דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ננשכת על ידי כלב? החוק קובע שאתה זכאי לפיצוי 

מאת    [ 08/09/2009 ]

מילים במאמר: 900   [ נצפה 3825 פעמים ]

נשיכות ותקיפות ע"י כלבים הם לא עניין שיש להקל בו ראש וכך סבר גם המחוקק שייחד סעיף מיוחד בפקודת הנזיקין, סעיף 41א, לעניין זה וקבע אחריות מוגברת על בעלי כלבים במקרים כאלו.

 

על פי לשון החוק: "בתובענה בשל נזק לגוף שנגרם על ידי כלב, חייב בעליו של הכלב או מי שמחזיק בכלב דרך קבע (להלן – הבעלים) לפצות את הניזוק, ואין נפקא מינה אם הייתה או לא הייתה התרשלות מצידו של הבעלים".

 

מטרת סעיף החוק היא לבוא לקראת הניזוק ועל כן נקבע שאין כל צורך להוכיח רשלנות של בעל הכלב ומספיק שהכלב גרם נזק גוף לאדם כלשהו על מנת לחייב את הבעלים או המחזיק הקבוע של הכלב בפיצויי.

 

על מנת לפשט את הדברים, אין צורך בהוכחה של פעולה תוקפנית, נשיכה או אף קיומו של מגע פיזי בין הכלב לנפגע. על מנת לזכות בתביעה מסוג זה די להוכחה כי הנתבע הוא אכן הבעלים או המחזיק הקבוע של הכלב וכי הנזק אכן נגרם ע"י כלב.

 

מה צריך אם כן לעשות במידה וכלב נשך אותך?

 

לפנות לקבלת טיפול רפואי, לאתר את בעל הכלב, להודיע לרשות המקומית או למשרד הבריאות על אירוע התקיפה, לאסוף את התיעוד הרפואי להוכחת הנזק שנגרם, להביא חוות דעת רפואית בה יפורטו הנזקים ואת גובה הנכות הרפואית, להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום הנזיקין ולהגיש בעזרתו תביעה.    

 

מתי בעל או מחזיק קבוע של כלב יקבל בכל זאת הגנה מתביעה כזו?

 

לצורך האיזון ועל מנת למנוע מקרים שאינן מוצדקים חיוב בפיצוי בגין תקיפת כלב (אם למשל הכלב משמש כלב שמירה), סעיף 41ב לפקודת הנזיקין מדבר על שלושה מקרים בהם תהיה הגנה לבעלים של כלב במידה וגרם נזק:

-          במקרה בו הייתה התגרות של הנפגע בכלב

-          במקרה בו הנפגע תקף את הבעלים של הכלב או אחד מאלו – בן זוגו, הורו או ילדו

-          במקרה בו הנפגע היה מסיג גבול במקרקעין של בעלי הכלב

 

לבעלי הכלבים מומלץ לזכור שמאחר וקיים חוק מיוחד בארץ שמסדיר את נושא אחזקת הכלבים והטיפול בהם (חובת רישוי, סימון וכו') קיימת לצד האחריות בנזיקין גם אחריות לפי הדין הפלילי וחשוב לשקול רכישת הרחבת ביטוח לכיסוי נזק גוף לצד ג' שמכסה גם מקרים של נשיכת ותקיפת כלב.

 

פסק דין מיום 31.08.09 מאת כבד השופט כרמי מוסק ת"ק 1899/09 (תביעות קטנות ירושלים) בר און נ' גרזון מדבר בדיוק על מקרה של נשיכת אדם ע"י כלב.  

  

להלן תקציר פסק הדין -

 

בספטמבר 2008 הלך התובע, עורך דין במקצועו, ברח' בירושלים כשלפתע כלב של אשה אשר חלפה מולו נשך אותו ברגל שמאל ללא כל סיבה. התובע טען שדם נזל מרגלו הפגועה ושמכנסיו נקרעו. התובע פנה לרופא וטופל בזריקת טטנוס וטיפול אנטיביוטי.

 

התובע טען כי על בעלת הכלב לפצותו בגין נזק הגוף שנגרם לו, הנזק שנגרם למכנסים וכן בגין הפסד יום עבודה בשל כך שהגיע למשרד הבריאות על מנת לדווח על המקרה. הנתבעת מצידה טענה שהכלב לא נשך את התובע אלא רק שרט אותו.

 

בית המשפט קבע, כפי שהובא לעיל, כי על פי סעיף 41א לפקודת הנזיקין האחריות לפיצוי ניזוק המוטלת על בעל כלב היא מוחלטת ואין צורך בהוכחה האם בעל הכלב פעל ברשלנות או לא.

 

לסיכום – בית המשפט קיבל את התביעה, קבע כי התובע ננשך ע"י הכלב של הנתבעת ושמכנסיו אכן נקרעו בשל הנשיכה ופסק כי על הנתבעת לפצות את התובע בגין סבל ועגמת נפש, בזבוז זמן, הפסד יום עבודה, המכנסים שנקרעו והוצאות משפט בסך של 5,500 ש"ח.

 

האמור לעיל הינו מידע כללי בלבד, אינו בא להחליף ייעוץ משפטי ואין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ תחילה עם עורך דין. מאחר ותחום נזקי הגוף הינו תחום מורכב המשלב משפט ורפואה ואם נגרם לך נזק גוף – מומלץ להיוועץ עם עו"ד מקצועי המנוסה בתחום נזקי הגוף השונים, ולקבל את הייעוץ המתאים והרחב ביותר על מנת להשיג את הפיצוי המרבי לו אתם זכאים.

הכותבת הינה בעלת תואר ראשון במשפטים ומגשרת מוסמכת והיא המייסדת והבעלים של משרד עו"ד אורית פרלמן שמסיאן.

המשרד מתמחה בטיפול וייצוג תובעים בתחום נזקי הגוף שנגרמו בעקבות רשלנות רפואית, תאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות תלמידים, תאונות בצבא ועוד.

המשרד דוגל במתן שירות מקצועי ואיכותי ברמה הגבוהה ביותר לכל לקוח וליווי צמוד בכל שלב ושלב עד למתן הפיצוי המגיע.

למשרד ניסיון רב בניהול מו"מ מול גופים שונים, כגון חברות ביטוח, משרד הביטחון וביטוח לאומי, הגשת תביעות לבתי משפט וייצוג בערכאות השונות עם אחוזי הצלחה גבוהים ויחס אישי.

על מנת לקבוע פגישת ייעוץ להלן דרכי התקשרות:
נייד: 050-6722047, פקס: 077-7004766
דוא"ל: orit.lawoffice@gmail.com

אתר הבית: http://www.orit-lawoffice.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב