דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ילד בן 90 

מאת    [ 05/10/2009 ]

מילים במאמר: 714   [ נצפה 3079 פעמים ]

כאשר הייתי בבית ספר יסודי, המורה לציור הציב לפנינו אגרטל וביקש מאיתנו לצייר אותו. כאשר הוא הגיע לציור שלי הוא אמר לי: 'אתה יכול לצאת לשחק בחוץ, בטח תהנה שם יותר'. מאז לא ניסיתי לצייר או ליצור בעצמי. כל מה שאני עושה זה לחפש דברים יפים בטבע, ולהציג אותם באופן שגם אנשים אחרים יוכלו לראות את היופי הזה."

את הסיפור הזה שמעתי משמחה שילוני, ליד ביתו בבנימינה. למרות צניעותו, שמחה הוא אמן בנשמתו, עבודותיו "נוגעות" באנשים. "יצירות מן הטבע" הוא קורא להן. "אני אינני יוצר, הטבע כבר עושה את הכול, אני רק אוסף ומעמיד את היצירות שלו, כך שאנשים יוכלו להסתכל וליהנות מהן".

עולם ומלואו בגזעים נטושים

הגעתי אליו במסגרת מסעותיי בעקבות אנשים מיוחדים. שמחה הוא ללא ספק אחד מהם.

סמוך לביתו, על חלקה לא גדולה, הוא פיזר שורה של גזעי עצים גדולים שאסף ממקומות שונים בארץ. מדובר בגזעי עצים שנכרתו זה מכבר. חלקם חתוכים, חלקם שרופים. שמחה פשוט אסף אותם והציב אותם, בדרכו המיוחדת. כך, כל מי שמסתובב בין הגזעים, מגלה בהם עולם ומלואו. כל שנדרש זה רק להסתובב ולתת לדמיון לעבוד.

בין היתר ראיתי שם דוב גריזלי שוכב על גבו, ודוב ששרוע לאחור. סוסים, תאו ונשר, וגם מלאך פורש כנפיים (ראו בתמונה) ואת אהרון אחי משה, מרים את מטהו כאילו קורא "מי לה' אלי"... קצת דמיון ועולם קסום מתגלה באותם גזעי עץ כרותים, ששמחה אסף בחצרו.

בין העצים אנחנו קושרים שיחה. ההיסטוריה שלו עשירה ומרתקת. הוא למד בכדורי, שרת בפלמ"ח וגם נמנה על המפקדים שכבשו את אילת ב-1948. תולדותיו הם במידה רבה, פרק מרתק בהיסטוריה של ארץ ישראל היפה. שמחה עוסק בעצים כמקצוע ותחביב בארץ ובעולם. הוא עושה זאת כבר מעל חמישים שנה.

חוקר וחולם

ליד הגזעים שמחה נטע חורשה קטנה של אשלים. עכשיו הוא חוקר מה ההבדל בין העצים הדקים לעבים. "אני אוהב ללמוד ולהבין", הוא אומר, עם מין מבט מיוחד בעיניים. "מהעצים העבים אני עושה הכלאות. ליתר אני נותן שיגדלו להם כך סתם".

יש לשמחה עוד הרבה חלומות: לגלות איך לגדל במהירות את האשלים עבי הגזע, כחומר גלם לתעשיית העץ. יש לו רעיון אחר, להפיק אנרגיה מהמכוניות שנוסעות בכביש 6 ואיך לנצל בצורה טובה יותר את פסולת העץ. "אני עדיין ילד עם הרבה חלומות", הוא מעיד על עצמו.

"מותר לשאול בן כמה אתה שמחה?"

"תשעים" הוא משיב בקול חד וברור. עיניו הכחולות נוצצות ומבריקות בחיוך שובב.

אחר כך עשינו עוד סיור בגלריה שבה ריכז שמחה מאות יצירות. קטנות וגדולות. לראות, להתפעל. לפרגן ולראות מחדש את יופיו של הטבע, אשר פעמים רבות, לעינינו אנו שמסתובבים בו כך סתם, הוא חבוי ונסתר. שעת קסם, לצפות בתעלוליו של הטבע.

מה המכנה המשותף?

אני מספר את כל זאת מסיבה נוספת. תמיד אני מחפש את המכנה המשותף ביני לבין האנשים שמרתקים אותי. במקרה של שמחה הדבר התבהר לי במהרה. שנינו אוהבים לראות ולהראות את היפה שבחיים. שמחה אוהב לראות ולהראות זאת בטבע. אני אוהב לעשות זאת בטכנולוגיה.

כמי שעוקב וחי את הטכנולוגיה, אני שמח ונהנה מדי שבוע לחשוף את צפונותיה, תכונותיה, יתרונותיה ויופייה. כמו שמחה אינני ממציא אותה או יוצר אותה, אני רק מספר עליה ונותן לאנשים שמתעניינים בה להכיר את "סודותיה הנסתרים". לראות פינות שלא רבים שמים אליהן לב, להבין מה שלא תמיד גלוי לכל, לראות מה עוד אפשר לעשות איתה, איך אפשר להפיק ממנה יותר תועלת, ובעיקר ליהנות מעצם העיסוק בה.

אינני ותיק כמו שמחה ובכל זאת טכנולוגיה היא אהבת ילדות שלי. באופן רציני ומקצועי אני עוסק בה "רק" שלושים שנה. למרות זאת נראה לי שמדובר בתקופה שמספיקה ללמוד דבר או שניים, ובמה שאני רואה ומוצא, אני שמח לשתף ולחלוק.

האהבה ליופי

אני מאמין שהאהבה של שנינו ליופי, היא האהבה המשותפת. איש איש בתחומו. יש המון יופי בטבע. יש לדעתי גם המון יופי בטכנולוגיה. מי שלומד להכיר אותה, עוקב אחר התפתחותה, ומתוודע לכל הדברים הטובים שהיא מציעה, יתקשה שלא להסתכל בפליאה על מאות ואלפי היזמים שרואים חדשות לבקרים הזדמנויות ואפשרויות חדשות, והם מביאים לנו אותן בפתרונות חדשים, שעושים את חיינו לנעימים יותר.

כך או כך, למחפשי היופי שבין הקוראים אני ממליץ בחום לנסוע לבנימינה ולבקר את שמחה. לראות את "פסלי הטבע" שלו ולבקר בגלריית העבודות שלו. הביקור אינו כרוך בתשלום. הכתובת היא נחלת ז'בוטינסקי 60 בנימינה. הטלפון לתיאום מראש 04-6388090.

אנשים שרוצים להתרשם מהתחקירים המקצועיים שאני עושה, יוכלו לקבל דוגמא חינם, בקישור זה.http://www.pcon.co.il/data/abm/abmc.asp?b=880&z=33

התחלתי וכך אני גם רוצה לסיים:

אם אתה ילד או בן 90 זה לא חשוב.
לראות את היופי - זה כל הסיפור.

כתבות דומות של קובי שפיבק, ניתן לקרוא בקישור זה.
http://www.pcon.co.il/v5/KobyBlogItemRank.asp?id_r=18&item=10
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב