דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכנה ללידה - קורס הכנה ללידה, דולה, בחירת בית חולים ללידה 

מאת    [ 27/10/2009 ]

מילים במאמר: 400   [ נצפה 3408 פעמים ]

לידה היא אירוע מאוד משמח בחיים, אך לעתים יכולה הלידה להיות אירוע מפחיד, בייחוד אם זהו הריון ראשון. לאחר שעברו חודשי הריון ארוכים, רצוי להתכונן ללידה עצמה.

קורס הכנה ללידה

רבים מההורים לעתיד לוקחים היום קורס הכנה ללידה בזמן ההריון. חשוב לבחור את הקורס בקפידה: לבדוק מהי ההכשרה המקצועית של המדריכה, להשתדל לבחור קורס עם מספר מצומצם של משתתפים, לבדוק מה כולל הקורס, האם רק הכנה ללידה עצמה, או גם הכנה לקראת הנקה וטיפול בתינוק. כדאי גם לבדוק מהי גישתה של המדריכה לגבי הלידה, למשל מהי עמדתה בנושא משככי כאבים בלידה, וכן מומלץ לבחור קורס המשתף את שני ההורים בצורה שווה ומקדם את תמיכת האב בלידה.

דולה תומכת לידה

בזמן הריון אפשר לשכור את שירותיה של דולה. דולה (Doula) היא תומכת לידה. אפשר לקחת דולה לליווי לידה, וישנן דולות המלוות גם את החזרה הביתה (דולה פוסט פרטום -Postpartum Doula ). הדולה אינה מחליפה את הצוות הרפואי, אך היא מלווה את בני הזוג וותומכת בהם בזמן הריון ולידה. דולה יכולה לספק אינפורמציה לגבי הלידה, תומכת בבני הזוג בזמן הצירים ועוזרת לקשר בניהם לבין הצוות הרפואי. דולה יכולה גם להגיע לבית המשפחה לאחר החזרה הביתה וללוות את ההורים בהחתלה, הנקה וכו'.

בחירת בית חולים ללידה

מומלץ להתארגן גם לימים אחרי הלידה, ימי האשפוז בבית החולים. בחירת בית חולים ללידה נעשית ע"י רוב ההורים  מראש. בבתי החולים השונים אף נערכים סיורים להורים המצפים בחדרי לידה. חשוב לדעת כי אשפוז לידה הוא שירות המגיע לכל אזרחית, וכל זוג יכול לבחור את בית החולים בו הוא רוצה ללדת ללא קשר למקום מגוריו. כאשר בוחרים את חדר הלידה, חשוב לברר מידע כמו: אילו מלווים מורשים להיות עם היולדת בזמן הלידה (למשל האם ניתן להכניס דולה), מהם התנאים המוצעים ליולדת, האם יש רופא מרדים, באילו משככי כאבים משתמשים ועוד.

תיק לידה

כחודש לפני הלידה ניתן כבר להכין תיק לידה לשהות בבית החולים, ובו כל הדברים שתצטרכו לפני הלידה, בזמן הלידה ואחרי הלידה. החל מבגד ללידה, מצלמה, מגבונים ותחבושות לדימום אחרי הלידה, וכלה בבגדי תינוקות ראשונים שבהם תלבישו את התינוק ביציאה הביתה.

קורס הורים

כדי להתכונן לטיפול בתינוק עוד בזמן ההריון, ישנם הורים המחליטים לקחת גם קורס הורים. כיום ישנם קורסי הורים שניתן לקחת כבר לפני הלידה, והם מציעים תכנים בנושאים כמו החלפת חיתול בפעם הראשונה, הנקה, הבנה של צרכיו הבסיסים של התינוק, הורות נכונה עם פעוטות וגידול ילדים.

 

לסיכום, לידה אינה דבר של מה בכך. הכנה טובה כבר במהלך שבועות הריון יכולה רק להועיל.

דוד כהן, מנהל אתר קרוסלה. כי הריון ולידה זה קרוסלה. בפורטל תכנים בנושא הכנה ללידה, מציאת קורס הכנה ללידה, מציאת דולה, בחירת בית חולים ללידה, עזרה בהכנת תיק לידה ועוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב