דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיעורי פסנתר - מעבר למוסיקה 

מאת    [ 11/10/2009 ]

מילים במאמר: 333   [ נצפה 3700 פעמים ]

שיעורי פסנתר - מעבר למוסיקה

נגינה בפסנתר זהו אתגר המפעיל חושים רבים ומפתח יכולות רבות אחרות הקשורות לאספקטים אחרים בחיינו מלבד מוסיקה.
שאנו שומעים או רואים אדם מנגן לדוגמא בפסנתר, אנו נוטים להתמקד במוסיקה - האם היא מרגשת אותנו מעציבה אותנו משמחת אותנו? או נוטים להתמקד בנגן ותוהים על היכולות הטכניות והוירטואוזיות שלו. אולי אף מהרהרים כמה שעות הוא מתאמן ביום? האם הדבר גורם לו להנאה? או שוקעים בחלומות - כמו החלום לדעת לנגן באופן מקצועי או לפחות לגעת לנגן על פסנתר שירים אהובים וכו'.
לרוב איננו שואלים את עצמנו כיצד המוסיקה או במקרה הזה הפסנתר משפיעים על תחומים אחרים בחיינו. כיצד נגינה על פסנתר יכולה להועיל ולקדם אותנו בתחומים אחרים בחיינו כמו - לימודים, משפחה, חברים, עבודה וכו'. כיצד נגינה בפסנתר מסוגלת להוביל לפיתוח יכולות כמו - קשב וריכוז, התארגנות, עמידה במשימות, דחיית סיפוקים, שיפור הקריאה, יכולות חברתיות, תקשורת, קורדינציה, מוטוריקה עדינה ויציבה.
חוקרים מציינים כי נגינה בפסנתר מצריכה שימוש ביכולות רבות המעוררות מגוון רחב של תגובות. שיעורי פסנתר מפתחים את היכולות האינטלקטואליות, הרגשיות, המוטוריות והתקשורתיות של הנגן בנוסף לרמה גבוה של מחויבות, מוטיבציה וארגון. כמו כן בעת הנגינה נדרשת רמה גבוה של ריכוז והתמקדות (Hallam,2005).
מחקרים רבים מצביעים על כך שאומנות בכלל ומוסיקה בפרט תורמים להישגים אקדמיים, למוטיבציה וליכולות חברתיות. נמצא קשר חיובי בין לימודי מוסיקה לבין הישגים במתמטיקה וקריאה. כמו כן שיעורי נגינה נמצאו כמשפיעים על מסוגלות עצמית, שליטה עצמית ועל יכולות חברתיות. ממצאים הראו כיצד מוסיקה מקדמת למידה. לדוגמא - ילדים עם קשיי למידה נרתעים להתמודד עם אתגרים לימודיים. מוסיקה מהווה אלטרנטיבה בה ניתנת הזדמנות לילדים אלה להצליח גם אם היכולות המילוליות ו/או המתמטיות שלהן חלשות יחסית. ההצלחה שלהם בנגינה גורמת להם להנאה אשר מניעה אותם להשתתף בפעילויות מוסיקליות. ההשתתפות הפעילה הזו יכולה לקדם תחומי למידה אחרים (Portowitz and Klein, 2007).




Adena Portowitz and Pnina S.Klein (2007). A music program to enhance cognitive processing among children with learning difficulties. International Journal of Music Education 2007; 25; 259.

Susan Hallam (2005). Personal stories of music education advocacy: The power of music. International Journal of Music Education 2005; 23; 144.

אילה ו. מורה לפסנתר וסטודנטית לתרפיה במוסיקה
לפרטים נוספים וקביעת שיעור פסנתר אנא היכנסו
http://www.mypiano.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב