דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לכולנו יש בעיות... אז מה! 

מאת    [ 08/09/2009 ]

מילים במאמר: 886   [ נצפה 2292 פעמים ]

שלום לכולם, כאן מוטי שמואלביץ. לכולנו יש בעיות, אז מה...

זכרו תמיד, בנק לעולם לא יעדיף לממש את זכויותיו על הנכס, הוא תמיד יעדיף שהלווה יעמוד בהחזרים לאורך כל התקופה. מכאן אנו יכולים להבין שאם נדע להציג לבנק פתרון טוב מספיק, וכמו כן לגרום לבנק להבין שאנו נמצאים כרגע בתקופה של משבר קטן בהחלט יש סיכוי טוב שהבנק יסכים לתת לנו פתרון מסוים על מנת שנוכל לחזור ולשלם את הלוואת המשכנתא בצורה סדירה כבעבר. זכרו, אם ניגש לבנק מיוזמתנו, כל עוד הבעיה עדיין בתחילתה, ולא נמשוך את הזמן ונגיד "זה יעבור, הכל בסדר" מבלי שעשינו דבר, נמצא פתרון. הבנק אוהב לראות את לקוחותיו לוקחים אחריות ולא נוהגים כחסרי אחריות. הבנק מבין "מצבים קשים" אליהם נקלעים לעיתים לוקחי המשכנתאות, אך גם יודע להבדיל בין אלא שרוצים לפתור את הבעיה בהתחלה אל מול אלא אשר נשארים אדישים לבעיה לאורך זמן. אי עמידה בתשלומי המשכנתא יכולה להיות כתם לתקופה ארוכה ביותר, כל אחזר נרשם ויוצר עבורנו בעיה לאורך השנים. עלינו לזהות את הבעיה עוד לפני שהיא החלה, לרוב אנו מסוגלים להרגיש מצבים או תקופות קשות יותר. זה הזמן בו עלינו להתחיל למצוא פתרונות לתקופה הקרובה. כגון:

1. פריסה מחודשת של ההלוואה- פריסה מחודשת של ההלוואה הקיימת תגרום לנו להקטין את ההחזרים החודשיים, אומנם לייקר את ההלוואה (ככל הנראה) לאורך תקופת ההלוואה.

2. לקיחת הלוואה לכול מטרה- אשר תחסה את תשלומי המשכנתא לתקופה הקרובה, ניתן לבדוק את אופציה ללקיחת הלוואה חוץ בנקאית. הלוואה חוץ בנקאית יכולה להיות פתרון מושלם למצבים בהם אנו זקוקים לאשראי נוסף ועם זאת לא רוצים להגדיל את האובליגו בחשבון העו"ש.

3. הגדלת מסגרת חשבון העו"ש- הגדלת מסגרת העו"ש תגרום לכך שלא נחרוג מהמסגרת הקיימת ותשלומים לא יחזרו. אומנם, בדרך כלל כדאי לנו להציג את הסיבה להגדלת המסגרת כפתרון זמני, כלומר, נבקש מהבנק להגדיל את המסגרת לתקופה מוגבלת של כמה חודשים. הגדלת המסגרת באופן קבוע תעלה סימני שאלה בקרב הבנקים והיה קשה יותר להשיגה.

4. צמצום משמעותי בהחזרים החודשיים- בתקופות טובות פחות עלינו לדעת לצמצם, צמצום בהוצאות יגדילו לנו את כושר ההחזר.

5. הקפאת תשלומי המשכנתא- הקפאת תשלומי המשכנתא עדיפה תמיד על פיגורים בתשלומי המשכנתא.

6. מסלולי הלוואת "בלון" או "גרייס"- מסלולי הלוואה גרייס או בלון מקטינים את התשלומים החודשיים על ההלוואה ונותנים לנו תזרים מזומנים טוב יותר.

את רוב הבעיות אליהם אנו נקלעים בחיינו ניתן לצפות מראש, ואם לא צפינו אותן מראש כנראה שפשוט העדפנו להישאר עיוורים. אם נזהה את ה"בעיה" טרם השפיע לנו על החיים ניתן יהיה למצוא פתרון בצורה הטובה, המהירה והזולה ביותר.

את רוב הבעיות אליהם אנו נקלעים בחיינו ניתן לצפות מראש!

את הפתרונות נרצה תחילה לנסות ולהסדיר בסניף הבנק בו אנו מנהלים את החשבון שלנו. במידה ונקבל סירוב עלינו לפנות לנציב תלונות הציבור של הבנק המלווה, שבו אנו מבקשים למצוא פתרון בו אנו נוכל לקבל הקלות בהחזרים החודשיים בהלוואת המשכנתא ונציין כי אין אנו מעוניינים להגיע למצב בו הבנק מממש זכויותיו על הנכס.
כאשר אנו נמצאים בבעיה כלשהי, עלינו תחילה להבין שהמצב בו אנו נמצאים הינו מצב קיים ולקבל זאת באותו הרגע, כאשר אנו מקבלים את המצב הקיים ומודעים לו אנו יכולים להתחיל למצוא פתרונות על מנת לשפר את אותו מצב קיים. כאשר אנו מכחישים את אותו מצב שלילי בו אנו נמצאים, אנו בעצם מעוורים את עצמנו מהמציאות וחיים בעולם דמיוני ששם הפתרונות הן בגדר פנטזיה. כל אחד ואחד מאיתנו יכול למצוא עצמו בשלב מסוים בחייו בסיטואציה של מציאות כלכלית קשה, אין זה אומר שחרב עלינו עולמנו, הפוך הוא הדבר, יש לנו הזדמנות להוכיח לעצמנו מה אנחנו שווים באמת, בדיוק במצבים אלו אנו מגדירים לעצמנו את האופי הכל כך מיוחד שיש בנו בני האדם, אופי של מנצחים, של מנהיגים אמיתיים שיודעים לקחת אחריות. הייתי בכל סיטואציה אפשרית מול הבנק, ואני מדבר אלכם בגובה העיניים, מבין לליבם של אותם האנשים אשר חווים את אותה הסיטואציה שעלינו למצוא פתרונות מול הבנק. יש פתרונות, צאו וחפשו אותן. פתרון יכול להיות לפעמים כואב לא פחות מהסיטואציה בא אנו נמצאים ביום, כגון, לפעמים נצטרך להחליט החלטה שעדיף למכור את הנכס הקיים כי זו המציאות. החלטה בהחלט כואבת אבל יכולה להיות פתרון מצוין. אל חשש ואל דאגה, הכל לטובה. הנכס אמור לשרת אותנו ולא אנחנו את הנכס ואם לא כך הדבר כנראה שזהו אינו הנכס הנכון עבורנו. תקבלו החלטות ואפילו עם פחד וחשש, אבל זכרו, החלטתם החלטה לא פשוטה בתקופה לא פשוטה, לקחתם אחריות ועשיתם שינוי אלו הם תכונות של מנהיגים.
וליידע כללי, כיום, בניגוד לעבר, עפ"י חוק הוצאה לפועל, בנק לא יכול לממש את השיעבוד על הנכס באופן מיידי. תחילה יהיה עליו לבצע מספר פעולות אשר יגרמו לתהליך להיות ארוך ומתיש מהרגיל (אין זה נותן לנו זכות להיות שאננים).

? בנק למשכנתאות יוכל להגיש בקשה לתשלום החוב שלא שולם בפיגור בלבד.

? בנק למשכנתאות יוכל להגיש בקשה למימוש הנכס רק לאחר תקופה של שישה חודשים לאחר מועד אי התשלום הראשון של הלווה. כל תשלום ששולם במהלך ששת החודשים יחשב כתשלום ראשון שלא שולם ע"י הלווה.

? במידה והגיש הבנק את בקשת המימוש על הנכס, והתיק נכנס להוצאה לפועל, יוכל הלווה לשלם את החוב במהלך ה - 90 יום מיום מיום מיניו של כונס הנכסים.

? הלווה יוכל להגיש בקשה לראש לשכת ההוצאה לפועל לממש את אופציית המכירה של הנכס למטרת פירעון של ההלוואת המשכנתא. במצב זה, במידה והושרה הבקשה, נפסקים ההליכים המשפטיים באופן אוטומטי למשל 90 ימים נוספים שבמהלכם המוכר יוכל למכור את הנכס.

? דיור חלופי - חוק ההוצאה לפועל אומר כך: לפני שבנק למשכנתאות יממש את זכויותיו על הנכס יהיה חייב לדאוג לדירת מגורים חילופית הולמת ללווים למשך של 18 חודשים.



"סוד המשכנתאות הגדול..." המדריך המלא להתנהלות נכונה ומקצועית להלוואת המשכנתא.

בהצלחה, מוטי שמואלביץ...


מוטי שמואלביץ, יועץ משכנתאות מומחה, הקים את "עוגן" - הבית של המשכנתאות, מתוך חזון ואמונה, לתת שרות אמין ואובייקטיבי לכל לוקחי המשכנתאות.

"אם תקח הלוואה תשלם הרבה,
אם תלמד לקחת הלוואה תחסוך הרבה"


https://www.moti.org.il
/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב