דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סגנון צילום אירועים-- איך אבחר את הצלם המתאים לאירוע שלי? 

מאת    [ 04/11/2009 ]

מילים במאמר: 823   [ נצפה 2611 פעמים ]

w סגנון צילום אירועים: איך אבחר את הצלם המתאים לאירוע שלי ?

אתם טרודים בהכנות לחתונה, ברבת מצווה, הימים עמוסים בפעילות של בחירה- אולם, מעצבת, די- ג'יי ועוד. וכן גם בחירה בצלם האירוע שלכם על הפרק. זה שבזכות עבודתו תזכרו את האירוע שערכתם.

 איך בוחרים צלם אירועים? אתם מבולבלים רואים הרבה צלמי אירועים ולא יודעים מה להחליט? המאמר הזה יעשה לכם סדר בבלגן ויעזור לכם להחליט מהו הסגנון שלכם ואיזה צלם חתונה או צלם בת מצווה מתאים לכם ביותר.

 בחירה- לפי המילון היא הכרעה, פסיקה, קביעה וחריצת משפט. ומה זה אומר במקרה שלנו? שלכל בחירה שלי, תהיה משמעות. בנבדל מהמרכיבים המתכלים והחד פעמיים באירוע (מזון, פרחים, מוסיקה, פעלולים וכיוצ"ב), הצילום הוא נצחי. צלם החתונה או צלם בר המצווה שאבחר יקבע את טיב הזיכרון שישאר לי , לילדים שלי ולילדים של ילדי לתמיד ולכן חשוב לי לעשות כאן בחירה נכונה .

 סגנון צילום האירוע הוא הדבר החשוב ביותר שישאיר את חותמו לעתיד. אתם צריכים לשאול את עצמכם האם הסגנון של צלם האירוע     מתאים לי ולמה שאני מחפש? יש כאלו שיודעים מה הסגנון שלהם ובוחרים מיד. אבל רוב האנשים אינם מבינים מהו הסגנון המתאים להם.

 איך בוחנים סגנון של צלם אירועים? אילו סוגי צלמי אירועים קיימים ומי מהם הכי מתאימים לכם?

ראיה בררנית של צלם לעומת ראיה מתוכננת- ראיית האדם נשלטת בחלקה ע"י העין ובחלקה ע"י המוח. סידור זה מאפשר לנו ראיה בררנית. אנו יכולים להבחין בדימוים חשובים לנו המופיעים על הרשתית ולהתעלם מאחרים. ראיה בררנית מתעלמת מגורמים שמסיחים את הדעת. המצלמה לא יכולה לעשות זאת היא קולטת הכל.כל הנמצא במרחק מסוים ממנה היא קולטת בצורה חדה וברורה.ראיה בררנית של צלם היא מסגור קטעים באירוע שלכם שקרו ע"י עדשת המצלמה והנצחתם בתמונה. בחירות אלה נותנות את המשמעות הנוספת למה שהיה כאן ועכשיו.הצלם ממסגר רגעים מיוחדים כמו יחסים, התרגשות ורגשות שהיו לכם עם אותם שהיו בסביבתכם באותם רגעים מיוחדים. למשל- חיבוק של החתן עם הכלה המלווה בבכי או התרגשות. עיניים דומעות של בת המצווה. יתכן שימסגר ידיים אוחזות אחת בשנייה והצילום יביע קירבה ואהבה. על ידי המסגור הצלם נותן ערך מוסף לצילום.

 מנגד, קיימים צלמי אירועים שיוצרים מציאות מתוכננת. מעמידים את החתן והכלה לסדרת צילומים מבויימת. אין כאן תיעוד ומסגור של רגעים מיוחדים שהתקיימו באירוע שלכם, אלא שינוי המציאות והצגתה בצורה מבויימת. אין ספק שהתוצאה יפה ואסטטית. יתכן שתאהבו את המציאות כפי שהיא על הצדדים והרגעים המרגשים שבה על העצב השמחה וכל קשת הגוונים שקיים בה. ויתכן שתאהבו לעשות את המציאות יפה יותר נשגבת יותר. אין כאן טוב או רע זהו רק סגנון, זוהי בחירה. ועליה להיות מודעת.

 באילו אמצעים טכניים משתמש צלם אירוע שממסגר מציאות. וכיצד הוא מביע נקודות ראות שונות בעזרת אותם אמצעים. צלם מוכשר יותר יביא הרבה אמצעים טכניים כדי להראות הרבה מימדים של המציאות שלכם.

 לפניכם מספר תבחינים (פרמטרים) שיסייעו לכם לבדוק את הסגנון של הצלם איתו אתם נפגשים:

 עדשות- האם צלם החתונה או  צלם בת המצווה משתמש בעדשות שמקרבות אנשים או שהוא נותן תמונה כללית רחוקה יותר של האנשים? קירוב אנשים או חפצים מבודד אותם מהסביבה הכללית. כך אפשר להבחין בהבעות פנים, בתנועות גוף, במבטים בעיניים. עולם רגשי שלם מתגלה. יש משהו מאוד אינטימי חושפני ופרטי בהתקרבות אל אנשים. מה קורה אם הצלם משתמש בעדשה רחבת זווית. הכוונה לעדשה שתופסת שטח גדול של צילום. במקרה כזה הצלם תופס אוירה שהייתה באירוע אוירה רומנטית, שמחה ועוד.

 שליטה על חדות התמונה- תמונה חדה כולה משדרת לצופה משהו שונה מאשר כזו שרק חלק חד והשאר מטושטש. לדוגמא : בצילום חתונה, כלה בעלת הבעה מאוד מאושרת מעין רגע שמח עם עצמה כשהיא חדה וברקע החתן מביט בה והוא מטושטש. זה משדר לצופה שהכלה הוא המרכז זה הרגע שלה אבל יש שותף מבחוץ המביט ברגע הקטן שלה.

 הבעות תנועה בדרכים שונות - תנועה ודינאמיות אפשר לאפיין בדרכים שונות. דרך אחת עצירת תנועה- למשל בצילום בר מצווה מישהו קופץ באמצע הריקודים והמצלמה תופסת אותו באוויר. דרך נוספת: טשטוש של התנועה עצמה או של הרקע של התמונה- למשל ידיים של מישהו מטושטשות בריקוד כי הן בתנועה. כל אלו יוצרים מימד נוסף לתמונה.

 זווית ראיה של הצלם כשהוא מצלם- האם צלם האירוע מצלם רק מהחזית או שהוא מגוון ומצלם מהצדדים מלמטה למעלה מהצדדים דרך חפצים או דרך אנשים.ומה זה נותן לתמונה. האם זה נותן לה מימד נוסף או מעוות את האדם המצולם ועושה אותו לא אטרקטיבי מבחינת המראה. האם הזוית המיוחדת בה צולמה התמונה יוצרת אמירה כלשהיא על האדם המצולם או לא מחמיאה לו מבחינה אסטטית. למשל: בצילום חתונה, כלה המצולמת מלמטה למעלה אם היא שמנה זה יחשוף את הסנטר הכפול שלה ויעצים את החלקים הלא אסטטיים שלה. אבל צילום כלה שנראית מצוין הצילום מלמטה למעלה יעשה אותה גדולה מהחיים עוצמתית. זווית הראיה בנוסף לנתינתה מימד נוסף לתמונה צריכה להיות מותאמת לאדם המצולם.

לסיכום- כשאתם חושבים האם סגנון הצילום של צלם החתונה או צלם בת המצווה מתאים לכם בדקו האם הצלם ממסגר וממקד מציאות שהייתה שם או קובע מציאות מביים ומיפה אותה. כמה זוויות ראיה הצלם נותן לאירוע: האם הוא מצלם רק מהחזית או שהוא מגיש מגוון רחב יותר? בכמה אמצעים טכנים צילומיים הוא משתמש כדי לתת למציאות מימד נוסף - והאם האמצעים הללו הם סתמיים או שבאמת נותנים מימד נוסף לתמונה? והאם הם לא מעוותים את האסטטיקה של האדם המצולם?

מיכל לב המון צלמת אירועים "צילום חתונות,צילום בר מצוות, צילום בת מצוות,צילום מוסדות, צילום תאטרון ומחול, עיצוב אלבומים דיגיטלים,כשתפתחו את האלבום בעוד 10 שנים תראו שחושו ותחוו את האוירה שהיתה שם
http://www.lev-hamon.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב