דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון אישי מהו ומדוע הוא כה מבוקש? 

מאת    [ 04/11/2009 ]

מילים במאמר: 353   [ נצפה 1873 פעמים ]

אימון הינו תהליך המאפשר לאדם לקחת אחריות על חייו ולבנות חיים ועסקים שהוא אוהב, מתוך כוונה, תכנון ועשייה וליצור תוצאות פורצות דרך. רובנו משקיעים שעות רבות בתכנון חופשה ושוכחים להשקיע בתכנון חיינו. רובנו הולכים בתלם החיים ולא תמיד שואלים את עצמנו - מי אני רוצה להיות כאדם, כבן-זוג, כהורה? אילו חיים אוקיר שאוכל לומר שהיה שווה. האימון מסייע לזהות את האותנטי שבאדם ומאפשר לו לכתוב חזון וערכים ולפעול לאורם. התהליך מניע את החיים במיקוד ובביטחון ונותן כלים יישומיים לקידום מטרות ולשיפור תוצאות. אימון הוליסטי מסתכל על האדם כמכלול גוף-נפש-רוח והוא מתייחס גם לרבדים הפנימיים-נפשיים. התהליך מספק בנוסף כלים הוליסטיים לרוגע, איזון ואיכות חיים.

תהליך האימון מהווה שותפות בין מאמן למתאמן. מטרתה לסייע למתאמן לברר את מטרותיו ויעדיו, ולשפר את ביצועיו ואת איכות חייו האישיים או המקצועיים. אימון אינו מתמקד בחיפוש ליקויים. המתאמן הוא אדם שלם ויצירתי והוא המומחה לחייו. הוא אינו צריך תיקון, אלא חווה דרך של צמיחה וחיבור לעוצמות וליכולות הטמונות בו בכדי שיוכל לחיות את חייו במלואם. תפקיד המאמן להיות שותף לתהליך, לשאול שאלות עוצמתיות, למקד ולכוון את הלמידה, לחשוף, להעצים ולעודד את הכישורים הנמצאים אצל המתאמן. הוא מוודא שהמתאמן פועל מתוך יושרה ובהתאמה למחויבות ולמטרות עליהן הצהיר ומאמן ליצירת תוצאות פורצות דרך.

אימון מתאים לכל תחומי החיים - אימון אישי לרוגע, לביטחון ולאיכות חיים, אימון לזוגיות, אימון לעסקים, אימון לאיזון ולבריאות, אימון להסבת מקצוע ועוד. האימון אינו מחליף טיפול פסיכולוגי וניתן לעיתים לשלבו יחד עם טיפול באישור הפסיכולוג.
על מנת להצליח באימון, חשוב להכיר מספר עקרונות בסיסיים. אמנה שלושה מתוכם:

עקרון החרות אומר שיש לנו יכולת בחירה, מה שמפריד אותנו מבעלי החיים. יש לנו יכולת לנהל את החיים שלנו במקום שיהיו מנוהלים ע"פ התניות. אי לכך, מתוך בחירה יש ביכולתנו לחיות בחופש ובעוצמה ליצור את החיים שאנו רוצים.

לקיחת אחריות. "אחריות" משמע: אני בא/ה ממקום של ביטחון ומתמקד/ת בפתרונות מעשיים בניגוד ל"אשמה", הנובעת ממקום של פחד וחוסר ביטחון ובה אני מעביר/ה ביקורת (מודעת או לא מודעת) על עצמי ו/או על אחרים.

מימוש הפוטנציאל- במהותנו אנו תודעה טהורה, שהיא שדה אינסופי של אפשרויות ויצירתיות. ככל שאנו חווים יותר את העצמי האמיתי שלנו, כך אנחנו מתקרבים למימוש הפוטנציאל הגלום בנו. מימוש הפוטנציאל הגלום בנו הוא הדבר המאפשר לנו חיי סיפוק והגשמה.

לינור פלד - מאמנת אישית בדרך נגוהות שפותחה על ידה, מאבחנת ומטפלת בצבעים.
חזון אישי - לאפשר לאנשים להתחבר לעוצמות ולמהות שלהם ולחיות באהבה, באיזון ובצמיחה. להוביל אנשים להגשמת ייעודם וליצירת חיים של משמעות ושגשוג.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב