דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ילדים חדשים - חינוך חדש 

מאת    [ 22/09/2009 ]

מילים במאמר: 1627   [ נצפה 3134 פעמים ]

ילדים חדשים – חינוך חדש

 

ילדים אלה שואלים שאלות. הם רואים את מה שנמצא מעבר לנתפס בעיניים הפיסיות; הם חשופים לעולם האנרגטי כמו גם לעולם הפיסי ומבקשים מענה.

אנא הקשיבו, הקשיבו לילד שלכם. תנו לו מקום לביטוי עצמי. הישמרו מפני ביטול דבריו, בשל אי הבנה שלכם אותו ואת הדברים עליהם הוא מדבר ולהם מכוון. לעתים הם חוששים לבטא את עצמם ואת העולם הפנימי שלהם, מתוך תחושה פנימית, כי דבריהם ישמעו מוזרים ולא הגיוניים. למשל, לא הגיוני שטרם כניסת אחד ההורים לחדרם, הם שוחחו עם ישות שאינה לובשת גוף פיסי. לכן, הם לא בהכרח יספרו לכם על כך. אבל עבורם זה אמיתי כשמש ביום בהיר.

לכאורה, לא הגיוני שיש לילד כוח ריפוי. אבל, ראו ושימו לב, שלא זו בלבד שהם מרפאים את עצמם, אלא אף אחרים, בלי שמישהו ירגיש וישים לב לכך.

ילדי עידן חידש אינם בבחינת מקשה אחת. אלא נחלקים לקבוצות של נשמות, היורדות לחוויית חיים באמצעות הילדים החדשים הללו. לכל קבוצה אפיונים ותפקידים ייחודיים ומשותפים. אך, יש לשים לב, כי לרמת הפרט הבודד גם כן תפקיד חשוב בתוך רמת הכלל.

כל הילדים החדשים קשורים קשר הדוק ובל יינתק לכניסתו של העידן החדש, העושה דרכו בעולמנו ובבריאה. עם זאת, למעבר בין העידנים ישנם כמה וכמה שלבים. ולכל שלב מתאימה קבוצת נשמות אחרת בעלת תכונות ואפיונים אשר נועדו לשרת את קידום והשג המטרות לשמן אותן נשמות נשלחו מלכתחילה לחוויית חיים בתקופה הספציפית בה הן ירדו.

 

חלוקה לקבוצות

ילדי האינדיגו הינם הקבוצה הראשונה שנשלחה. הם זוהו בין השנים 1984 ועד תחילת שנות ה- 2000. הם מכונים בשם "אינדיגו" על שם הצבע הדומיננטי בהילה שלהם, הכחול אינדיגו.

קבוצה זו למעשה, בשרה את כניסת עידן חדש לתלת הממד, המקום בו אנו חיים וחווים. ראשוניותם באה לידי ביטוי בשבירת המוסכמות הקודמות וניפוץ המסגרת של העידן הקודם, ההולך ומסיים דרכו. תפקידם היה, להראות קבל עם ועדה, כי המסגרת הנוכחית (החינוכית, החברתית וכן הלאה) סיימה את תפקידה וכי הגיע העת לשנות את המסגרות הקיימות ולהתאימן לתקופה החדשה ולצרכים החדשים של הנשמות הללו. הם כיוונו ומכוונים אותנו לשנות ולהקדם בתפיסת החינוך, בתפיסת האדם , ביחס לאחר, בנוגע להגדרות של נורמאלי ואנורמאלי ועוד ועוד. שינויים אלה נועדו לקדם את חופש הפרט ואת עצמאות הנשמה בחוויית החיים שלה בתלת הממד.

גם קבוצת האינדיגו נחלקת לתתי-קבוצות. כאשר לכל קבוצה תפקידים ייחודיים ומכאן אפיונים ספציפיים הבאים לידי ביטוי בתכונותיהם ואופיים. אך בסך הכול, לכולם אופי, מראה ותדר של ילדי האינדיגו.

 

ילדי הקריסטל הינם הקבוצה השנייה אשר נשלחה לעולמנו. הם החלו להגיע מתחילת שנת 2000 ועד 2006. השם "קריסטל" ניתן להם, גם כן בשל גווני הילה שלהם, אשר מזכירים את צבעי הקריסטל השקופים. כמו גם בגלל זכות הנשמה שלהם, המזכירה אף היא את אבן הקריסטל.

לעומת ילדי האינדיגו, אשר היו הראשונים שהגיעו והיו צריכים לפרוץ מסגרות ולעתים אף בצורה קיצונית ואלימה משהו, הרי שילדי הקריסטל בעלי תדר רך בהרבה. יכולות הטלפתיה שלהם יוצאת דופן ורגישותם ניכרת בעליל בכל אספקט בחייהם.  ילדים אלה משלבים תובנה עמוקה של תושב ותיק של כדור הארץ מחד ותמימות שובת לב מאידך.

ילדים אלה זקוקים לשקט שלהם עם עצמם. למרחב נשימה רב ביחס לחברה. בשל התדר העדין האופייני להם, אגרסיות באשר הן מלחיצות אותם. קול רם, רעש מבחוץ, דיסהרמוניה וכד' עלולים להוציא אותם מאיזונם הרגיל.

האופי שלהם לרוב עדין, אך הם מסוגלים להגיב בהתפרצות של כוח אדיר, כאשר לוחצים להם על כפתור אחד יותר מידי.

לאחר פריצת הדרך ברמת התפיסה האנושית והתדר הגבוה יותר שהחל להיכנס באמצעות  ילדי האינדיגו, הגיעו ילדי הקריסטל עם תדר מעודן יותר, בכדי לסייע לאנושות להתמיר את התדרים לקראת כניסת העידן החדש. לאחר פריצת המסגרות יש לסלול את הנתיב לעידן החדש. ונשמות גבוהות ועדינות אלה, היוו את הבשורה האנרגטית הראשונית של העידן החדש. תדר של אהבה, ריפוי, רוך ועדינות משולבים בכוח ועוצמה הנעוצים בחכמת הלב, אותה הם נושאים בכנפיהם.

 

ילדי הקשת החלו להגיע בתחילת 2006 ועד 2008. שמם מעיד על מקורם – קשת הצבעים הבריאתית. להבדיל מהנשמות הקודמות, אשר אופיינו בצבע דומיננטי אחד המשייך את הנשמה לצביר-על כלשהו (יהדות, אסלאם, בודהיזם, נצרות וכד'), הרי שילדים אלה מקורם ברמה אוניברסאלית כוללת ולכן ההילה שלהם כוללת את כל צבעי בקשת.

ילדים אלה נוטים להתחבר לזולת בקלות רבה. הם עצמאיים ונחושים בדעתם. הם חכמים ונבונים ויודעים מה הם רוצים  ואוהבים לבחור בכוחות עצמם. התדר שלהם יותר מזכיר את זה של ילדי האינדיגו (בטמפרמנט למשל) מאשר זה המעודן יותר של ילדי הקריסטל. הם ילדים יצירתיים מאוד וכדאי לתת להם כלים לביטוי הדמיון הפורה שלהם.

לעומת ילדי הקריסטל אשר זקוקים יותר לשקט ולזמן של פנטזיה והרהור בינם לבין עצמם, ילדים אלה זקוקים למרחב בו יוכלו לפרוק את האנרגיות שלהם בצורה יעילה והרמונית.  

 

·         יש לציין, כי הטבע באשר הוא, מוסיף רוגע ובריאות לכל סוגי הילדים באשר הם וגם למבוגרים.....

 

טיפים  להורי ומחנכי ילדי העידן החדש

לאפשר להם ליצור באופן עצמאי ופחות יד מכוונת, שכן, זו מעט מכהה את הדמיון הפעיל שלהם.

בשלבים הראשונים לחייו, גם ילד עידן חדש זקוק לסדר יום ומסגרת. אבל, וזה אבל חשוב מאוד, הם זקוקים בתוך המסגרת לחופש בחירה מרבי, ולא פחות חשוב מכך, להקשבה מקסימאלית לצרכיו ורגישויותיו הספציפיים של כל ילד וילד.

מחד, זיהוי הפוטנציאליים הייחודיים לילד, מעניק כיוון לתמיכה ועידוד. מאידך, זיהוי קשיים אישיים, או חברתיים-סביבתיים  (למשל חוסר הסתגלות, קושי בהבעה עצמית או רגשית). וזאת, על מנת לתת מענה וכלים להתמודדות חיובית.

לעודד תחושת מסוגלות.

לעודד התחשבות בזולת.

לעשות איתם דברים ביחד - מחזק את הקשר ומעניק לילד ביטחון ותחושת קרבה ואינטימיות, הרצויה להתפתחותו הרגשית.

לדבר אליהם בגובה העניים. להיות עימם ישרים וגלויים ככל האפשר, מחד. ומאידך, לשמור על תמימותם כילדים.

הכי חשוב – לאהוב אותם ללא תנאי. ללמד אותם אהבה ללא תנאי, בראש ובראשונה, על-ידי דוגמא אישית.

מכאן, שאחת המסקנות המתבקשות מכך הוא, כי עלינו – ההורים והמורים והמטפלות של ילדי עידן חדש, ללמוד בעצמנו כל זאת, בכדי שיהיה לנו הכלים והיכולת להעניק להם כפי צורכי התפתחות והעיקר ללמוד בעצמנו לאהוב ללא תנאי. לאהוב עצמנו ללא תנאי ואת ילדינו ללא תנאי ואת זולתנו ללא תנאי, על מנת שנהיה דוגמא חיה לאהבה ללא תנאי.

אחד המסרים החשובים ביותר, שילדי עידן חדש נושאים בקרבם הוא – האהבה ללא תנאי. ומכאן יוצאות ונולדות הבנות והתייחסויות מאירות בחברה ולזולת – קבלת האחר למשל.

לתת להם אפשרות לנגן ולשיר כמה שהם מבקשים. דרך נפלאה לבטא את עצמם. לאפשר להם לבחור מבין כמה כלי נגינה. מחד, לתת להם להתמקד בכלי מסוים, ומצד שני, לחשוף אותם לסגנונות מוזיקליים שונים, לכלים שונים ומגוונים וכן הלאה.

הרבה יותר בחירה חופשית בתוך המסגרת עצמה. יותר מקום לקול האישי של הילד. יותר מקום ללמידה אינטראקטיבית.

ללמדם קשב לגוף. טכניקות של הרפיה; נשימה מודעת. שליטה בגוף. חשיבות הגוף. איזון גוף נפש.

ללמד אותם ריפוי עצמי.

להקנות להם חשיבה מדעית – במובן של לחפש ולחקור אחר שאלות המעניינות אותם.

 

ילדים אלה הינם התגלמות של נשמות המגיעות אלינו מהמדדים הגבוהים. נשמות בעלות תפקיד ללמדנו את ערכי העידן החדש – הוא "חוק האחד". למעשה, בכך הם מורים עבורנו, עבור החברה שלנו. מכאן, כדאי שנהיה מוכנים למידה של צניעות מולם וללכת לפי חז"ל במתכונת החינוך שלנו: "חנוך הנער על-פי דרכו". לתת להם להראות לנו מה הם צריכים. למה הם זקוקים בכלל בחייהם ומאיתנו בפרט.

כדאי לזכור, שבאמצעות האתגרים שהם והחינוך שלהם מעמידים בפנינו, אנו למדים על עצמנו ועל חינוך והחברה שלנו רבות ולמעשה יוצרים בכך את ההתפתחות האישית והחברתית הכוללת. לכן, במקום לנסות לכופף את ילדינו לטובת המערכת, או בשם המערכת, עדיף שנתאים את המערכת לצרכים של הילדים החדשים.

ילדים אלה מיוחדים, נפלאים וחזקים, אך קשה להם. כי הם לא כמו כולם. הם לא כמו אף אחד ושום דבר שקדם להם. הם מתנת הבריאה לנו. הבא נקבל מתנה זו בזרועות ולב פתוחים, עם הצניעות המתבקשת לקבל מהם את השיעורים שהם באו להעביר אותנו, בהרמוניה מרבית.

 

ברכת אהבה ושלום,

שלומית

 

מטפלת ומדריכה הוליסטית מוסמכת
בעלת ניסיון רחב בייעוץ והכוונה אישיים
מנחה קבוצות ומפגשיים חברתיים בנושאי מודעות עצמית והתפתחות אישית.
מעבירה קורסים בנושאי נומרולוגיה ומידע של העידן החדש.

ברכת אהבה ושלום,

שלומית זקן
050-2184877
www.holizem.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב