דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 טעויות נפוצות בנושאר הדיאטה 

מאת    [ 19/09/2009 ]

מילים במאמר: 463   [ נצפה 2147 פעמים ]

אלו הן 10הטעויות השכיחות ביותר בנושא דיאטה:

  1. רצון של עושה הדיאטה לרדת במשקל במהירות רבה ובכמות רבה. וכשזה לא קורה בקצב הרצחני שתוכנן, האכזבה גורמת לשבירה, ואף לעליה במשקל. מי שנכנס לתהליך דיאטה חייב להבין  כי לא ניתן לנחש מראש כיצד הגוף יגיב לדיאטה. ישנם פרמטרים רבים שקובעים את קצב הירידה במשקל, כמות הק"ג שירדו וכמה זמן זה יקח. לדוגמא הגיל קובע, ככל שעשינו יותר דיאטות בעבר כך הגוף מאטו את קצב הירידה במשקל. בכל דיאטה נוצרת מתישהו עצירה בירידה במשקל במהלך הדיאטה. אסור להתייאש, הגוף מרגיש בירידה בקלוריות הנצרכות, בודק אם הכול כשורה ולכן עוצר הירידה. לאחר מכן הירידה במשקל מתחדשת.

  2. דיאטה היא דבר שלילי, קשה, הרגשת מחסור וחסך. טעות! ישנם אנשים שחושבים שבדיאטה חייבים להימנע מלאכול אוכל טעים ואוכל שאוהבים. זו הטעות! אם קשה לכם לוותר על מאכל מסויים, למרות שאינו דיאטטי אכלו אותו מידי פעם. אל תמנעו ממנו לגמרי. כדאי לכם להתייעץ עם הדיאטנית שלכם כיצד לשלב אותו בדיאטה. כמובן שבדיאטה שנעשית נכון ובצורה ובריאה אין סיבה לרעב, חסך ומחסור.

  3. ציפייה מוגזמות, לדוגמא רצון להיראות כמו דוגמן או דוגמנית לאחר הדיאטה. חבל, אבל זה כנראה לא יקרה. מי שמוריד במשקל נראה מצוין. בריא, צעיר ורענן. אבל להפוך לדוגמן? לא בטוח.

  4. רבים חושבים - אני רק מסיים את הדיאטה ויכול לחזור לאכול כמו קודם. טעות גדולה. זהו מתכון בטוח לעליה חזרה במשקל ועוד עם תוספת... דיאטה היא אורח חיים לכל החיים. השאיפה חייבת להיות לאמץ את הדיאטה כדרך חיים חדשה וקבועה. חייבים לעבוד על המחשבה שהפעם – זה לתמיד ולנהוג בהתאם.

  5. רבים חושבים - מי שמתאמן באופן קבוע – יכול לאכול הכל. טעות! דיאטה ספורט ומאזן קלורי שלילי הם תנאי נדרש להצלחה בתהליך ההרזיה והבריאות.

  6. רבים חושבים - אין לי זמן וחשק לפעילות גופנית וספורט אז במקום זאת אקצץ קצת יותר בקלוריות. טעות חמורה. כדי להצליח לרזות ולשנות את אורח החיים חובה לעשות גם ספורט וגם דיאטה.

  7. בדיאטה האוכל ממש ולא טעים. ההיפך - כדי להצליח בדיאטה חייבים לאכול אוכל טעים, אוכל שאתם אוהבים ויחד עם זאת בריא, רזה, ומזין. ישנם אין סוף מתכונים לאוכל רזה ומתאים.

  8. הדיאטה גורמת לבידוד חברתי – לא ניתן לצאת עם חברים, אי אפשר לבלות כמו כולם. לא נכון. אפשר ואפשר. היום יש בכל מסעדה, בית קפה, ופאב אוכל דיאטטי בריא ורזה. גם באירועים ניתן לבחור אוכל טעים ונכון.

  9. אני יכול לעשות את הדיאטה לבד ללא עזרה מקצועית. טעות גדולה. רבים חושבים שאם הם מכירים דיאטה כלשהי וסופרים לבד קלוריות זה מספיק. אז זהו שממש לא. הרכב וסוג המזון חשובים, הזמנים - מתי לאכול מה וכמויות המזון בכל ארוחה חיוניים להצלחת הדיאטה. את כל זה רק דיאטנית מוסמכת יכולה להתאים לכם.

  10. צריל להשקלכל יום. אין דבר מתסכל מזה. השינויים במשקל אינם מורגשים מיום ליום. שקילה יומית יכולה לגרום לאכזבה ולשבירת הדיאטה. צריך להישקל בזמן הדיאטה פעם בשבוע באותו היום, באותה השעה ולהשתמש באותו משקל.

eDiet דיאטה הרזיה בקליק סוגי דיאטות שונים בפיקוח דיאטנית קלינית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב