דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים להקמת עסק חדש 

מאת    [ 03/09/2009 ]

מילים במאמר: 869   [ נצפה 2338 פעמים ]

כאמור במבוא, לפני הקמת מיזם עולות מספר שאלות קריטיות הנוגעות לאופי הפעילות, מודל עסקי, הישות משפטית, סוגיות של תכנון מס, מיקום הנהלת החשבונות, בחירת רואה החשבון וכו'.
חשוב מאד לדעת - חלק גדול מהעסקים שנפתחים בישראל, נסגרים בתוך פחות משלוש שנים, בגלל בעיות בחישוב עלות השרות/הייצור, אי הבנת צרכי התזרים, חוסר ידע בחישוב ההוצאות הקבועות ונקודת האיזון וכדומה.
לדעתי חלק גדול מהעסקים היו מצליחים להחזיק מעמד אילו היו מתייעצים עם רואה החשבון שלהם.
להלן מספר טיפים בהקמת עסק חדש:
1. בדוק אם אתה מבין את: המוצר, השרות, שוק היעד, המתחרים, התמחור, הענף ומוסר התשלומים המקובל (חשוב ביותר לצורך תזרים המזומנים העתידי).
2. נסה להגדיר קונספט אחר, להציג חידוש, לקחת את השרות או המוצר ולמכור משהו מרענן יותר.
לעיתים רבות ניתן לחדש על ידי שימוש בטכנולוגיה. לדוגמה משרד רואי חשבון שמודיע ללקוחותיו ב - SMS על הדיווחים לשלטונות המס או חברת ייעוץ עסקי שמאמינה שבמסגרת תכנית ההבראה כדאי לבחון לא רק את הקיצוץ בהוצאות אלא גם כיצד ניתן להגדיל את מחזורי העסק כולל ייעוץ של אנשי שיווק ומכירות.
3. הגדר את הסיכונים העסקים המהותיים של העסק (אופי הלקוחות, עונתיות, תחרות משמעותית, רגולציה, חומרי גלם, מטבע חוץ, תלות בקבלני משנה, מיקום גאוגרפי, הוצאות קבועות גבוהות במיוחד, רווחיות נמוכה, תזרים מזומנים שלילי מפעילות שוטפת וכו').
4. הכן תכנית אסטרטגית לפעילות העסקית כולל מטרות ויעדים. התכנית צריכה להיות שמרנית ולהגדיר מהם יעדיה המינימלים של החברה.
5. הכן תזרים מזומנים לשלושת חודשי הפעילות הראשונים כולל השקעה בהון חוזר וברכוש קבוע ובדוק אם ההון הדרוש נמצא בידך או שיש לגייס האשראי מהבנק. הערכות לא נכונה לבעיות בתזרים המזומנים עלולה לגרום להפסקת פעילות אפילו בחברות רווחיות.
6. בחן מהו אופן ההתאגדות המתאים ביותר: יחיד ( עצמאי) או חברה בע"מ. (השיקולים: היבטי מיסוי, היבטי תדמית, עלויות הקמת חברה ושכר טרחה של רואי חשבון, היבטיים משפטיים. למידע נוסף.
7. הכן מודל עסקי של החברה. המודל העסקי אמור להכיל את כל ההכנסות וההוצאות המשוערות של החברה ולהציג מספר תרחישים של רווח והפסד.
8. בחן מהו מבנה ההוצאות הקבועות ומהי נקודת האיזון. ההוצאות הקבועות כוללות הוצאות שכר עבודה, שכר דירה, ארנונה, אחזקת משרד, אחזקת רכב, שכר טרחת עורכי דין, שכר טרחת רואי חשבון, הוצאות משרדיות, כיבודים, פחת ומימון.
9. התייעץ עם גורמים מקצועיים על אופן פרסום העסק באתרי אינטרנט, גוגל וכו'. תקציב הפרסום נגזר בדרך כלל ממחזור המכירות המשוער.
בתחילת הפעילות חשוב ביותר לבחון את האפקטיביות של הפרסום על מנת למקסם את האפקטיביות של הפרסום בעסק החדש.
10. הכן תכנית שיווק ויעדים למחלקת המכירות כולל יעדים אישיים ויעדים לכל החברה. אנשי מכירות חייבים להיות מנוהלים באופן אקטיבי ויש צורך בהכנת תכנית תמריצים (שכר ושווי כסף) על מנת למקסם את מכירות החברה.
11. בחר רואה חשבון שמתמחה בליווי עסקים חדשים ויכול לעזור לך להתמודד עם סוגיות מקצועיות חשובות לפני תחילת העסק ולאחר מכן.
12. היפגש עם רואה החשבון באופן שוטף ובקש מידע פיננסי וערך מוסף באופן קבוע. עסקים רבים שלא שרדו את שנותיהם הראשונות היו מחזיקים מעמד אילו הבינו מוקדם יותר את מצבם העסקי וכך היו נערכים לביצוע פעולות אשר היו משפרות את מצבם העסקי.
13. לסיכום, הטיפ האחרון והחשוב ביותר - אופן הניהול! לאחר מספר שנות ניסיון כמנהל / שותף במשרד רואי חשבון אייל רז' ושות' וכשותף בחברת הייעוץ העסקי אינביז נתקלתי וליוויתי לא מעט עסקים שהיו בקשיים עסקיים.
המשותף לכולם היה ניהול גרוע. המפתיע (או שלא) הוא שלא מעט עסקים היו בעלי פוטנציאל עסקי רב. לאחר שדרוג הניהול או גיוס מנהל מיומן / משקיע השתפר מצבם העסקי של עסקים רבים.
התכונה הכי חשובה בניהול לדעתי היא יכולת לגייס עובדים איכותיים, לתת להם דוגמא אישית ומקצועית. להכשיר אותם, לטפח אותם, לתת להם הבנה עסקית, אחריות, חשיבה עצמית ולשדר להם מנהיגות וערכים של יושר לצד רצון ללמד אותם ולשפר את יכולתם המקצועית. אני לא מאמין במנהלים שרוצים שהעובדים שלהם יפחדו מהם ומצד שני אני לא חושב שזה נכון לשבת עם הפקידה ולספר לה על הטיול עם הילדים בסוף השבוע.
המפתח להצלחה מול העובדים הוא שהם יעריכו אותך כאיש מקצוע וכבן אדם. מנהל עם כריזמה ויכולות נכונות יגייס לחברתו עובדים איכותיים שישארו איתו לאורך זמן.
הרשימה הנ"ל מפרטת את הנושאים בהן יש לקבל החלטות או להתעמק על מנת להגדיל ככל שניתן את סיכויי העסק לשרוד בתחילת דרכו.
לדעתי, מרבית היזמים יתקשו להתמודד עם כל הסוגיות המתוארות לבדם. על כן מומלף להתייעץ עם אנשי מקצוע , רואי חשבון, יועצים פיננסים, בנקאיים וכו' כדי להבין את כל הסוגיות.
על מנת להקל על היזם פיתח משרד רואי החשבון אייל רז ושות' את שיטת SmartBiz לעסק החדש.
השיטה כוללת הדרכות והנחיות מפורטות המתמקדות בכל הנושאים העיקריים הרלוונטים בעת פתיחת עסק חדש. אנו מאמינים כי יזם העומד לפני הקמת עסק חדש חייב להבין את מכלול הסוגיות הרלוונטיות בשלב הקמת העסק על מנת להקל על תחילת דרכו העסקית.

כותב המאמר הנו רואה חשבון אייל רז, רואה חשבון משנת 1999. שותף - מנהל משרד רואי חשבון אייל רז ושות'. המשרד פיתח את שיטת "SmartBiz" - ראיית חשבון וכלים לניהול חכם - שיטה מתקדמת הנותנת את המידע הפיננסי הנדרש לצורך קבלת החלטות באופן שוטף.
כמו כן שותף רו"ח אייל רז בחברת הייעוץ העסקי אינביז בע"מ - חברת בוטיק בתחום הייעוץ הפיננסי, הייעוץ העסקי ותחום היזמות. לרו"ח החשבון אייל רז ניסיון רב בתחום הביקורת והייעוץ העסקי ובעבר היה מרצה במכללה למנהל, מנהל ביקורת במשרד רואי החשבון ליובושיץ קסירר וסמנכ"ל כספים במשרד פרסום.
לתאום פגישת יעוץ במשרד רואי החשבון אייל רז ושות' ללא תשלום ומידע נוסף התקשרו אלינו 03-9522794.
כמו כן ניתן ליצור קשר עם רו"ח אייל רז בדואר אלקטרוני eyal@erh.co.il
www.eyalraz.co.il

רואה חשבון אייל רז, רואה חשבון משנת 1999. שותף - מנהל משרד רואי חשבון אייל רז ושות'. המשרד פיתח את שיטת "SmartBiz" - ראיית חשבון וכלים לניהול חכם - שיטה מתקדמת הנותנת את המידע הפיננסי הנדרש לצורך קבלת החלטות באופן שוטף.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב