דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להיות עשיר זאת לא סיסמא  

מאת    [ 24/10/2009 ]

מילים במאמר: 1075   [ נצפה 2925 פעמים ]

אם אתה רוצה להיות עשיר אתה חייב לקבל הכנסה פיננסית" בכדי להיות נגר טוב עליך להיות בעל השכלה בנגרות. בכדי להיות רופא טוב עליך להיות בעל השכלה ברפואה. בכדי להיות עקרת בית טובה עליך להיות בעל השכלה טובה במשק בית.
ואיזו השכלה יש לרכוש בכדי להיות ... עשיר?
על אותו עיקרון, בכדי להיות עשיר עליך להיות בעל השכלה בתחום עשיית הכסף או במילים אחרות אתה זקוק לחינוך פיננסי.
עצרו לרגע וחשבו:
מה אתם יודעים על כסף ומאיפה נובע הידע הזה? לאן הידע הקיים היום ברשותכם יכול לשאת אתכם בחיים מבחינה כלכלית? האם הידע הזה יכול להעשיר אתכם או ישאיר אתכם עניים? האם זה מה שאתם רוצים? רבים מאיתנו סיימו בית ספר תיכון וחלק גדול אף סיים אוניברסיטה. למדנו שם המון מקצועות: פיסיקה, גיאוגרפיה, תנ"ך והיסטוריה. אך האם לימוד נושאים מקצועיים יכול ללמד אותנו להיות עשירים?
מובן שלא... אנחנו רואים את זה מסביבנו שהרי אם כן, אחוז גדול בהרבה מהאוכלוסייה היו אנשים עשירים. המציאות מראה שרק 3% מהאוכלוסייה הינם עשירים. זה אומר שהרוב המוחלט של האוכלוסייה, 97% הם אנשים העובדים ועמלים קשה עבור מעט מאוד כסף. נתון מעניין נוסף מספר לנו ש-97% מההון שקיים בעולם מצוי בידיים של אותם 3% המוגדרים עשירים! מדהים!! זה אומר ש-3% קטנים מההון בעולם מחולקים על פני 97% מהאוכלוסייה בזמן ש 97%!! מההון בעולם נמצא בידיים של 3% מהאוכלוסייה בסך הכל. אם כך, למה זה קורה?
הרי עולה מהנתונים שהון בעולם לא חסר. הוא קיים. מדוע אם כן אנשים עובדים קשה בשביל מעט כסף כשישנו מאגר שופע של הון שנמצא שם ומחכה להם?
הסיבה לכך היא מאוד פשוטה : הם פשוט לא יודעים איך!
למה? כי הם לא למדו אף פעם איך...
אז איך יש 3% שכן יודעים? מכיוון שהם כן למדו איך! הם קיבלו חינוך פיננסי. החינוך שמלמד איך לעשרת כסף. הם בעלי השכלה פיננסית.
"אם אתה רוצה להיות עשיר אתה חייב לקבל הכנסה פיננסית"
המשפט הזה נאמר על ידי רוברט קיוסאקי, מיליונר בזכות עצמו, שהינו אחד המובילים בעולם בתחום ההשכלה הפיננסית. הוא אומר זאת ברב המכר שכתב אבא עשיר אבא עני ספר המסביר בצורה פשוטה וקלה להבנה את עקרונות ההשכלה הפיננסית ואת חשיבותם לעתיד כלכלי טוב.
למה כדאי לרכוש השכלה פיננסית? הידע הפיננסי הקיים ברשות מרבית האנשים נרכש בהיותם ילדים. בבית הספר אין שום מקצוע שמלמד איך להרויח כסף, ידע זה נרכש בבית ע"י ההורים. הבעיה היא שמה שרוב ההורים מנחילים לילדיהם הוא הידע שלהם המבוסס על ההנחות הרווחות שהיו קיימות בזמן שהם היו ילדים! רוב בני האדם למדו בביתם שכדאי להם להיות תלמידים טובים בבית הספר בכדי שיוכלו להמשיך וללמוד באוניברסיטה וזאת כדי שיוכלו לרכוש מקצוע ואז להשתלב בשוק העבודה ולעסוק במקצוע שרכשו, לרוב כשכירים. הכל היה טוב ויפה אם הייתם קוראים שורות אלו לפני 50 שנה בזמן שביטחון כלכלי בחיים היה שווה ערך לקביעות בחברה גדולה ויציבה. מכיוון שב-50 השנים האחרונות העולם השתנה והתקדם בצורה מטאורית והיום אנחנו חיים בעידן שונה ומרתק המעניק אינספור הזדמנויות שונות ומגוונות, עידן בו המידע נע מקצה אחד של העולם למשנהו בשבריר שניה, עצה שכזו לילד שגודל בעולם שכזה היא ממש בחזקת פשע. זה כמו ללמד מישהו לתקשר באמצעות עשן של מדורה במקום לקנות טלפון סלולרי ועדיין זו המציאות. רוב האנשים גדלים לתוך עולם מרתק ומאתגר כשהנשק היחיד המצוי באמתחתם הינו היכולת לעבוד כשכיר בשביל מישהו אחר למשך כל החיים. מפחיד!! השכלה פיננסית מלמדת שישנן דרכים רבות להרויח כסף ושהן הרבה יותר טובות מהדרכים הידועות.
סוד הקסם בהשכלה פיננסית - מינוף ישנן 4 שיטות לצבירת הון: עסקים, נדל"ן, שוק ההון ושווק רב שכבתי. כל ארבעת השיטות משתמשות בצורה כזו או אחרת במושג שנקרא מינוף.
המינוף הוא המכנה המשותף והסוד הכמוס המסתתר מאחורי כל סוג של התעשרות שבעולם. הרעיון של מינוף אומר בפשטות עשיית יותר ויותר באמצעות פחות ופחות. עיקרון זה החשוב מאוד למבקשים להתעשר אינו מנוצל לחלוטין ע"י מרבית האנשים הבוחרים ללכת לעבוד יום אחר יום מאחר והם לא ממונפים. להמחשת העניין ניקח לדוגמא 2 אנשים דמיוניים. האחד שמו גיל בסט בעל חברה גדולה המעסיקה 55,000 עובדים שכל אחד מהם עובד 10 שעות ביממה, השני שמו שמואל אלקולומברה העובד כמנהל חשבונות בחברת נסיעות גדולה. לצורך הדוגמא שמואל וגיל עובדים כל יום פרק זמן זהה בן 8 שעות ביום. עד כאן הכול טוב ויפה רק שבסוף אותו היום שמואל תוגמל עבור אותן 8 שעות ואילו גיל תוגמל על 550,000 שעות (!!!) . שערורייה? לא ממש, שמואל משתמש בשיטה שבה הוא מחליף את זמנו (ואת מומחיותו) בכסף לעומת גיל הנהנה מפירות עבודתו ועבודתם של 55,000 אנשים נוספים (כמו שמואל) העובדים עבורו. גיל מחליף את זמנם של הרבה אנשים אחרים עבור כסף. שמואל מתוגמל על אותם 8 שעות שעבד ואילו גיל יתוגמל על 550,000 שעות שלא עבד. זה הכוונה למינוף.הזמן של כל אחד מ-55,000 העובדים של גיל בסט מהווים את המנוף שבו הוא משתמש בכדי להרוויח תגמול שאינו פרופורציונאלי לחלוטין לשעות שהוא עבד בפועל. זה הכוח האדיר של המינוף שרבים מאוד האנשים שאינם מודעים לו ואינם מנסים להשתמש בו בכלל.
תארו לכם מה היה קורה לכם אם בבית הספר היסודי בין שיעור גיאוגרפיה לתנ"ך היו מלמדים אתכם איך למנף את יכולתכם הכלכלית, איך להקים חברות ואיך להשקיע כסף. שיעורי השכלה פיננסית היו יכולים להעניק לכם את הכלים הנכונים בכדי להתמודד ולהצליח כלכלית אם הייתם מקבלים אותה אך אל דאגה לעולם לא מאוחר ובשביל מטרה זו אתר זה הוקם.
יש לי נכס או שיש לי ... התחייבות?! לחידוד חשיבות ההשכלה הפיננסית בואו ונבחן דוגמא חשובה נוספת הקשורה בנושא: הבית בו אני גר - האם הוא נכס?
חוק יסוד בהשכלה הפיננסית אומר : חובה עלינו להבדיל בין נכס להתחייבות.
איך נבדיל? בצורה פשוטה מאוד.
נכס - מכניס כסף לכיסנו
התחייבות - מוציאה כסף מכיסנו.
דוגמאות לנכסים : מניות,אגרות חוב,שטרי אוצר,נדל"ן,קניינים רוחניים וכו''
דוגמאות להתחייבויות : כרטיסי אשראי, הלוואות לצריכה, משכנתא(!) וכו''
אחד ההבדלים המרכזיים בין עשירים לעניים הוא שהעשירים קונים נכסים ואילו העניים קונים התחייבויות. פשוט מאוד. לכן לעשירים תמיד נכנס כסף מהנכסים שלהם, שמושקע חזרה בעוד נכסים שמכניסים עוד כסף וכך הלאה. ואילו העניים קונים התחייבויות ואז נאלצים ללוות כסף ולהתחייב יותר וכך הלאה. מרוץ העכברים המפורסם. כספם אינו נשמר, הוא רק יוצא. במידה והבנו את העובדה הזו, נחזור לשאלה.
הבית בו אני גר. האם הוא נכס?
מרבית האנשים מאמינים שכן, הם מתייחסים אליו כהשקעה הכי גדולה והכי חשובה שהם עשו בחיים, וזאת רק מכיוון שהם לא רכשו השכלה פיננסית. אם הייתה להם השכלה שכזו, הם היו רואים בקלות שבית הוא אינו נכס אלא התחייבות. למעשה הוא ההתחייבות הכי גדולה והכי חשובה שהם עשו בחיים. התחייבות שמוציאה כסף מהכיס באופן קבוע. לא נכס. לחוסר הבנה זו בקרב בני האדם יש השלכות הרות גורל על מהלך החיים והיכולות הכלכליות של בן אדם.
אם אנשים היו מבינים בגיל צעיר שבמקום להתחייב על בית כדאי היה להם להשקיע את כספם בקניית נכסים, איך לדעתכם היה העתיד הכלכלי שלהם נראה?

ממני אליך שי שטרן
shai stern
Real Estate
Investment Adviser



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב