דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק במדיה חברתית 

מאת    [ 21/09/2009 ]

מילים במאמר: 605   [ נצפה 3879 פעמים ]

קוראיי הקבועים וחבריי ברשת מכירים אותי ואת תחום העיסוק של החברה שלי - כ"שיווק באינטרנט". שיווק באינטרנט - כפי שהצגתי אותו פעמים רבות, עוסק בשימוש נכון באמצעים השונים שמספקת לנו רשת האינטרנט על מנת לחשוף מותגים ורעיונות ליותר גולשים רלוונטיים, וכך - לייצר יותר הפניות עסקיות ואחרות לאתרי החברות אשר עוסקות בשיווק.


במאמר זה - מעט על נושא בו אנו עוסקים יותר ויותר לאחרונה - שיווק במדיה חברתית. זהו מאמר מבוא אשר נועד לספק היכרות ראשונית עם הנושא, מאמרים מעמיקים וספציפיים יותר - בהמשך.


מה בין שיווק באינטרנט לשיווק במדיה חברתית?


כפי שכולכם בוודאי יודעים - בשנים האחרונות השתנו פני האינטרנט באופן ניכר, וזו הפכה מרשת של מידע, לרשתות של חברים המעבירים ביניהם מידע. החוק הכללי של המדיה - של האינטרנט הוא כי יותר ויותר אנשים מבלים חלק ניכר מזמנם באינטרנט לעומת מדיות אחרות, והחוק הספציפי של השנה - שנתיים אחרונות - בתוך האינטרנט, הוא שיותר ויותר אנשים מבלים זמנם ברשתות חברתיות כאלה ואחרות.


כך, עולם השיווק באינטרנט - אשר מחפש ללא הרף את האפיקים היעילים ביותר להגיע לקהל היעד הרלוונטי, מוצא עצמו לאחרונה ממוקד לרשתות חברתיות - לשיווק של מדיה חברתית באינטרנט.


מהו שיווק מדיה חברתית?


שיווק מדיה חברתית הוא שיווק המשתמש בכלים של מדיה חברתית על מנת להפיץ מסר או רעיון - "מפה לאוזן? באינטרנט. נהוג לסווג את השיווק במדיה חברתית לשלושה חלקים:




    •  הרעיון - יצירת תוכן מעניין, תוכן אשר עשוי למשוך את תשומת הלב של גולשים רבים ולהפוך לויראלי.

    •  אמצעי התקשורת - יצירת אפיקי התקשורת בהם יופץ הרעיון. כאן הכוונה לשימוש ביישומים החברתיים המתאימים לרעיון - חלקם, או כולם ביחד (עוד על אפיקי המדיה החברתית בהמשך מאמר זה).

    •  ניהול שיחה - היבט חשוב מאוד בקמפיינים חברתיים נעוץ בכך שקמפיינים מסוג זה אינם נשלטים באופן אבסולוטי על ידי יוזמיו, ועל מנת שיהיה יעילים - הקמפיינים חייבים לתת ביטוי לקולם של הצרכנים/ הגולשים, וטוב שכך.
    כך, יכולה רשת צרכנית לקבל גם תלונות של גולשים באופן ציבורי ופתוח, והיא יכולה גם להגיב על התגובות וכתוצאה מכך - לשפר את השירות הניתן לצרכן.


אפיקי מדיה חברתית


אפיקי מדיה חברתית הם אתרי אינטרנט - אתרי ווב 2.0, בהם ניתן לעשות שימוש על מנת להפיץ רעיון. במידה וקמפיין השיווק במדיה החברתית יעבוד כמתוכנן - באפיקים אלה יעשו שימוש הגולשים של מנת להפיץ את הרעיון הלאה והלאה. מהאחד לשני. האפיקים היעילים ביותר לקמפיינים של מדיה חברתית הם אתרי המדיה החברתית בהם נמצאים הגולשים הרבים ביותר, ואשר מספקים שירות ממוקד ואינטגרלי למדיה חברתית.


להלן רשימה של אתרים בהם יש לעשות שימוש בקמפיין של מדיה חברתית, ואופן השימוש המומלץ. אפשר להתמקד באחד מהם, אולם עדיף לעשות שילוב נכון בין כולם:


youtube - כאן ניתן לשלב סרטונים הקשורים לקמפיין, להגיב לסרטונים אחרים הקשורים בנושא אותו אנחנו מקדמים.


Facebook - כדאי להקים קבוצה התומכת ברעיון אותו אנחנו מקדמים, או מסך רשמי של מותג. מתוקף הדינמיקה החברתית בפייסבוק, ועל מנת למשוך יותר אוהדים - כדאי יותר למצוא רעיון המשקף את ערכי הנושא המקודם (במסגרת קבוצה), מאשר לקדם מותג (במסך רשמי)


twitter - פרופיל בטוויטר יכול להיות מקושר לכל אחד מאפיקי המדיה החברתית האחרים, ולקבל ממנו עדכונים אוטומטיים. הוא מאפשר לקהל היעד לאתר את המסר גם בפלטפורמות סלולריות, לצטט ולהגיב למסרים הנמצאים בו.
אפשר לשלב בטוויטר גם הפניות לתמונות, עדכונים אוטומטיים מRSS, קישורים לחדשות בתחום, ועוד.


בלוגים - בלוגרים תמיד שמחים לקבל הצעות ורעיונות לפוסטים חדשים. במידה והקמפיין אטרקטיבי ויכול לעניין גולשים ברשת - תיקשור שלו לבלוגרים אשר יציינו את הקמפיין ברשת, יכול מאוד לסייע ביצירת ה"באזז". בעת פנייה לבלוגרים בנושא - כדאי מאוד לציין את כל אפיקי המדיה החברתית בהם מקודם הקמפיין, ולהציע להם לשלב אותם בפוסט.
עד כאן להיום, כאמור - זהו מאמר מבוא אשר נועד לספק היכרות ראשונית עם הנושא, מאמרים מעמיקים וספציפיים יותר - בהמשך.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב