דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עצות לרוכש דירה 

מאת    [ 18/09/2006 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 4252 פעמים ]

רכישת דירה מהווה לחלק ניכר באוכלוסיה את העסקה הגדולה והחשובה ביותר שלהם.
אם בכוונתכם לרכוש בקרוב דירה להלן מספר טיפים חשובים:
א. לבדוק את סביבת הדירה, לבחון מפגעי ומוקדי רעש ובריאות כגון הימצאות אנטנות סוללריות באזור, בתי ספר, מועדונים, מסעדות וכיוצ"ב.
ב. רצוי לבוא לדירה בשעות שונות של היום, בוקר, צהריים וערב ולהתרשם מהרעש, אם יש, אור, אוויר ופגמים נסתרים, באם קיימים בדירה.
ג. אם יש ילדים רצוי לבחון המצאות גנים ובתי ספר בסביבה וגיל האוכלוסיה השכנה. רצוי לבדוק שרותי תחבורה בקרבת הדירה, המצאות מרכזים מסחריים ומוקדי נותני שרותים סביבתיים כגון קופות חולים וכיוצ"ב.
ד. יש לבצע בדיקה מקפת של הדירה למציאת פגמים. בדירות גג בעיקר, אך לא בפרט, להקפיד על בדיקת רטיבות. יש להפעיל את כל המערכות בבית ולבחון כי הן פועלות כנדרש. לבדוק את זרימת המים בברזים ובשירותים. מומלץ להיעזר בבעל מקצוע כגון אדריכל בבדיקה.
ה. רצוי לבדוק את תיק הבניין בעירייה על מנת לבחון האם יש חריגות בנייה בדירה (כגון סגירת מרפסות שלא על פי היתר, בניה נוספת וכיוצ"ב) ושאין ולא ננקטים הליכים משפטיים כנגד הבעלים ו/או המחזיק. יש לבדוק מה יעוד השטחים הקרובים גם בבדיקה זו מומלץ להיעזר בבעל מקצוע מתאים - אדריכל.
ו. בעת עריכת התחשיב הכלכלי שלכם רצוי לבדוק מראש מה התשלומים שיהיה לשלם גם בעתיד לרבות תשלומים לוועד הבית, ארנונה לעירייה, שכר טרחת עורך דין, מס רכישה, אדריכל, החזרי משכנתא, שיפוץ ותיקונים והיטלים כגון היטל השבחה, אם חלים עליכם על פי חוזה הרכישה, וכיוצ"ב.
ז. יש לדבר ישירות עם הבעלים של הדירה ולא להסתפק בשיחות עם מתווך או נציג מטעמו. יש לוודא כי הבעלים אכן מוכר לשכנים ו/או בין בעלי העסק השכנים. אם המוכר הוא יורש על פי צו בית משפט או בית דין רבני יש לבחון את הצו ולבדוק את נכונותו ככל הניתן. על המוכר לחתום על המסמכים יש להימנע מחתימה באמצעות יפוי כח.
ח. אם בכוונתכם לקחת הלוואה המובטחת במשכנתא, עליכם לבדוק מראש האם אתם עומדים בתנאים למתן הלוואה, האם אתם עומדים בתנאים של קבלת הלוואות זכאים של משרד הבינוי והשיכון ו/או אחרת לעשות סקר השוואה בין הבנקים השונים באשר לתנאים ולבחון מה המסלול הנוח לכם ביותר והמתאים ללוח התשלומים.
ט. מומלץ לא לחתום על זכרון דברים עד לסיום כל הבדיקות וסגירת העסקה. רצוי מאוד להיעזר בעורך דין מטעמכם שיבצע את הבדיקות המשפטיות עבורכם. בין השאר יש לבדוק את הזכויות של המוכרים (במינהל מקרקעי ישראל ו/או בלשכת רישום מקרקעין), יש לבדוק היעדר זכות צד ג' כלשהי בדירה, עיקולים, משכנתאות, משכונות וכיוצ"ב ובדיקת הסכם המכר. יש להוציא נסח רשום עדכני גם סמוך מאוד לשעת ביצוע חתימת החוזה.
י. בהסכם יש לשים דגש על מועד פינוי ומסירת החזקה בדירה וקבלת בטחונות מתאימים להבטחת הפינוי והמסירה של החזקה, לרישום הזכויות בדירה על שם הקונה ולהבטחת ביצוע התשלומים החלים על המוכר על פי ההסכם. יש לסגור מראש אילו אביזרים יישארו בדירה ולוודא הכנסת הרשימה כנספח להסכם. יש לדאוג לכך כי המוכר יפקיד יפוי כח בלתי חוזר בידיו של עוה"ד לצורך ביצוע העברת הזכויות ולרישום הערות אזהרה גם לחליפיכם ולבנקים.
* האמור לעיל הינו בגדר המלצה אין באמור בכדי להוות ייעוץ משפטי.
מאיר ברטלר עו"ד (LLM)שותף במשרד
יעקב ברטלר משרד עורכי דין
רח' החשמונאים 100 תל אביב
BRETTLER @ GOLDMAIL.NET.IL
טל': 03-5619640 ; פקס: 03-5619639



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב