דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שפעת החזירים ולא בשנת החזיר הסינית 

מאת    [ 01/09/2009 ]

מילים במאמר: 817   [ נצפה 3471 פעמים ]

שפעת החזירים אופיינית בעיקר לחזירים, ועד לשנת 2009 היו המקרים בהם נדבקו במחלה בני אדם נדירים, ולכן רוב האנשים עדיין לא חסינים כנגד הנגיף.

הנגיף התגלה לראשונה בארצות הברית באפריל 2009. מקור שמו היה בגלל דמיון בין חלק מהגנים שלו לשפעת המופיעה בחזירים בצפון אמריקה.

בסוף אפריל 2009 הודיע ארגון הבריאות העולמי כי התפרצותה של מגפת שפעת החזרים הגיעה לשלב החמישי מבין ששת השלבים שלו, המצביע על מגפה פעילה, וביוני 2009 הודיע הארגון על מעבר לשלב השישי, החמור ביותר.

שפעת החזירים בהחלט הוגדרה כבר כמגפת שנות האלפיים וניתן לשמוע רסיסי מידע חדשים כל יום בתקשורת.

לפי מידע של משרד הבריאות - כל יום נדבקים 60 (כן, לא להאמין - מספר לא קטן) חולים חדשים בשפעת החזירים. בקצב כזה - 1/4 מאוכלוסיית המדינה תהיה חולה. משרד החינוך כבר מנפיק הוראות חדשות לגבי החזרה ללימודים, ואם תתפשט המגפה יש סכנה (או סיכוי, תלוי אם אתם תלמידים או הורים) לסגירה של בתי ספר.

שפעת החזירים נגרמת על פי רוב על ידי כמה מתתי הזנים של נגיף השפעת מסוג A ממשפחת נגיפי השפעת. חלק מנגיפים גורמי המחלה שבודדו עד כה סווגו כנגיפי שפעת מסוג C.

במהלך המאה האחרונה זוהו במספר אירועים נגיף שפעת מחולל מגפה בבני אדם כנגיף של שפעת החזירים, השפעת הספרדית שהייתה נפוצה בקנה מידה עולמי עד כדי כך ששליש מאוכלוסיית העולם נדבקה (כ-500 מיליון איש בזמן ההוא), וגבתה את חייהם של כ-50 עד 100 מיליון בני אדם. אירועים דומים, מצומצמים בהרבה מבחינת רמת התחלואה, היו גם בארצות הברית בשנים 1976, 1988, 1998, ובפיליפינים בשנת 2007.

מהם הסימפטומים?

בבני אדם דומים לסימפטומים של השפעת הרגילה: חום (38 מעלות או יותר), כאב ראש, תשישות, כאבי בטן, חוסר תיאבון, שיעול, נזלת, קוצר נשימה, כאב גרון, צמרמורות וכאבי שרירים. בחלק מהמקרים יופיעו גם הקאות ושלשול.

הבעיה אינה עם הופעת השפעת בסימפטומים אלה, אלא בסיבוכיה השונים, שבהם אדון בהמשך.



איך נדבקים?

ההדבקה נעשית באמצעות מגע עם הפרשות נשימתיות ובמגע הדוק עם החולה, שכולל טיפול בחולה ממרחק של פחות ממטר. כמו כן ניתן להדבק על ידי שהייה של יותר משעה בחדר שיש בו חולה, או טיסה עם מישהו חולה.

איך נמנעים מהדבקות?

הדרכים למניעת הידבקות בשפעת החזירים דומות לדרכים למניעת הידבקות בשפעת רגילה בניהן: הקפדה על שטיפת ידיים בסבון, מניעת מגע של ידיים לא נקיות בפה, באף ובעיניים, והקפדה על שיעול אל המרפק ולא אל כף היד, וכן הקפדה על שיעול וקינוח האף לתוך נייר טואלט או טישיו, המושלכים לאשפה לאחר השימוש, ולא לתוך ממחטות בד.

מתי לגשת לרופא?

על פי משרד הבריאות במקרה של חולים עם תסמינים קשים שקשורים למערכת הנשימה, או חולים בסיכון עם מחלות שונות ברקע, או נשים בהריון החל מהשליש השני להריונן.

במקרים כאלה יומלץ ככל הנראה טיפול אנטי ויראלי.

רמת התחלואה בישראל

נכון ליולי 2009 נרשמו בישראל 1,719‏‏ מקרים מאומתים של חולים בנגיף שפעת החזירים. הערכות משרד הבריאות היא שאלפים כבר נדבקו בנגיף בישראל. 5 מבין החולים אושפזו במצב קשה ולצערינו כבר נרשמו גם חמשה מקרי מוות.

חיסון - קיים או לא?

כרגע לא קיים חיסון בארץ נגד שפעת החזירים.

לאחר ויכוחים ידועים בין האוצר (שר האוצר יובל שטייניץ הודיע כי "אין בכוונתו להדפיס כסף" כדי לממן את רכישת החיסונים, ובמשרד האוצר הוסיפו ש"אין ,הוכחה" שהשפעת מסוכנת יותר משפעת רגילה) למערכת הבריאות (סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן: כשיגיע החיסון בתחילת 2010 - נקבל אותו כמו כולם") הוחלט על רכישת חיסונים, אך מדובר על חיסונים נגד דלקת ריאות שיגיעו לארץ רק בינואר 2010. להזכירכם - החורף מתחיל לפני ינואר בארצנו.

רפואה סינית ושפעת החזירים

בזמן שהרפואה המערבית נתקלת בקשיים רבים להתמודד כראוי עם שפעת החזירים, כיוון שמדובר במחלה ויראלית. את האפשרות למניעה וחיזוק הגוף מפני מלות ויראליות שונות ניתן למצוא דווקא ברפואה הסינית.

מהמאה השנייה לספירה ועד היום משתמשים רבים בעולם בשיטות אלטרנטיביות שונות שמחזקות את הגוף, כמו צמחי מרפא ודיקור לטיפול בשפעות שונות.

קיימים צמחים סיניים שמחזקים את המערכת החיסונית ועוזרים לה להימנע מהדבקת הגוף במחלות ויראליות.

פורמולה נושנה וטובה לשימוש מזה שנים רבות היא פורמולת צמחים סיניים זו מונעת התלקחויות של שפעת ויראלית ומתאימה גם לילדים בשנה הראשונה בגן. לא כדאי לקחת את הפורמולה ללא המלצת מטפל סיני שהתמחה בצמחים סיניים, וייתן את המינון המתאים.

פורמולה סינית נוספת היא פורמולה שצריך לקחת אותה רק עם תחילת הופעת תסמיני השפעת. גם את פורמולה זו לא כדאי לקחת ללא המלצת מטפל סיני שהתמחה ב צמחים סיניים, וייתן את המינון המתאים.



תוספי מזון שעשויים להקל

אפרט כאן רשימה של התוספים היעילים.

()שמן אורגנו רפואי. שמן זה שנילקח בקפסולות מתאים לטיפול בזיהומים חיידקיים וויראליים - שפעת, דלקות בדרכי השתן, סלמונלה ועוד. פועל כמכייח חזק ומקל על שיעול כרוני ובעיות בדרכי הנשימה העליונות.

()ויטמין C. במקרה של החלשות המערכת החיסונית יש לקחת את הוויטמין C ברמות גבוהות. חשוב לציין שוויטמין C מסיס במים ולכן לא יתקע בגוף במקרה של עודף.

()אבץ במציצה. מקל מאוד על תסמינים של כאבי גרון והצטננות.

()תמצית סמבוק שחור. צמח הסמבוק השחור משמש לטיפול בהצטננויות ובשיעול שמקורו באסתמה, ברונכיטיס, עישון ומחלות אחרות. מסייע גם בהרחקת הפרשות מדרכי הנשימה ועל כן מקל על תסמיני הסינוסיטיס והנזלת כרונית.

מקווה שסקירה זו קצת סיברה את אוזני ועייני כולנו, ונקווה שכל השפעות יתרחקו מכולנו.

עד כאן להפעם.



בברכת בריאות טובה,
אורלי אברהם




מטפלת בכירה ומרצה ברפואה משלימה
www.avorly.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב