דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארגון הבריאות העולמי קובע 

מאת    [ 14/10/2009 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 2760 פעמים ]

התקפי לב ומחלות כלי דם ממשיכים להיות ה"רוצח" הראשי של האנושות - נשים מתות ממחלות לב יותר מגברים

מאת: שרון אשל ועופר מאיר

מחלות לבביות ממשיכות לגבות את מספר הקורבנות הגדול ביותר מדי שנה: כך עולה מדו"ח עדכני של ארגון הבריאות העולמי (ה-WHO) על סיבות התמותה בעולם, שפורסם לפני ימים אחדים.

על פי הדו"ח, תמותה מסיבות קרדיאליות (כמו התקף לב, דום לב, אי ספיקת לב וכדומה) היא סיבת המוות הראשית בתבל, שגורמת לכמעט שליש (29%) ממקרי המוות ברחבי העולם. במקום השני נמצאות מחלות זיהומיות (16.2% ממקרי המוות), ואילו מוות כתוצאה ממחלת הסרטן "זוכה" למקום השלישי (12.6% ממקרי המוות).

מהדו"ח עולה כי נשים מתות יותר מסיבות לבביות מאשר גברים (31.5% לעומת 26.8%). מחבר המחקר, קולין מת'רס (Colin Mathers), הסביר כי הדבר נובע מכך שתוחלת החיים של נשים ארוכה יותר מזו של גברים. "ולמרות זאת", הוסיף החוקר, "גברים חשופים יותר למחלות לב וכלי דם".

בעוד שמחלות לב אחראיות למרבית מקרי התמותה בעולם המערבי ובמדינות העשירות, הסיבות המובילות למוות במדינות העניות הן דווקא דלקת ריאות, שלשול ונגיף האיידס.

146 עמודי הדו"ח שפירסם ה-WHO, מבוססים על נתונים והערכות שנאספו ב-112 מדינות, ומתייחסים לשנת 2004. החוקרים התבססו על נתונים מלפני 4 שנים, משום שהיא השנה האחרונה שבה ניתן היה להשיג נתונים בקנה מידה עולמי.

נתוני ארגון הבריאות העולמי מצביעים על כך ששלושת גורמי התמותה המובילים בעולם נותרו ללא שינוי עוד משנת 1990, אז החל הארגון לבצע לראשונה את הסקר הגלובלי.

בהשוואת נתוני הדו"ח הנוכחי למחקר הקודם של ארגון הבריאות העולמי משנת 2002, עולה כי שיעור המוות מבעיות הקשורות ללב נותר ללא שינוי, אך שיעור המוות ברחבי העולם ממחלות זיהומיות, דווקא פחת בכ-3% - מ-19.1% בשנת 2002.

כמו כן, הדו"ח חושף כי גברים באזורים רבים בעולם, במיוחד בני 60-15, נתונים בסיכון גבוה יותר למוות. הבדלים אלו ניכרים בעיקר באמריקה הלטינית, באיים הקריביים, במזרח-התיכון ובאזור מזרח אירופה. תורמת לכך העובדה שהם לעתים קרובות סובלים ממשקל עודף או שמנים מאוד, לא מבצעים מספיק פעילות גופנית, ואוכלים מזונות שומניים ומלוחים.

יתר סיבות המוות המובילות בעולם אחרי לב, מחלות זיהומיות וסרטן, הן: זיהומים נשימתיים כולל דלקת ריאות: 7.2%; מחלות של הנשימה כולל אסטמה ואלרגיות: 6.9%; תאונות וטביעות: 6.6%; בעיות בריאות בעוברים ובתינוקות שאך נולדו: 5.4%; מחלות במערכת העיכול: 3.5%; התאבדות, רצח ועימותים: 2.8%; הפרעות נוירופסיכיאטריות: 2.1%, סוכרת: 1.9%, והריון או בעיות הקשורות ללידה: 0.9%.

דו"ח של משרד הבריאות שפורסם לפני חודשים אחדים, גילה כי מחלת הסרטן דחקה את התמותה ממחלות לב מהמקום הראשון בישראל - זאת בזכות ירידה של 25% בשיעור התמותה מהתקפי לב. מומחים הסבירו כי הירידה בשיעור התמותה נובעת מאיכות הטיפול הרפואי בארץ.

3/11/2008

שחל טלרפואה - רפואת העתיד פועלת כבר היום, בעשרות אלפי בתים בישראל

עשרות אלפי המנויים של שחל מצוידים במכשור טלרפואי מהמתקדמים בעולם, ההופך את האבחון מהבית לפשוט וידידותי. האמצעים הטכנולוגים העומדים היום לרשות הטלרפואה מאפשרים לצוות הרפואי מעקב שוטף אחרי מצבו של המנוי, בארץ או בעולם.
התקף לב | מחלות לב



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב