דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון אישי -מה הקשר בין אימון ,שף ,וטיול זריחה למצדה? 

מאת    [ 09/09/2009 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 2687 פעמים ]

תקועים ,מיואשים, מסתובבים באותם מעגלים? עובדים קשה להשיג מטרות ומשום מה למרות הכל הן עדיין רחוקות? עושים מאמץ גדול מדי ועדיין התוצאות קטנות מדי ולא עומדות בציפיות?
אז מה קורה כאן? איך שוברים את התבנית? קודם כל חשוב לדעת : אתם לא לבד, זו תופעה מוכרת אצל כולנו , גם אצלי לפעמים.
אנו רוצים להעלות את ההכנסה, לשפר יחסים , להוריד מתח, להנות מהחיים ,להשיג זוגיות, או לשפר אותה ומשום מה לבד זה לא תמיד מצליח לנו וכאן נכנס כלי שעבורי עשה פלאות - האימון. האימון הוא כלי נהדר לעלות רמה ולהשתדרג בנושאים שחשובים לנו, ולא סתם אימון רבותי אלא אימון -הוויתי , מה ההבדל? הבדל של שמיים וארץ אני מבטיחה לכם.
אז מה בעצם הרעיון של האימון? מה הסוד שלו"? איך אימון עובד?
מי שמחפש לקרוא על אימון בוודאי נתקל במאמרים רבים ובכל אחד מוצגים הסברים שונים. אני בחרתי לספר לכם על האימון מנקודת המבט הסובייקטיבית שלי ולהתחבר דרך האהבה לאוכל ולטיולים,אז הנה הנקודה החשובה בעיני:
החידוש בכלי האימון ההוויתי הוא במה שהוא יכול להביא לחשיבה שלנו: כמו ששף טוב יכול לעשות לחיך שלנו - להסעיר אותנו להפתיע אותנו להביא לנו טעמים מענגים וחדשים ,כך האימון יכול לעשות לאינטלקט שלנו: האימון ההוויתי יודע לגרום לנו להתלהב ,לגלות הבנות חדשות , לחפש, וללמוד הלאה, והתלהבות רבותי היא אחד הסודות הכמוסים של היצירה וההתעוררות. התלהבות מוחקת פסימיות ועוזרת להגיון לעקוף את התקיעות ולהכנס ולבנות לנו דרך מקורית אל עבר הדברים שחשובים לנו כל כך.
זהו סוג של מסע שבו המטרה היא לחפש תובנות חדשות אבל לא סתם תובנות רגילות כאלו מוכרים לנו עשר בשקל בכל קרן רחוב ,אלא תובנות אמיתיות , מה ההבדל תשאלו , וכאן רבותי מחפשי הטיפים תנו לי לגלות לכם סוד, תובנה היא בעלת ערך כשהיא מורידה אתכם מהיציע בו אתם יושבים ומתאבלים על מה לא קורה בחייכם אל המגרש שם אתם יוצאים לשחק את המשחק החדש שלכם, רק שם כשהתובנה הופכת מתאוריה למעשה היא מקבלת את הדרגה הנעלה של "תובנה אמיתית" זה לא בא לפסול תובנות רגילות הן בהחלט בעלות ערך, אבל אימון הוויתי שואף למלוכה - לתובנות האמיתיות וכאן נכנסים הכלים ההוויתיים לתמונה כאן נמצא הרבה קסם! .זהו מסע למתמידים שביננו אך התמדה נושאת בחובה פירות מתוקים . כמו במסע רגלי למצדה כשקמים מוקדם בבוקר ועולים לפיסגה כשעוד חושך ולא רואים כלום ואז פתאום ההפתעה: מגיעים למעלה והזריחה בדיוק מתחילה להגיח : ואנו עייפים מהקימה המוקדמת ומהמסע אבל החוויה של הזריחה הופכת את הכל לכדאי.
גם באימון לעיתים נדמה שאין עדיין תוצאה , ואז לפתע נושא שכבר חשבת שאתה יודע הכל לגביו נגלה בפניך באור חדש המאיר את הכל מזוית שונה וגורם לדברים לקבל משמעות ופותח בפניך אפשרויות פעולה במקום בו היו חסימות בעבר.
כמו השף שמצליח להפתיע אותנו בחיבורים שלו כך גם באימון ההוויתי :לוקחים את החמרים הרגילים שכולנו מכירים שאיפות מטרות, הצלחה, הגשמה,תסכולים, חוסר אונים , ומעבדים אותם באופן חדש , ומתעוררים לאפשרויות חדשות שלוקחות אותנו קדימה אל העתיד הרצוי שלנו..

אפרת קליר -יועצת ומאמנת :שינוי קריירה,פחד וחרדה,גיל המעבר,זוגיות בשלבי החיים,סטודנטים-סיום והשלמת תואר,משכיר לעצמאי,שיפור יחסים עם הבוס,יחסי חמות כלה,ביטחון עצמי ואסרטיביות,בדידות,תקיעות,בעיות כעס,לחץ עומס,איזון בית עבודה,תיסכול,חוסר מוטיבציה,ועוד.
לסרטונים ומאמרים ממיטב מאמני העולם www.efratklier.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב