דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוף השנה באופק 

מאת    [ 31/10/2009 ]

מילים במאמר: 283   [ נצפה 2410 פעמים ]

מדהים איך שהזמן רץ כשנהנים (הפעם הראשונה שהדבר נאמר היה במרתפי האינקוויזיציה [על ידי אחד החוקרים]) ושוב ה- 31 בדצמבר בפתח וצריך להערך לקראת תום שנת המס הבאה עלינו.

דבר ראשון, לאור עשרת החודשים הראשונים של השנה, עלינו להעריך את התוצאות העסקיות שהיו, לבנות תחזית לכל השנה ואמדנים לקראת השנה הבאה. על בסיס תחזית זו, נוכל לכלכל את צעדינו. ברוב המקרים, העסקים מנסים להקדים הוצאות ולדחות הכנסות (עד כמה שהדבר ניתן במסגרת החוק). ייתכן והשנה יהיה מקום לחשיבה הפוכה- מצד אחד, עסקים רבים דווחו על ירידה בהיקף הפעילות והרווחיות בחודשים הראשונים של השנה. מהצד השני, ישנה תחושה של התאוששות כלכלית ותחזית אופטימית לקראת השנה הבאה.

לאור זאת, ייתכן ויש מקום לחשיבה הפוכה השנה ודוקא יהיו מקרים שבהם יהיה טעם בדחיית הוצאות והקדמת הכנסות, במיוחד בעסקים שנפגעו עד כדי כך שרווחיותם ירדה לרמה של מדרגות מס נמוכות יחסית. כלל אצבע סביר- רווחיות עסקית ממוצעת של פחות מ- 12,000 שקלים.

הדבר העיקרי שעלינו לבצע כעת הוא הכנת משאבים כספיים. סוף שנת המס הוא זמן שבו ברוב המקרים אנו מוציאים כספים, והרבה. ראשית, כפי שהוזכר עסקים רבים נוהגים לדחות הכנסות ולהקדים הוצאות. שנית, ישנן הוצאות שמסורתית מתבצעות בתום שנת הכספים (דוגמאות: ארנונה לעיריה, חידוש ביטוחים או מנויים לתוכנות וכד') ואחרון חביב- לקראת סוף השנה נבצע "מקצה שיפורים" בהפקדות הפנסיוניות, בתשלומי הביטוח הלאומי ועוד (על כך אדבר בנפרד בעוד מספר שבועות).

ביצוע הוצאות ותשלומים הוא דבר שדורש הכנה, ועל כל אחד ואחת מאיתנו להערך לכך- ייתכן ויש צורך לדבר עם הבנק על מסגרות האשראי, אולי לממש פקדונות וחסכונות שצברנו לקראת תום השנה. ייתכן ויש מקום להסדרים מיוחדים במקום שבו הסידורים הרגילים אינם מועילים.

יש לנו קרוב לחודש עד שנגיע לנקודה שבה נצטרך לפעול (דצמבר). זה הזמן להערך ולהתכונן כדי שנהיה מוכנים בזמן הלחץ הגדול של סוף השנה.
יוסי נתנזון הוא השותף מנהל במשרד משה נתנזון ושות'. אשמח לקבל הערות והארות על המאמר או בכל נושא אחר לכתובת: articles@natanson.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב