דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מאמן האישי צריך להתמקד בשיפור הטוב יותר מאשר בתיקון הרע 

מאת    [ 15/09/2009 ]

מילים במאמר: 567   [ נצפה 2190 פעמים ]

אנשים באים לאימון אישי על מנת לשפר את התוצאות המתקבלות בחייהם. אף שייתכן שהם באים כדי לשפר עוד יותר מצב שהוא טוב, ברוב המקרים אנשים פונים לאימון כאשר התוצאות אינן טובות. תוצאות שאינן טובות הן, לעתים קרובות, תוצאה של חסם הצלחה ממנו סובל המאמן. חסם כזה עשוי להתבטא במגוון צורות: אי-הגדרת יעדים, חשש ממחויבות, קבלת החלטות שגויות ועוד.

 

באופן טבעי, יש נטייה למקד את האימון סביב הדבר שהביא את המתאמן לבחור באימון. ואולם, במצב טבעי זה עלולה להיות חבויה מלכודת. המצב היום הוא אולי תוצאה של חסם, אבל אין זה אומר, בהכרח, שהדרך להצלחה בעתיד היא בתיקון החסם. כלומר, העובדה שהמתאמן אינו שבע רצון מביצועיו בתחום מסוים אינה בהכרח מעידה על כך שהצלחתו העתידית תלויה בשיפור ביצועיו אלו. ייתכן מאוד שהצלחתו של המתאמן תגיע דווקא מחיזוק והפעלה נוספת של התחומים בהם הביצועים שלו טובים, ולא מניסיון לשפר את אלו בהם אינו מפגין ביצועים טובים.

 

איש מכירות מהטיפוס הדביק, למשל. אתם יודעים מי זה – ההוא השמנמן שהחולצה בורחת לו מהמכנסיים ותמיד מתעקש לספר לך על מה קרה לו בחופשה האחרונה. זה שגורר אותך לקצה החנות להראות לך את הדגם האחרון של מוצר שאינך באמת מתעניין בו. זה אותו אחד שתמיד שולח ברכות אישיות לחגים, ויהפוך את השולחן שלו כדי למצוא את הפריט האחרון מהדגם של שנה שעברה אותו שלא ביקשת בכלל, רק הזכרת שהיה מוצלח. אותו אחד שחוזר ומבטיח לך שעשית דבר טוב ונכון כשקנית, ונראה כאילו הוא עומד לפרוץ בבכי אם לא תקנה ממנו. נניח שאיש מכירות כזה עובד בבנק במחלקת העסקים, וביצועיו אינם טובים במיוחד. הלקוחות המוסדיים אינם מתלהבים מהמגע איתו, ומעדיפים לא לעבוד מולו, המשוב שההנהלה מקבלת עליו מהלקוחות אינו חיובי – הוא נותן רושם מרושל, המצגות שלו איומות, וכל דבר לוקח המון זמן.

 

אותו איש מכירות – האם הוא צריך לרסן ולקרר את התלהבותו, להשקיע יותר בדיאטה ולבוש מתאים ולהתמקד רק בעסקים? האם הוא יצליח יותר אם ינסה להפוך להיות איש המכירות המתוחכם, המעונב, עם הסלולרי החדיש ביותר צמוד לאזנו בזמן שהוא מסתכל במראה שמאחוריך כדי לוודא שהתסרוקת שלו עדיין מושלמת?

 

לא בהכרח. למעשה, כמעט וודאי שאם ינסה, ייכשל עוד יותר. הבעיה של איש המכירות הזה אינה בכך שהוא לא טוב במה שהוא עושה, אלא בכך שהוא מנסה ליישם את מה שהוא טוב בו בתחום שבו אין בכך יתרון יחסי. אם, במקום לעבוד מול לקוחות מוסדיים קשוחים וקצרי רוח היו מציבים אותו מול לקוחות פרטיים מבוגרים, עשירים ובודדים, כנראה שהיה זוכה להצלחה רבתי. לאלו יש זמן לדבר איתו, והם נהנים לעשות זאת. הם אוהבים את תחושת החברות האישית שהם מקבלים ממנו, ומחזירים לו בנאמנות אישית מצדם. תן לו כמה פגישות והם ממש 'אוכלים מכף היד שלו' ויקנו כל דבר שהוא ימליץ עליו.

 

'המתאמן הוא שלם, יצירתי ובעל תושיה'. אנחנו תמיד משיגים יותר כשאנחנו פועלים דרך החוזקות שלנו מאשר כאשר אנחנו מנסים לתקן את החולשות שלנו. לכן, עבור המתאמן, הדרך לחזון תעבור לעתים רחוקות בתיקון מה שאינו מרוצה ממנו בעצמו, ולעתים קרובות יותר במציאת אסטרטגיות שיעזרו לו לנצל טוב את הדברים שמהם הוא כן מרוצה. מאמנים אישיים צריכים לזכור נקודה זו היטב בעת שהם מסייעים למתאמן להחליט כיצד לפעול.  

רוצה לדעת עוד על אימון, ניהול והשילוב ביניהם? הירשם לתפוצת האימייל שלי ותקבל מייד וללא תשלום את "אימון ברבע שעה" ואת "איך לבחור את המאמן שלך", שני פרסומים מועילים שלא תמצא בשום מקום אחר.
לחץ כעת על אחד הקישורים האלו והתחל לקבל מייד לתיבת הדואר שלך את המידע העדכני, הרלוונטי והמעניין ביותר שאפשר להשיג בעברית על אימון.

שמעיה דוד הוא מאמן אישי וניהולי מוסמך (MCI/EMCI), מלמד ומדריך מאמנים בקורסי אימון, מפתח כלי אימון והכשרה למאמנים ולמנהלים בתחומים מקצועיים ועסקיים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב