דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעגל נשים 

מאת    [ 03/11/2009 ]

מילים במאמר: 494   [ נצפה 2376 פעמים ]

שוב אני חוזרת אל אותו הרכב קסום של מעגל נשים, ומנחה הפעם מעגל אמהות. הישיבה במעגל שכזה חושפת אותי שוב ושוב אל הכח והעוצמות הטמונות בו כמקום מחזק תומך ומעצים, ואני מחליטה לכתוב על אותו הרכב מיוחד ולחשוף נשים נוספות אל החוויה המיוחדת הזו, ולהזמינן לצאת למסע משלהן.

מעגל נשים מהווה מקום של מפגש בו נפתחת האפשרות לספר את הסיפור האישי ופרטי החוויות של כל אחת ובכך לפגוש את עצמה באמצעות השאלות העולות במעגל והנשים הנוכחות בו ויושבות מולה. נפתח פתח להתוודעות אל נבכי הנפש הכלואים ללא יכולת ביטוי והוצאתם לאור בדרך חופשית שאינה גוררת אחריה שיפוטיות, או דעה קדומה.


כל אשה יוצאת אל העולם הגדול שמחוץ למעגל המשפחה מצויידת בפוטנציאל של אופי או אישיות אינדיבידואליים, אך הסביבה שבה צעדה את צעדיה הראשונים לקראת מודעות, כבר הטביעה את חותמה עמוקות על נפשה ומתנה את תגובותיה. המפגש הנוצר במעגל הנשים מאפשר ביטוי ומתמקד בבעיותיה של כל אחת בנסיון לתת לה מקום לחיפוש עצמי. הוא מהווה ארוע של דיבור והקשבה המאפשר למשתתפות ליטול זו מזו משהו אל תוך חייהן.

היכולת להשמיע את קולן ולשתף נשים אחרות מאפשרת בו זמנית לנשים לדבר עם עצמן, תוך שהן משמיעות את קולן ונפגשות שוב באמצעות הנוכחות במעגל עם חוויות החיים אותן עברו. תהליך הדיבור וההדהוד ההדדי משפיע על יכולתן לקשר ידע חדש לסיפור חייהן ולחוות חוויה עצמית מחודשת מתוך מסגרת המאפשרת דיבור ללא שיפוט.


בתהליך זה מקבלת כל אשה אופציה לפרוש מחדש את סיפורה הביוגרפי ולערוך סקירה לאחור של התהליך מתוך התבוננות מחודשת, ממוקדת על אותם מוקדי חולשה שהובילו אותה עד הלום. התהליך מחייב חציית גבולות של האני והתבוננות עמוקה פנימה, מתוך הסכמה להסתכן באיבוד מוסכמות על פיהם חייתה כל אחת עד היום, אך מנגד טמון בו פוטנציאל לארגון מחדש ונתינת משמעות חדשה לעולמה הפנימי אותו הסתירה מפני הסביבה אך בעיקר מעצמה ולראייתו דרך עדשה שונה מעמדה מפוקחת יותר, מתוך נסיון לפרשו ולפענחו בצורה בוגרת ומעשירה יותר.

הדיבור מהווה ראשיתו של תהליך העצמה. אשה מדברת את עצמה ולידה אוזן קשבת. קולה ממלא את החלל ומאפשר לה חופש ביטוי מלא. יש כאן אקט של מתן חופש- זכות הבעת דעה מבלי לצפות לתגובה שלילית, זכות לשגות מבלי להרגיש מאכזבת או דחויה.


בספרה המדבר על "העצמה" מתארת אלישבע סדן את התהליך כבעל משמעות של מעבר למצב של שליטה בחיים, בגורל ובסביבה. תהליך זה כרוך בפיתוח מודעות שהינה היכולת לחשוב ולבקר, שבאה יחד עם הרשות להביע את עצמך. המעבר משתיקה לדיבור בפני אדם אחר לדבריה, הוא שינוי נפשי וגופני, המתקשר עם שייכות חברתית, זקיפות קומה עם פעילות והגשמה עצמית.

מחקרים מצביעים על כך שאמונה של אדם ביכולתו להשיג תוצאות קשורה בין היתר בדפוסי החשיבה שלו. עד כמה הם עוזרים לו להגשים מטרות או מכשילים אותו בהשגת יעדיו. דפוסים אלה קובעים כיצד אדם ישפוט את מצבו ומעצבים את אפשרויות ההתפתחות שלו.

מעגל הנשים הינו הרכב קסום ובעל עוצמה בלתי רגילה הפותח בפני כל אחת אפשרות לעבור תהליך התבוננות פנימה והתוודעות לכוח הפנימי הטמון בה. תהליך כזה בכוחו לפתוח פתח לשינוי ויצירת חיים טובים ובריאים יותר עבור כל אחת. אני מזמינה כל אחת ואחת מכן לפתוח במסע האישי שלה ולהשתתף במעגל עוצמתי ורב השפעה שכזה.

עטרת ליפשיץ
קדום וליווי נשים בתהליכי שינוי,
בשילוב כלים מעולם האומנות והיצירה.
050-8915537
nashim.sadnaot@gmail.com

דרך משלך,
לגלות, להרגיש, לבחור
http://www.women-way.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב