דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פירוק שיתוף בנכסי פנסיה של הצדדים 

מאת    [ 01/09/2009 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 2372 פעמים ]

תמ"ש 21382/01, ב' ד' נ' ב' ר'

כב' השופט פיליפ מרכוס

בשם התובע עו"ד שכטר מאיר; בשם הנתבעת עו"ד פרקש משה

03.08.2009

העובדות:

בית המשפט הורה על פירוק שיתוף בנכסי הצדדים. הצדדים ביקשו למנות אקטואר לשום את זכויות הפנסיה ממקומות העבודה, ביטוחים, קרנות השתלמות, קופות גמל, פדיון ימי חופשה פיצויי פיטורין וכו'. בהסכמת הצדדים מונה מר נתן שפרינצק מחברת תצפית יעוץ והדרכה בע"מ, והוא נתן חוות דעת הנושאת תאריך 6.1.09. בפרק הנוגע לאיזון הפנסיות, המומחה מציע שתי חלופות: היוון הזכויות מידי של הצדדים, אשר על פיו ישלם האיש לאשה סך 451,065.55 ש"ח, או קביעת חלקו של האיש בפנסיה של האשה (47.82%), וחלקה של האשה בפנסיה של האיש (41.07%) ותשלומים מתוך הפנסיות כשישולמו לצדדים, כל אחד בזמן פרישתו. ההליך דנן נוגע לשאלה מאיזה חלופה יש לבחור.



החלטה:

א. האישה מצאה לנכון לחלוק על סדר הגשת הטענות, ובית המשפט נתבקש לתקן "טעות" בהחלטה, כאשר האישה טענה שהאיש הוא זה אשר צריך להגיש סיכומיו ראשון. בית המשפט דחה את הטענה הזאת.

ב. טענתו המרכזית של האיש היא שהוא חולה סופני, וכי בסופו של דבר יתכן שהוא ילך לעולמו לפני שתיגמל הפנסיה, והעברת הכספים כיום בדרך של היוון לא תביא לחלקה המתאימה של נכסי הצדדים.

ג. במהלך הדיון הוצגה בפני לצדדים את הגישה האחרת הנהוגה בין היתר באנגליה, של Clean break, המגמה לאפשר לצדדים להתנתק אחד מהשני ולא להיות תלויים אחד בשני, ולמנוע את הצורך, בעת היציאה לגמלאות, לעשות חישובים כל חודש, איזה חלק מהפנסיה של האיש מגיע לאישה ואיזה חלק מהפנסיה של האשה מגיע לאיש. הדרך של היוון מאפשרת את הכריתות המוחלטת של היחסים הכלכליים בין הצדדים. נוסף על כך, השיטה של חלוקת דמי הפנסיה של הצדדים כשיגמלו יכולה להביא לידי עיוות, בכך שהראשון שיוצא לפנסיה מוצא את עצמו משלם כספים לשני ורק לאחר זמן מקבל מהשני תשלומים על חשבון הפנסיה של השני. הבדלי הגיל בין הצדדים, והבדלי גיל הפרישה בין איש לאשה, עלולים להעצים את הבעיתיות בעניין זה. אולם ניתן למנוע עיוות זה על ידי העברת הכספים המגיעים מהפורש הראשון לחשבון נאמנות, ומנגנון תשלום תוך קיזוז שיכנס לתוקף כשהשני פורש.

ד. מאידך, רבים המקרים בהם אין ביכולת אחד הצדדים לשלם את תשלומי האיזון המהוונים, ומעבר לכך, במקרה דנן, יש לתת משקל מכריע לתוחלת החיים. צודק האיש, שאם האיש יצטרך לשלם תשלום של כמה מאות אלפי שקלים בשלב זה וילך לעולמו לפני שיגמל זכותו לקבל פנסיה, הוא מעביר כספים לאשה אשר לא מגיעים לה, לפחות לא כולם. זאת מאחר והחישוב מבוסס על תוחלת חיים מסוימת.

ה. לפיכך, במקרה דנן, אין מקום לסטות מהלכת לידאי. תקבולי הפנסיה, שיגמלו, יחלקו בהתאם לחלוקה עליה הצביע המומחה.



את פסק הדין המלא תוכלו למצוא בתקדין, המאגר המשפטי הטוב ביותר בישראל, הכולל במנוי אחד מעל ל-500,000 מסמכי פסיקה וחקיקה וכחצי מיליון כתבות עיתון גלובס !!!
http://www.takdin.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב