דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגשמת הייעוד 

מאת    [ 21/10/2009 ]

מילים במאמר: 599   [ נצפה 2388 פעמים ]

הגשמת הייעוד - יעד הנשמה

בשנים האחרונות אני פוגשת אנשים רבים המשתוקקים להתחבר ולהגשים את ייעודם. לכל אדם יש ייעוד, לעיתים הוא ידוע, לעיתים לא. לעיתים מוגשם, לעיתים לא. לחלק מהאנשים תחושה פנימית כלשהי, אך יש להם קושי לבטא אותה במילים ולתרגם אותה למעשים, למרות שייתכן ובפועל הייעוד מתקיים בחלקו, מבלי שהם מודעים לכך. מרבית בני האדם מבולבלים בנוגע לייעוד חייהם ואף מחפשים אותו שנים רבות. הצורך הוא בסיסי וקיומי לכל אחד ואחת מאיתנו, לקיים את ייעודנו בחיים. כשאיננו בייעוד שלנו, מתגנבת לה תחושה של החמצה ותסכול שגדלה וגדלה עם השנים, מאחר והגשמת הייעוד שלנו הינה "יעד נשמתנו".

אנו חיים את חיינו בלחץ מתמיד, עם התחייבויות רבות שלקחנו על עצמנו מרגע יציאתנו לחיינו הבוגרים, רוצים להצליח ולמתמלא בסמלי סטטוס למיניהם ולהוכיח את עצמנו לעצמנו ולסביבתנו. רובנו איננו מפנים מספיק זמן ואנרגיה לטפל בעצמנו באמת. רובנו לא באמת מספיק חשובים לעצמנו, שואלים את עצמנו שאלות בהליכה ומתוך הסחת דעת ולא מתוך עצירה והתבוננות אמיתית, בוחרים שלא מהמקום הנכון עבור נשמתנו.

בעידן של היום, אין לנו יותר את ה"לוקסוס" להימנע מהגשמת ייעודנו. הסיבה טמונה בכך שבשנים האחרונות ובמיוחד בשנים הקרובות עלינו לטובה, כל אדם שלא יהיה מחובר בהוויה ובעשייה עם ייעודו, יחוש זאת בעוצמה רבה - על ידי עייפות, כאבים בגוף, מחלות, משברים אישיים - עם בן/ת זוג או עם הילדים, קושי משמעותי בעבודה, פיטורין וכו' - כל אלו יהוו טריגרים להניע את האדם למקומו הנכון עלי אדמות, להתחבר לעצמו, למהותו ולהגשים את ייעודו.
נשמע מפחיד? לחלקנו אולי, אך תהליך זה יוביל את כל אחד מאיתנו למקום הנכון לו, למקום של משמעות והגשמה. למעשה אין צורך להמתין לאותם "אירועים" וקשיים כדי להניע את עצמנו. אדם שחיי חיי מודעות והתפתחות, יוצר שנויים אלו מתוך התכוונות, יוזמה והנעה פנימית. למרבה הצער, אנשים רבים אינם מספיק מודעים ובוחרים לחיות חיים חיצוניים שאינם מאוזנים. אנשים אלו, יניעו את עצמם קדימה למקומם הנכון מתוך הקושי.

אז מהו ייעוד?
ייעוד הינו הגוון הייחודי לאדם, אותו צבע וצליל ייחודי לו. ייעוד הוא מקור להשראה עבור עצמנו ואחרים - להיות ולעשות את הדבר המדויק לנו, מתוך כל מגוון האפשרויות. כשאנו בייעוד שלנו, אנו מחוברים לתדר המדויק שלנו, מוארים ומאירים - כן, ממש ניתן לראות את הזוהר על הפנים (כאילו השתילו לנו בוטוקס בקמטים והעור זוהר יותר), ממש ניתן לשמוע את צליל קולנו הצלול (במקום קול צורם/צרחני/צרוד), גם אם זה לא מוחשי, ניתן להרגיש את זוהר ההילה שלנו קורנת. תהליך חשיפתו של הייעוד הינו פשוט ומרגש.

האם מספיק לחשוף את הייעוד?
חשיפת הייעוד מהווה מקור להתרגשות ושמחה גדולה. עלינו למנף חשיפה זו למקום מעשי בחיינו. עלינו להתוות דרך, שלב אחר שלב. ייעוד אינו יעד, אלא מסע. הוא מאיר לנו את הדרך ומעורר אותנו ליישם את היעדים הנכונים לנו בחיים מתוך התכוונות ודיוק. ובמסע הזה, נפתחת הדרך לאושר. כשאנו בהלימה עם המהות הפנימית שלנו, אותו אני אמיתי, אותנטי, משוחרר מכל ה"שכבות" החיצוניות שעטפנו על עצמנו עם השנים, מחוברים לדרך הנכונה לנו - יש לנו שפע של תשוקה והתלהבות, אנרגיה ומוטיבציה להגשים את ייעודנו - כן, גם אם בדרך ישנם אתגרים או עשייה שפחות לרוחנו - אנו עושים זאת באהבה ומתוך תחושה של משמעות. אנו חשים את פעימת מהותנו בכל נים ונים בגופנו, אנו מסונכרנים עם מי שאנו באמת - עם יעד נשמתנו. ובתוך העשייה יום-יומית אנו יוצרים משמעות רבה לחיינו. ולכל מי שראה את תוכנית הטלוויזיה המדהימה "אושר ב-6 פרקים", עליה עמלו במשך שלוש שנים, הבין שגם על פי המדע - אושר = הנאה קטנה + משמעות גדולה. בעייני חיבור והגשמת הייעוד שלנו, מוביל אותנו למקום של משמעות גדולה. וללא ספק, בהגשמה זו יש הנאות וסיפוק רב.

הייעוד שלי "לאפשר לאנשים להיות הגוון הייחודי שהם - במלוא הפוטנציאל". הדרך בה בחרתי להגשים זאת - בתהליכי ריפוי, צמיחה והגשמה. ובתוך תהליך זה נמצא חשיפתו והגשמתו של הייעוד.

אשמח לענות על שאלות,
טליה לינור פלד - מאבחנת ומטפלת בצבעים בשילוב אימון בדרך נגוהות שפותחה על ידה. מלווה אנשים להגשמת ייעודם.

טל. 0525-870701, linor@ornegohot.co.il www.ornegohot.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב