דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אביזרים משלימים ומחממים - ציוד סקי הכרחי 

מאת    [ 31/08/2009 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 2956 פעמים ]

הזמנתם כבר חופשה, יש לכם חליפת סקי יפה ונוחה, הורדתם את המזוודה מהבוידעם... מה חסר? ציוד סקי אינו מושלם ללא אביזרים משלימים, שיעזרו לכם לעבור את החופשה בחמימות ובנועם. אנחנו מדברים כמובן על המחממים למיניהם – כפפות, גרביים, כובעים, מחממי אוזניים ומחממי צוואר.

כפפות סקי – חייבות להיות אטומות למים. גולשים מתחילים נוטים ליפול ולעצור את עצמם בעזרת הידיים, והכפפות נרטבות מהר. כפפות לא אטומות מעבירות את הרטיבות לידיים, ובינינו לא כל כך נעים לגלוש בידיים רטובות וקרות. כפפות אטומות ונושמות כבר לא כל כך יקרות והן שוות את ההשקעה.

 
גרבי סקי – עליהם להתאים לנעלי סקי. נעלי הסקי יושבות צמוד מאוד לכף הרגל, ורוב משקל הגוף בעת הגלישה נשען על החלק הקדמי שלהן, ולכן הגרביים לא יכולים להיות עבים מידי. בחרו גרביים בעלי שכבה כפולה באזור לשון הנעל ומתחת לכרית כף הרגל. שכבה זו מבודדת יותר ובולמת זעזועים. בגרבי סנובורד ישנה שכבה כזאת גם בצד האחורי של הגרב. בכל מקרה, העדיפו תמיד גרביים מאווררים המאפשרים אידוי זיעה מהיר, כדי שהרגל לא תשאר רטובה וקרה. אתם יודעים, שעל פי הביטוי הפולני הידוע, "אם קר ברגליים - קר בכל הגוף".


כובעים – בתנאי קור, אנחנו מאבדים את חום הגוף שלנו בעיקר דרך הראש והצוואר. בידוד הראש והצוואר מהאוויר הקר יעזור לגוף בשמירה על חומו. כובעים מהווים לא רק ציוד סקי חשוב מאוד, אלא גם אביזרים אופנתיים חשובים מאוד. כובעים כדאי שיהיו עשויים מחומרים מאווררים, ויעילות הבידוד שלהם תלויה בעוביים, שטח הכיסוי שלהם וצפיפות הסיבים. בבואכם לקנות כובע, קחו בחשבון את תנאי הקור באתר הסקי שלכם, את העדפותיכם האופנתיות, והאם אפשר לחבוש את הכובע מתחת לכובע המעיל. ישנם אינספור סוגי כובעים:

1. כובעים סרוגים – קלאסיים, אלסטיים, מאווררים ולרוב זולים, עשויים מצמר או אקרילן (אקרילן קל יותר, מתייבש מהר יותר ולרוב זול יותר). מגיעים ב 1-3 שכבות, כך שיותר שכבות = יותר בידוד. 
2. כובעים מפליז – מספקים בידוד טוב יותר מאשר הסרוגים, יקרים יותר אך קלים יותר מהם. הם נעימים יותר למגע. 
3. כובעים אטומים למים – לתנאים קור קיצוניים. מורכבים מבד חיצוני אטום ונושם או אטום ולא נושם. יש להם לעיתים צורה של “כובע כלב” – כובע המכסה את הראש והאוזניים. יתרונם בכך שהם מספקים הגנה רחבה יותר אך הם פחות אלסטיים מכל השאר. 
4. כובעי גרב – סוג כובע המגן על הצוואר ועל הפנים (כובעים לשודדי בנק). לרוב עשוי מסריג דק או עבה, וגם מפליז.

מחממי אוזניים – האוזניים הן החלק הרגיש ביותר בראש ממנו עלולים לאבד חום. אופציה זו מתאימה לאלה שלא בחרו ב"כובע כלב". הם עשויים מצמר או פליז ומגיעים במגוון סוגים וצבעים.

מחממי צוואר – פינוק נוסף שמצטרף לרשימה של ציוד סקי. אלו הם מעין שרוולים שמשחילים את הראש דרכם והם מתהדקים על הצוואר בעזרת חוט, ומאפשרים את בידודו מהקור. על זה סוגרים את צווארון המעיל והחום נשאר בפנים.

אביזרים אלו הם, לדעתנו, פריטי חובה שמומלץ להכניס לרשימה שלכם של ציוד סקי, אבל הם רק חלק מהציוד שכדאי לקחת. ערכנו עבורכם רשימה כללית ומקיפה יותר – אם אתם מתכננים חופשה, ניתן לצפות ברשימה כאן, להדפיס ולסמן וי. העיקר שלא תשכחו שום דבר. חופשת סקי נעימה!

על חליפת סקי

אלפא סקי קלאב - חבילות סקי בהתאמה אישית לאתרי סקי
http://www.alphaskiclub.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב