דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על הקושי המחריף להתעדכן בטכנולוגיה 

מאת    [ 31/08/2009 ]

מילים במאמר: 749   [ נצפה 2818 פעמים ]

השבוע פרסמה חברת גרטנר (חברת המחקר ICT הגדולה בעולם) את תוצאות המחקר השנתי שלה, אשר סוקר את המגמות העיקריות בעולם המחשוב ואת הטכנולוגיות השונות שנכנסות וצפויות להיכנס לשימוש נרחב בשוק הפרטי והארגוני בשנים הבאות. במסגרת הסקירה נבחנו 1,650 טכנולוגיות שונות, הזמינות כיום בשוק בשלבי הבשלה שונים, וב-79 תחומים.

על הטכנולוגיות והמגמות המובילות שישפיעו על חיינו, לדעת החברה, ניתן לקרוא במסגרת מחקרים מגלים (http://www.pcon.co.il/v5/ResearchItem.asp?id0=301). כאן אנו רוצים להתמקד בפירוש המשמעות המעשית של נתון מרכזי ומהותי אחד שמביא המחקר - 1650 הטכנולוגיות שנסקרו.

מה אומרת התפוצצות המידע באופן מוחשי?

בעוד שכולנו מודעים לרעיון של "התפוצצות המידע" כמו גם לקצב המהיר של הגידול במידע ולעומס שהוא יוצר, רק מעטים מבינים באופן ממשי ומוחשי את ההשלכות המעשיות שיש לדברים על חיי היום יום שלנו ובאופן מיוחד את הקושי שמתעצם, להתעדכן ברמה מספקת במציאות הנוכחית.

מספר נתונים משלימים וכמה חישובים מתמטיים פשוטים, יסייעו לראות ולהבין את המשמעויות, באופן בהיר ומוחשי יותר.

כמה טכנולוגיות ניתן להכיר ברמה טובה?

כמי שהכינו עד היום, מעל 900 תחקירים על כל טכנולוגיות המחשוב העיקריות, מצאנו כי נדרשות בממוצע 50 עד 100 שעות כדי להכיר טכנולוגיה ברמה טובה (כדי להיות מומחה מדובר על 5000 עד 10,000 שעות).

מצד שני גילינו כי מרבית מנהלי המחשוב משקיעים כשעתיים עד חמש שעות בממוצע בשבוע או כמאה עד מאתיים וחמישים שעות בשנה. במצב זה, מנהל שירצה להכיר את הטכנולוגיות בעצמו וברמה טובה, יוכל במסגרת הזמן הנוכחית שלו, להכיר 5 טכנולוגיות במקרה הטוב או טכנולוגיה אחת בשנה, עם זמנו קצר והוא מעדיף להעמיק.

ביחס ל-1650 הטכנולוגיות והמגמות הקיימות, ניתן לראות כי לימוד עצמאי יכול לאפשר להכיר 0.3% מהטכנולוגיות במקרה הטוב ופחות מפרומיל (0.1%) במקרה השני.

בהסתכלות אחרת הרי שמי שירצה להכיר את כל הטכנולוגיות ברמה טובה, ידרש להשקיע למעלה מ-40 שנות עבודה (1650X 50)!!!

אם לחילופין נרצה להסתפק בהיכרות מינימלית ושטחית עם כל הטכנולוגיות, ונרצה להקדיש להן רק 10 דקות לכל טכנולוגיה, עדיין נידרש ל-275 שעות או למעלה מחודש עבודה. זה מעשי?

הכרת הטכנולוגיה היא רק ההתחלה

הדברים אינם מסתיימים בכך, שכן עוד נקודה מרכזית ומהותית שיש לזכור היא העובדה שהכרת טכנולוגיה היא רק נקודת ההתחלה. הבנת המהות והבשורה שלה היא רק השער למסע ארוך ומרתק. איזה מוצרים או שירותים ספציפיים אתה בוחן? איך אתה משווה ביניהם? מה המשמעויות של שילוב ביניהם ושילובם במערכות הקיימות? איך הם יוטמעו? מה המשמעויות של תמיכה ותחזוקה? כאשר נכפיל את מספר המשמעויות במספר החלופות נראה שמדובר במאות שאלות שיש לתת להן מענה, וזאת לכל טכנולוגיה.

אם ניקח כדוגמא אחת את הוירטואליזציה שכמעט כולם מכירים, ניתן לשאול בין היתר: היכן אתה רוצה ליישום אותה - בשרתים? באחסון? בתקשורת? או אולי בתחנות הקצה? איזה פיתרון אתה רוצה לבחון: של VMWARE, מיקרוסופט, XEN? באיזה ספק תבחר? איך תנהל את המעבר? מהן המשמעויות לגיבוי המידע? לאבטחה? וזה ממשיך וממשיך. כמה שעות צריך להשקיע כדי לענות על כל אלה?

האם גוגל הפיתרון?

יבואו רבים וטובים ויטענו כי כיום ניתן למצוא כל דבר באינטרנט ובמהירות. האמת היא קצת שונה. נכון שניתן למצוא מידע רב באינטרנט. מצד שני לקבל תמונה אמיתית, רחבה ואמינה, יש לעשות הרבה מעבר לכך.

אם נתבסס שוב על ניסיוננו בהכנת תחקירים מקצועיים על הטכנולוגיות החשובות, הרי שגוגל ואינטרנט הם אכן כלים חשובים. ביחד עם זה, כדי לדעת מה באמת קורה אנו נדרשים לדבר עם מומחים, חוקרים, מנהלים ומשתמשים בעלי ניסיון, יש ללכת לתערוכות וכנסים לראות דברים בעיניים, ורק אז ניתן להבין ולראות במה באמת מדובר. כמה זמן נדרש לכל לאלה?

לטמון ראש בחול או לצאת לדרך חדשה?

בהסתכלות קדימה קל להעריך כי כיום המצב הוא עוד טוב יחסית, ומספר הטכנולוגיות ונגזרותיהן רק ימשיך לעלות, ולכן הקושי לראות את התמונה כולה ולקבל החלטות שיביאו לתוצאות הרצויות, צפוי שרק ילך ויחריף.

ניתן כמובן לטמון את הראש בחול ולהמשיך בדרך הנוכחית. מצד שני, נכון גם שלא ניתן ולא צריך לעקוב ולדעת את הכול. לכן, כדאי לכל אחד לברר לעצמו כמה טכנולוגיות כן חשוב לו להכיר באופן מקצועי? גרטנר אומרת שיש 1650 טכנולוגיות ונושאים שרלוונטיים למנהלי מידע. כמה מתוכן נראה לך שאתה צריך להכיר ועל כמה אתה מוכן לוותר? (בחר מספר שנראה לך הגיוני).

ועכשיו שאל את עצמך כמה זמן אתה רוצה ויכול להשקיע, כדי להבין את המהות והמשמעויות העיקריות של כל אחת מהן ולעקוב באופן שוטף אחרי מה שמתחדש בה? (הכפל את שני המספרים ותראה כמה זמן יידרש לך, לעדכון שוטף ברמה מספקת).

פתרונות אפשריים

באתר פיסיאון אנו מתמצתים מדי יום את החדשה החשובה ביותר באותו היום, במסגרת בראש החדשות (http://www.pcon.co.il/v5/NewsHeadItem.asp), בנוסף אנו מציעים שרות תחקירים שנותן מדי שבוע תמונה מקיפה וממוקדת על טכנולוגיות המפתח החשובות ביותר, שרלוונטיות ושימושיות למנהלי מחשוב בישראל. ניתן לקבל דוגמא בקישור זה (http://www.pcon.co.il/data/abm/abmc.asp?b=992&z=44).

מי שרוצה לקרוא על עוד היבטים של התפוצצות המידע, ומשמעויותיה המעשיות, מוזמן לקרוא על המפץ המרתק במחשוב -http://www.pcon.co.il/v5/KobyBlogItem.asp?id0=17.

קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב