דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאמן ניהולי - הוכח את ערכך 

מאת    [ 20/09/2009 ]

מילים במאמר: 351   [ נצפה 2395 פעמים ]

לורד קלווין, עוד כשהיה מר וויליאם ת'ומסון, ניסח משפט שמרבים לצטט אותו בקשר לחשיבות של היכולת למדוד תוצאות כתנאי לידיעה של משהו, וקבע שידע שלא ניתן לנסח אותו במספרים הוא ידע נחות יותר, ומספק פחות. מנהלים ואנשי עסקים מסכימים עם קלווין ואוהבים למדוד את התוצאות שלהם, כמו גם את התועלת המתקבלת מההשקעות הכספיות שהם עושים. מאמן העוסק בקואצ'ינג ניהולי יזכה בתועלת שיווקית אם יידע להראות בתוצאות מדידות את התועלת המתקבלת מהאימון שלו. למעשה, זה נכון לכל סוג מאמן, אלא שלא כל הלקוחות יודעים לבקש מספרים.

אז מה על המאמן למדוד?

אימון מיועד להביא שינוי. לכן, המדד הראשון והברור ביותר להצלחתו של האימון הוא: האם הושג שינוי, והאם השינוי הוא במידה הרצויה? בארגונים עסקיים, השינוי הרצוי נמדד בדרך כלל בתפוקה כלשהי: נפח ייצור, היקף מכירות, קצב טיפול בפריטים (למשל - קצב הפקת חשבוניות) וכדומה. במקרים אלו, מדידת הצלחת האימון צריכה להתבטא באחוז מסוים של שינוי במדדים האלו.

מדד חשוב נוסף שמאמנים צריכים לנסות להציג הוא % ההחזר על ההשקעה (ROI). קל מאוד לחשב ROI - יש לחלק את ההפרש בין התועלת שהתקבלה ועלות האימון בעלות האימון (תועלת פחות עלות)עלות, ולהכפיל במאה על מנת לקבל את המספר באחוזים. כמובן, חישוב זה ניתן להטיה בקלות רבה מדי על ידי בחירה שרירותית של משך הזמן לאורכו נחשב את התועלת. אבל מאמן שיבחר בתקופה של שנה לא צפוי להיתקל בהתנגדות לכך. חשוב לזכור לציין את משך הזמן בו נעשה שימוש כאשר מציגים את התוצאה. לדוגמה: אם עלות האימון לארגון 4000 ש"ח, והשיפור בביצועים נמדד בתוספת רווח גולמי של 1000 ש"ח בחודש, הרי שהחזר ההשקעה לאורך שנה הוא (1000X12-4000)X100/4000=200%, שהוא החזר השקעה מכובד לכל הדעות.

מדד מקובל נוסף שיכול להביא תועלת למאמן הוא נקודת האיזון. נקודת האיזון היא הנקודה שבה ההוצאות משתוות להכנסות, ללא רווח נוסף. במקרה של תשלום על אימון, חישוב נקודת האיזון הוא קל במיוחד - חלק את עלות האימון בתועלת החודשית ותקבל את מספר החודשים עד לנקודת האיזון. בדוגמה שהבאתי קודם, נקודת האיזון מושגת תוך4000/1000=4 , כלומר 4 חודשים.

מספרים אלו שהבאתי כאן הם מספרים מציאותיים בהחלט, והם מייצגים רמה גבוהה של החזר השקעה במהירות גבוהה. לכן מדדים אלו יכולים בהחלט לעזור למאמן להוכיח את ערכו ללקוחות קיימים ופוטנציאליים כאחד, ומומלץ להשתמש בהם.

רוצה לדעת עוד על אימון אישי ואימון ניהולי? הירשם לתפוצת הניוזלטר שלי ותקבל מייד וללא תשלום מידע עדכני ומעניין בנושאי אימון, ניהול ומה שביניהם.
הירשם כעת וקבל גם את "אימון ברבע שעה" ואת "איך לבחור את המאמן שלך" - שני פרסומים מועילים שלא תמצא בשום מקום אחר

שמעיה דוד הוא מאמן אישי וניהולי מוסמך (MCI/EMCI), מלמד ומדריך מאמנים בקורסי אימון, מפתח כלי אימון והכשרה למאמנים ולמנהלים בתחומים מקצועיים ועסקיים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב