דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


SAT או פסיכומטרי? 

מאת    [ 08/09/2009 ]

מילים במאמר: 562   [ נצפה 8746 פעמים ]

מעבר לציוני בגרות ועלויות של שכר לימוד, צעירים המתעניינים בלימודים אקדמיים צריכים להתגבר על מכשול נוסף: המבחן הפסיכומטרי. דב שליט, מנהל השלוחה הישראלית של The Princeton Review, המפעילה מרכזי הדרכה ברחבי הארץ, מציע לסטודנטים הישראליים לשקול את מבחן ה-SAT כחלופה לבחינת הפסיכומטרי. המבחן מקובל כבחינת כניסה חלופית לפסיכומטרי בכל האוניברסיטאות בישראל וברוב המכללות. המבחן מקובל גם כמובן על-ידי מוסדות לימוד בארה"ב וקנדה.

 

עפ"י הנתונים שהתקבלו מ-College Board, ארגון הגג של המכללות בארה"ב, מדי שנה נבחנים כ-900 ישראלים בבחינת ה-SAT. אומנם כל המבחן מתבצע בשפה האנגלית, אך בחינה זו קלה יותר מבחינת הפסיכומטרי ותלמידים אשר ניגשו לבחינת בגרות של 5 יח"ל ובעלי שליטה טובה באנגלית מצליחים להשיג ציונים גבוהים יותר בבחינת ה SAT מאשר בבחינת הפסיכומטרי.

 

דב שליט מסביר "ה-SAT נועד לתלמידי כיתות י"א אמריקאיים בעוד שהפסיכומטרי מיועד לבוגרי תיכון ישראלי, שכבר השלימו מבחני בגרות וברוב המקרים גם צבא. יש הבדל מהותי ברמות הלימוד והיקף החומרים שנלמדו בשתי קבוצות אלו וכמובן גם בבגרות הנפשית שלהם".

 

לדברי דב שליט תלמידים ישראלים שלומדים לקראת ה-SAT מופתעים לטובה כשהם מגלים שהשליטה הנדרשת בשפה האנגלית אינה גבוהה מיכולתם. לתלמידים ישראליים יש סוג של יתרון לעומת אמריקאיים, שלא לומדים תחביר בבית הספר, אלא מסתמכים בעיקר על שמיעה ושפת יומיום דבר שגורם להם לטעות. הדאגה העיקרית של תלמידים ישראליים היא בנייה של אוצר מילים טוב באנגלית, אבל גם אז מדובר באוצר מילים לא גבוה במיוחד כאשר ספרי ההכנה וקורסים לקראת ה-SAT בדרך כלל כוללים מילון שמכיל את המילים שנבחנים עשויים לפגוש בבחינה. בנוסף, ב-SAT אין ארמית (כפי שיש בפסיכומטרי).

 

דב שליט מסכם: "מי שחושב להיבחן באנגלית בכל מקרה מומלץ לו לבחור בבחינת ה-SAT כי היא קלה יותר. הדבר נכון עוד יותר למי שנבחן רק לקראת מוסדות ישראליים, מפני שאלו אינם לוקחים בחשבון את פרקי הכתיבה (תחביר וחיבור), מה שמותיר לנבחנים המון זמן כדי להתמודד עם שאר הבחינה. על-פי ההשוואות שעושות אוניברסיטאות ישראליות, התלמידים שהשתתפו בקורסי ההכנה של פרינסטון ריוויו בישראל בשנה האחרונה הגיעו לממוצע ציונים שווה ערך לכ-700 בפסיכומטרי. עבורם זו דרך קלה יותר להתקבל".

 

ההבדלים בין SAT לפסיכומטרי:

מרכיב הקושי העיקרי במבחן הפסיכומטרי וה-SAT, הוא הזמן. בשתי הבחינות יש לענות על כ - 200 שאלות בכ-4 שעות, אך בזמן שהמבחן הפסיכומטרי מקצה זמן ממוצע של 58 שניות שאלה, ה-SAT מקצה ממוצע של 68 שניות לשאלה. בנוסף, במהלך מבחן ה-SAT יש הפסקה בסוף כל שעת בחינה, לעומת מבחן הפסיכומטרי בו אין הפסקות כלל. לא פחות חשוב מכך, מבחן ה-SAT מאפשר גם שימוש במחשבון מדעי/גרפי, למרות שניתן להסתדר גם בלעדיו כיוון שהמתמטיקה במבחן ה-SAT נחשבת קלה מזו של המבחן הפסיכומטרי.

 

קיימים גם הבדלים בחלקים המילוליים של הבחינות. בשתי הבחינות יש שאלות דומות של השלמת משפטים והבנת הנקרא. אך המבחן הפסיכומטרי עוסק בהסקה מחשבתית, עם שאלות של לוגיקה ואנלוגיות. לעומתו ה-SAT מתמקד יותר בדקדוק ומשמעות, עם שאלות של זיהוי טעויות תחביריות.

The Princeton Review היא חברה מובילה בעולם בתחום ההכנה לבחינות הכניסה למוסדות אקדמיים ומפעילה למעלה מ-500 מרכזי לימוד ברחבי העולם.
בארץ, The Princeton Review היא החברה העולמית היחידה העוסקת בכלל המבחנים והיום היא משמשת כספקית קורסי הכנה למספר אוניברסיטאות ומכללות, לבית הספר האמריקאי באבן יהודה ולקרן חינוך ארה"ב-ישראל (פולברייט).
החברה מציעה קורסי GMAT, GRE, TOEFL ו-SAT ברחבי הארץ.
http://www.PrincetonReview.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב