגברת פעילות מעיים, הורדת לחץ דם ורמות כולסטרול ושיפור תפקוד הלב.
    • איך כדאי לאכול: חשוב שתהיה לנו אוירה נעימה בזמן האוכל, אפשר לשים מוזיקה שאוהבים, אפשר לאכול במועדון עם חברים, להכין את האוכל לפני הארוחה ולהגיש בצורה נאה. אם נאכל אוכל שאנחנו אוהבים ונראה לנו טעים הגוף ייצר יותר רוק והמערכת תפעל בצורה טובה יותר, וככה כל האוכל הטוב שנאכל גם ייספג בגוף בצורה טובה. חשוב גם ללעוס כמה שיותר ולשמור על בריאות הפה.

ככל שנאכל תזונה טובה יותר הבריאות שלנו תשתפר יותר, ככל שהבריאות שלנו תשתפר יותר מערכת העיכול שלנו תפעל טוב יותר וככה נוכל לאכל טוב יותר.

 

רחל שפיץ נטורופתית מוסמכת, מתמחה בנשים בהריון ולאחר לידה.
בוגרת רידמן ירושלים. מעבירה חוגים וסדנאות בתחומי הבישול הבריא, עיסוי תינוקות, הריון ולידה. מטפלת במרפאה פרטית ומעבירה הרצאות במסגרות שונות.
http://naturemed.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב