דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרפואה הסינית 

מאת    [ 31/08/2009 ]

מילים במאמר: 519   [ נצפה 3074 פעמים ]

הרפואה הסינית
הרפואה של הקיסר הצהוב, צאצאי השמש ונתיני האדמה
כותבת: שרה מעוז-מזרחי
מומחית לרפואה סינית

הרפואה הסינית נחשפה לעולם המערבי בשנות השבעים, עם הגעתה של המשלחת האמריקאית לסין בראשותו של הנשיא ריצרד ניקסון. אחד מאנשיו נתקף בהתקף אפנדציט ונותח בביה"ח בבייגינג, כחלק מתהליך ההרדמה דיקרו אותו הרופאים הסיניים לשם ביצוע הניתוח ובסיומו לשיכוך כאבים,האמריקאים המומים מהטיפול המיוחד ומההחלמה המהירה ,החליטו לכתוב ולספר על המחטים הסיניות הקסומות וכך התחילה הרפואה הסינית לחלחל לתודעת המערב כשהדגש היה בעיקר על נפלאות הדיקור הסיני.

הרפואה הסינית בעלת היסטוריה ארוכת שנים כמעט כשנות קיומה של הציווליזציה הסינית.
התרבות הסינית בעלת רצף היסטורי הממושך ביותר המתועד,כך שגם את הרפואה הסינית החלו לתעד ולשכתב לפני למעלה מ4000 שנה .אנו מוצאים אסטלות(מצבות) אבן עתיקות עליהם היו חורטים בסימניות סיניות קלסיות את ההיסטוריה הסינית,תגליות ומחקרים,ספרו המפורסם של הקיסר הצהוב "הרפואה הפנימית של הקיסר הצהוב" העוסק בפילוסופיה של הרפואה הסינית נכתב ותועד בצורה זו. לסינים היה חשוב האמינות,האיכות והנאמנות למקורות ולכן השקיעו מאמצים רבים לשימור ההיסטוריה,תחילה על גבי עצמות בע"ח ,מאוחר יותר על קליפות עצים,אסטלות אבן עד שבמאה הראשונה לספירה ,בתקופת שושלת חאן עם המצאת הנייר, החל התיעוד על גבי ספרים ואינציקלופדיות.
הרפואה הסינית נולדה כצורך קיסרי והיתה בעיקרה רפואת קיסרים. במשך אלפי שנותיה.הקיסרים השקיעו כספים רבים למחקרים, לגילויים,לחיפוש אחר שיקויי וצמחיי אל מוות שיקנו להם ולבני משפחתם את הניצחיות.

בתקופה מאוחרת יותר התחילו גם אנשי העם הפשוטים להנות מרופאי עשבים ומחטים שהיו אחראים על כך שהאדם יהיה בריא וחזק,ברגע שהתגלתה מחלה העיד הדבר על חוסר איזון ויציאה מההרמוניה הפנימית,דבר שהיה מיוחס להליכה שלא בדרך הטבע,הרופא היה אחראי על שמירת תחזוקתו של האדם אך זאת יחד עם אחריותו של המטופל לביצוע ההוראות.
הגוף נתפס כמקדש בו מאוחסנות הרוח והנשמה ולכן כל כך חשוב היה לשמור על הגוף ולטפח אותו.

הרפואה הסינית סבלה משיגעונותיהם של שליטים ,העיקרי שבהם היה מאו דזה דונג שבשנות ה 60 יצא כנגד כל מה שסימל את מסורת העבר,הפאר,החוכמה והיוקרה הסינית. כל מה שסימל את הפער בין שליט לנשלט,הפלייה וחוסר שיויון הוצא אל מחוץ לחוק והוקעה במיוחד בשנות מהפכת התרבות בין 1966- 1976.(כאשר בכל הזמן הזה מאו עצמו נהנה מקבלת שירות אישי של הרפואה הסינית ורופאיה) .
הרפואה הסינית גונתה וכל רופאיה סבלו,הושפלו ונשללה מהם הזכות לעבוד כרופאים,היו שהמשיכו לעבוד ולטפל בסתר תוך סיכון חייהם.

תחייתה וחזרת יוקרתה של הרפואה הסינית החלה עם ביקורו של ריצרד ניקסון בסין ובעקבות התעניינות וסקרנות בקרב אנשי המערב.
עם פתיחת סין לעולם המערבי ב1979 בעקבות הרפורמות שמנהיג דנג סיאו פינג שהפך נשיאה של סין ויורשו של מאו בשנה זו, מתחיל המפגש המרתק בין אם הציוויליזציות במזרח לבין המערב,כמו מפגש בין זרע לביצית, בין גבר לאישה,בין יין ליאנג, המפגש הבין תרבותי יצר הפרייה והוביל לשילוב בין שתי ענקיות הרפואה זו המערבית הקונבינציונלית וזו המזרחית הטבעית, המפגש בין שתי הרפואות עורר בסין התלהבות עצומה ,המיזוג נתפס כנותן את ההשלמה המלאה,בסין החלו לאמץ את השימוש בתרופות מהירות תגובה כגון:אנטיביוטיקה ואספירין ובמערב החלו לצוץ יותר ויותר מטפלים בשיטת הדיקור הסיני.
עם הזמן מבינים הן הסינים והן אנשי המערב שאין האחת סותרת את רעותה כך שאין צורך לבחור בזו או בזו,הטוב ביותר הינו השילוב בינהם. מאז ועד היום שזורות יחד בביה"ח,במרפאות ובבתי מרקחת הרפואה הסינית והרפואה המערבית וצועדות אל עבר המטרה המשותפת לטיפול טוב יותר, לריפוי מקיף ויסודי ולהתקדמות לעתיד בריא וטבעי .

שרה מעוז מומחית ברפואה סינית , מתמחה בגניקולוגיה סינית ,השמנת יתר והפרעות אכילה ,מפתחת התוכנית להריון טבעי ומהיר. למדה בארץ ובסין ,סינולוגית ודוברת סינית ,בוגרת האוניברסיטה העברית ,שימשה כסטאגרית של פרופסור פאנג סיה סו במשך 3 שנים וכמתרגמת שלו .בוגרת רידמן לרפואה סינית ארבע שנתי. מרצה ,מלמדת ומנחה בנושא תזונה להפרעות אכילה והשמנת יתר, הריון ובעיות פוריות וגיל המעבר.מוסמכת בצמחי מרפא סיניים, מומחית בדיקור, טווינא ותזונה, יוצרת תוכנית ייחודית לירידה מהירה אך בטוחה ומאוזנת במשקל. מוסמכת כמדריכה לטיולי עומק ברחבי סין וסביבותיה.   האתר שלי: www.maozmarpe.co.il  מומחים ברפואה סינית



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב