דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השיתופיות או החד צדדיות 

מאת    [ 18/10/2009 ]

מילים במאמר: 877   [ נצפה 2309 פעמים ]

השיתופיות בדור זה מהווה קוד מנצח. כל מנהיג עיסקי ומנהיג חינוכי העומד בראש מערכת יודע בביטחון רב כי הצלחתו נובעת משיתופם של העובדים בחשיבה, בתיכנון, בביצוע התהליכים ובמערכת הערכה הבודקת את כל התוצאות והתוצרים.
באשר קיימת שותפות הרי השותף חש באחריותו לביצוע כל מהלך, הוא אף מפעיל את מוחו, מגייס יוזמתו ומפתח את כושר היצירה שבו על מנת להביא למהלכים חכמים יותר, טובים יותר, ויעילים יותר בכדי להשיג הישגים טובים יותר.

קוד זה, המהווה בסיס איתן להצלחה אינו קשור רק לעסקים ולחינוך.
האם גם בפוליטיקה יש צורך בשיתופיות בכל תהליך ובכל תיכנון או שמא בתחום זה הפסיכולוגיה היא שונה ואחרת, ובפוליטיקה אין חשיבות לשיתופיות???

ניתן לנצח קרבות מלחמה בפעילות חד צדדית, כאשר צד אחד מגיע למסקנה שעליו להלחם אל מול האויב או אפילו אל מול עם שקט ורגוע. כאשר הצד האחר צודק או רע לב והתנהגותו גובלת ברשע, הרי ה"מלחמה" היא קרב שרק צד אחד יוזם ונלחם, הצד השני
"חוטף" מכה ניצחת באשר לקרב לא קדמה הידברות או שיתופיות.
לרוב, הצד שכנגד יכוון מלחמתו, יזום פעילות כדי לנצח בפעם הבאה . אלו הם מהלכים היסטוריים אותם ניתן ללמוד ולקרוא על רקע מלחמות בין עמים וארצות.

רק בארצינו שלנו למדנו פתאום משהו חדשני. אינני מכיר כדוגמתו באף מדינה בעולם. יוזמה חד צדדית שלנו,של עם ישראל בארצו: פינוי שטחים, בריחה מלבנון,גירוש יהודים מגוש קטיף. יוזמה שלנו, של הפוליטקאים שאין בהם אמונה, ללא תורה בליבם ללא חכמה במוחם. חשיבה עקומה שאינה מתיחסת כלל למנטליות של העם הערבי, אויבנו.
הם- הערבים, ראו מהלכים אלה כבריחה, אם היהודים בורחים זה הסימן שניצחנו במלחמת הטרור. כל אדם נורמאלי מבין שאם אין משא ומתן, אם אין שיתופיות אם אין יושבים ומסכמים - הרי יציאה, התכנסות,התנתקות הן סתם מילים לבריחה,נסיגה,לכניעה - להתנהגות טיפשית בעולם מורכב.
הראיתם או שמעתם או הכרתם ערבי אחד מיפו, עכו, רמלה או וואדי ערה, המוכן מיוזמתו באופן חד צדדי לעבור למדינה ערבית אחרת?לחיות "רק" עם בני משפחתו, עם עמו ודתו שלו. הרי אנשי אום אל פחם לא הסכימו שהגדר תעבור ביישובם ותשלב אותם טכנית לעם הפלשתיני. כל העולם מבין שכל פעולה חד צדדית אין בה תבונה והיא נועדה לכישלון.
עיני דומעות ככל שאני רואה יותר ויותר תמונות, קלטות, סרטים על ההרס בגוש קטיף.
על "הגיבורים שלנו" שפינו בעוצמה, בנחישות ובאכזריות את עמונה.
אינני מבין את ההיגיון שבבריחה מלבנון,הכל...הכל ביוזמה חד צדדית.
היתכן שנסיגה חד צדדית באה לכסות על מושחתים? העיתונות ואנשי התקשורת הרבים
שתקו ושתקו ושתקו אף כי ידעו הם על המושחתים ומעשיהם הנוראיים, אך כאשר מעשיהם תאמו את גישתם ותפיסת עולמם הרי פתאום העיתונות "מחבלת" בתיפקודה, האמת מקבלת משמעות שונה, אין נוגעים בה, לא מפרסמים...
מדוע אין מנדים את בעל ה"אתרוג" שהמציא את הרעיון הנוראי מבחינה אנושית, אדם שמתנהג כך אין בו יושר והגינות, אך אנו ממשיכים לשמוע איש נלוז זה, והרי איש זה אינו ישר ואינו אמין - הכיצד מאזינים לו???
הייתי שולח שי לכל "מנהיג" השולט במדינתנו ובעל השפעה בתהליך קבלת ההחלטות, שי - של ספרים גדושים בטכניקות ובמיומנויות של קבלת החלטות נכונה. מדוע צריך להפעיל חכמה ותבונה, אם ילמדו וישכילו להטמיע בתוכם כי פעולות חד צדדיות יכולת לגרום לאסון, כאשר חייבים תמיד לחשוב ולהכיר במשהו את מוחו של היריב.
נהגנו לשחק במשחקי סימולציה שונים ומגוונים כדי להבין מהות חשיבתו של היריב, של הפרטנר העומד ממול, שהרי ההחלטות אינן דבר מרחף - יש להן משמעות של חיים ומוות.
למדתי במהלך חיי כי לנצח - קל יותר במגרש שלך, אך הניצחון האמיתי בכל תחום שהוא קורה כאשר לומדים את המנטליות של היריב, את דרך חשיבתו, את צורת תגובותיו - היינו היכרות עם השפה של היריב. הכרות עם השפה גורמת לתקשורת.
בטרם תעשה עיסקה עם היפנים - עליך ללמוד את דרכי התנהגותו של עם זה, ורצוי מאוד ללמוד את שפתו.
היהדות מדגישה בעיקר את חשיבות חיי האדם, האמונה בתורת ישראל ובמצוותיה מהווה את הסיבה העיקרית להמצאותינו כאן ,במדינתנו - בארץ ישראל.
התורה מצווה עלינו "וחי בהם", זו מהות התורה! מותר לחלל שבת,לא לצום בכדי לשמור על חיי האדם ובריאותו.
מתאבדים ,"שהידים" - הינם מושגים זרים ליהדות, הרג עצמי על מנת להרוג אחרים אינו קיים ביהדות, אינו קיים בחשיבה שלנו.
אך מושגים אלה מצויים בעוצמה רבה בקרב העם הערבי, הרג אזרחים יהודים אינו גורם לנקיפות מצפון כל שהן בקרב הערבים. האם מנהיגינו מבינים ומודעים לתפיסת עולם זו???
אמר לי מישהו שחי שנים רבות בקרב בני ארצות האיסלם, כי חובה עלינו להכיר את אופי עמים אלה. למשל: הם מבינים היטב ומקשיבים ל"כוח", הטרור האסלמי מבין רק חשיבה ההולמת את תפיסת עולמו ואת אופן חשיבתו , קרי: כוח!!!
על כן בריחה ונסיגה מהווים עבורם ניצחון אדיר, דרך זו מבהירה להם כי גישתם הנוראית צודקת ומועילה!, הטרור השתלם - הם הצליחו לגרום לנו לפעולה חד צדדית, המורל שלהם גבוה ויש להם עוד ועוד מוטיבציה להמשיך ולהלחם בנו.
היש צורך להסביר למישהו מהי ההתנהלות ומה עושים לנו בחבל עזה וביישובים עוטפי עזה מאז שברחנו משם באופן חד צדדי???
האם המודיעין של צבאנו ומפלגת השלטון דאז, הליכוד - לא ידעו בחמשת השנים האחרונות על הנעשה בגבול הצפון? האם האמינו כי בריחה תבהיר לאוייב כי אנו ניצחנו?
האם האמינו כי התעלמות מחימוש מאסיבי של אירגוני הטרור בלבנון תביא לרגיעה באיזור? - היש היגיון???
בעולמינו שלנו רק "הטובים החזקים" מנצחים, רק הצודקים בעלי העוצמה יגיעו לשותפות אמיתית ויכניעו במשא ומתן את האוייב האכזר- בוודאי לא בריחה והתכנסות חד צדדית.
וראש הממשלה מכריז לכל העולם כי הניצחון בלבנון יסייע לו היטב בהתכנסות ביהודה ושומרון-שוב בריחה חד צדדית. מקוה אני כי המלחמה הנוראית בלבנון תחדיר תבונה לממשלה זו כפי שרבים מאנשי השמאול התפקחו.
מה עושים כדי להקנות חכמה זו למנהיגינו הפוליטיקאים???

- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב