דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רשת שותפים כאמצעי יעיל לפרסום 

מאת    [ 24/10/2009 ]

מילים במאמר: 689   [ נצפה 2383 פעמים ]


שיווק שותפים (באנגלית: Affiliate Marketing) הינו ערוץ שיווק אינטרנטי יעיל בו קיימת שותפות עסקית בין העסק (אתר אינטרנט) והשותפים הלוקחים חלק במכירות. כיום מדובר על אחד מערוצי השיווק היותר פופלריים באינטרנט.

נספח 1 מכיל תרשים זרימה המדגים כיצד הפרסום ברשת השותפים עובד. מדובר על מספר פעולות:

1. גולש מגיע לאתר המפרסם, בעקבות פעולות הפרסום של שותף ומבצע פעולה כולשהי באתר, למשל: קניה, השארת פרטים וכו'.
2. הפעולה מאושרת מצד האתר ומועבר תשלום לשותף עבור פעילותו
3. סיום התהליך, השותף מקבל את הכסף ומגייס לקוחות נוספים

השיטה של שיתוף אנשים ברווחים היא לא חדשה, אבל הגירסא האינטרנטית של "רשת השותפים" העצימה את פעילות השיווק בכך שהפכה את תוכניות השותפים לערוץ משמעותי ורווחי ביותר. אחד האמפיינים הבולטים הקיימים בשיווק דרך האינטרנט הוא שהכל מדיד, כיום קיימות מערכות מדידה (Tracking Systems) שיכולות לדווח על כל פעולה שגולש מבצע באתר (כמה זמן הוא שהה באתר, אילו פעולות הוא ביצע וכו'). כאשר הכל מדיד ומדווח, קיימת גם תשתית טובה לאפשר לכל גולש ממוצע להפוך למאין איש שיווק אינטרנטי ולהתחיל בשיווק מוצרים כשותף. צריך לזכור שמדידות המלאה היא חוזקה שקיימת באינטרנט (פחות בפרסום off line).

ראוי לציין, לא מדובר פה באיזו מזימה בסגנון "פרמידה" וגם לא "שיווק רשתי", פשוט מאפשרים לגולשים למכור וכל אחד מתוגמל לפי הביצועים שלו.

היסטוריה

רשתות שותפים החלו להופיע כ-4 שנים אחרי השקתו של ה-WWW (רשת האינטרנט). הראשונים שעשו שימוש באמצעי זה היו אתרי פורנו ששילמו לשותפים עפ"י מודל של תשלום פר הקלקה לכל גולש שנכנס. אמאזון היתה החברה הראשונה שעשתה שימוש נרחב ברשת השותפים בכך שאפשרה לגולשים ובעלי אתרים אחרים לפרסם את הבאנרים שלה ובתמורה היא התחלקה עימם ברווחי המכירות.

רקע

צוות מחקר ממכון "MarketingSherpa's" טוען כי בשנת 2006 היקף הרווחים עבור השותפים עמד על כ-6.5 ביליון דולר, משמע מחזור המכירות עבור המפרסמים הוא פי כמה יותר גבוה. הענפים החזקים באינטרנט שעושים שימוש בערוץ זה הם: אתרי הימורים, פיננסים, נדל"ן, אסטתיקה ועוד. למרות שהיום ניתן לאמר כי קיימות תוכניות שותפים גם לעסקים שהם B2B וגם B2C.

רשת שותפים למול תוכנית שותפים

קיים הבדל קטן בין שני המושגים הנ"ל. רשת שותפים הינה אתר אינטרנט אשר מתווך בין העסקים לבין הגולשים, מאין גורם צד שלישי. התיווך נעשה בכך שהאתר שלהם מהווה פלטפורמה בה הגולשים מוצאים את המפרסמים וגם הם מקבלים מהאתר את התשלום עבור עבודת השיווק. מנגד, האתר גובה את הכסף מבעלי העסקים ומעביר אותם לגולשים, כאשר כ-50% מכל מכירה הולך לרשת השותפים. קיימות בעולם אלפי רשתות שיווק, המוכרים שבהם הם: www.cj.com, www.neverblueads.co.il. כמו כן בישראל יש מספר רשתות, כגון: www.wesell.co.il, www.clickon.co.il ועוד.

נספח 2- מראה דוגמא של תוכנית שותפים עבור "ביטוח ישיר" מתוך רשת השותפים הישראלית wesell.co.il.

לחברות גדולות, שיכולות להרים תשתית תפעולית של פרסום מבוסס שותפים משל עצמן, יעדיפו לא להסתמך על מתווכים ולאפשר לגולשים להירשם בחינם לתוכנית שלהם. חברות אינטרנט עולמיות בעלות תוכנית שותפים עצמאית הן: גוגל (עם תוכנית האדסנס) שלה, אמאזון, ebay ועוד רבים. בישראל ישנן מספר חברות אינטרנט בעלות רשת שותפים, כגון:888, בבילון ועוד.

תוכניות שותפים כאמצעי פרסום הכי יעיל

כאשר התחילו לפעול רשתות שותפים הגולשים קיבלו תשלום מכוון עבור הבאת תנועה ופחות מכוון מכירות. למשל גולשים קיבלו תשלום עבור כל אלף חשיפות או פר הקלקה שייצרו לעסק, למשל כל אלף חשיפות/ הקלקה בהתאם שווה 0.1 סנט.

כיום התוכניות הן הרבה יותר מוכוונות רווח, להלן שלוש דגמאות המוכיחות כיצד מדובר בערוץ פרסום רווחי ויעיל ביותר, מבחינת Cost Affective:

* תוכנית CPS (Cost Per Sale)- כ-80% אחוז מהעסקאות הן כאלה בהן השותף מקבל תשלום רק בעבודה מכירה. למשל, בישראל "ביטוח ישיר" משלמת בתוכנית שותפים כ-36$ בעבור כל מכירה שנעשית באתר (מיותר לציין שה-ROI בתחום ביטוח הרכב הוא הרבה יותר גבוה).
* תוכנית CPL (Cost Per Lead)- כ-19% מהעסקאות מבוססות על כך שהשותף מקבל תשלום רק בעבור ליד שהוא ייצר לאתר. למשל חברת "פרופורציה" משלמת על כל ליד תקין 36 ש"ח, כאשר מטרת הלידים הינה לאסוף שמות מתעניינים ולנסות לגייס אותם בעזרת טלפניות.
* תוכנית ROI (Return On Investment)- ישנם עסקים אשר משתפים את הלקוחות שלהם ברווחים. למשל, חברת ההימורים הישראלית 888 מעניקה לשותפים אחוזים מרווחי השחקנים שנרשמו לאתר כתוצאה מפעולת השיווק שלהם.

לסיכום, אחד היתרונות שהופכות את רשת השותפים לערוץ פופולארי הוא העבודה שמנהלי השיווק יודעים בדיוק בעבור מה הם משלמים ויודעים כמה רווח זה יביא להם. לא מדובר על ערוץ לבניית מותג ולרוב עוגת התקציב שלו תהיה הכי קטנה, אך גם הכי יעילה מבחינת המכירות והרווחים
אייל כותב ומשווק מוצרים ברשת. בונה אתרים ומקדם אתרים. ניתן לקרוא עוד מאמרים שלו באתר.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב