דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניהול זמן ככלי להצלחה בדיאטה 

מאת    [ 31/08/2009 ]

מילים במאמר: 813   [ נצפה 2358 פעמים ]

אחת מהטענות שאני שומעת אצל לקוחותיי היא שאין להם זמן. אין להם זמן לעשות ספורט, אין להם זמן להכין לעצמם אוכל בריא, לעשות קניות, להיערך מבחינת אוכל לימים שהם שוהים מחוץ לבית. בסדרי העדיפויות שלהם נמצאים תמיד דברים אחרים יותר חשובים שדוחקים את העיסוק בדיאטה ובבריאות שלהם למקום צדדי ולא חשוב. מעבר לכך יש אנשים שבאמת היום שלהם מאוד לחוץ והם רצים ממקום למקום ולא מספיקים לעשות כלום, תמיד מאחרים, תמיד מפספסים ובטח שאין להם זמן להשקיע בעצמם ובדיאטה.

אני חושבת שכל אדם שסדר יומו הוא לחוץ ומתנהל בריצות ממקום למקום ימצא קושי מאוד גדול בעשיית דיאטה ושמירה על המשקל. לאדם שהתנהלותו היא כזו אפשר לתת תפריט ולהמליץ מה כדאי לו לאכול כדי שיצליח להרזות אך הוא לעולם לא יצליח להתמיד בתפריט הזה כי כמו שיומו מתנהל כך גם הארוחות שלו מתנהלות - הוא חוטף משהו על הדרך, אוכל תוך כדי פגישות או נסיעה ברכב או סתם מה שמוגש ככיבוד בישיבות שהוא משתתף בהן ואלו בטח לא דברים בריאים שמתאימים לתפריט הדיאטה שלו.

אני מבינה היום שניהול זמן הוא אחד הכלים החשובים ביותר להצלחת הדיאטה וזה נושא שעולה שוב ושוב בפגישות האימון לדיאטה ולכן אני מאמינה שכדי שאדם שסדר יומו לא מתנהל טוב יוכל להצליח בדיאטה הוא צריך קודם כל לעבוד על ניהול הזמן שלו וכשזה ינוהל בצורה טובה הוא יוכל להצליח ולהתמיד בדיאטה לאורך זמן כמו גם בעיסוקים אחרים שלו שבוודאי נפגעים גם הם מאותה הסיבה.

אז איך עושים את זה?

1. ראשית אתם צריכים לבדוק את סדרי העדיפויות שלכם, אם נושא הדיאטה והירידה במשקל לא חשובים לכם, הם לא יקבלו את תשומת הלב הראויה להם ותמיד ידחקו לפינה. אם זה חשוב לכם גם מבחינת המראה שלכם, ההרגשה הפיזית שלכם, הבריאות שלכם או כל מטרה אחרת שגורמת לכם לרצות לרדת במשקל, עליכם להחליט שאתם מפנים לזה זמן ומעלים את נושא הדיאטה בראש סדר העדיפויות, בלי ההחלטה הזו שום שינוי לא יוכל להתבצע.

2. שנית, עליכם לבדוק על מה "מתבזבז לכם הזמן" בדקו במשך שבוע מהם גזלני הזמן שלכם, איך מתנהל היום שלכם, האם אתם מנהלים יומן ויודעים מראש מה הולך להיות או שאתם זורמים עם היום?

כמה זמן אתם מדברים בטלפון עם חברים?

כמה זמן אתם יושבים וגולשים באינטרנט?

כמה זמן אתם יושבים וצופים בטלוויזיה?

בישולים, קניות, חוגים, הסעות, ניקיון כביסות ועוד ועוד....

3. אחרי שתבדקו כמה זמן לוקח מכם כל דבר, תבדקו מה אתם יכולים לצמצם ומה אתם יכולים לחלוק עם בני הבית ולהוריד מעצמכם. יכול להיות שחלק מעבודות הבית יכולות להתחלק עם בני משפחה נוספים. יכול להיות שתגלו ששעתיים ביום אתם מדברים בטלפון ואפשר לצמצם את זה (זה גם חוסך כסף) כנ"ל לגבי טלוויזיה ומחשב. יכול להיות שאתם מתפזרים על פני היום עם כל מני דברים ואם תרכזו אותם לשעה אחת או ליום אחד תוכלו לחסוך זמן. אני רוצה להוסיף בנקודה הזו שהצעד הזה הוא הקשה ביותר כי הוא מחייב אתכם לעשות שינוי בהתנהלות שלכם ולצאת מהמקום הנוח ולהחליט שאתם רוצים לשנות ולפנות לעצמכם זמן. יש כאלה שנתקלים בקושי לבזר סמכויות והרבה יותר קל להם שהכל בידיים שלהם והאחריות היא אצלם אך ההתנהגות הזו לא משאירה להם זמן פנוי, יש כאלה שלא מסוגלים לוותר על זמן הצפייה בטלוויזיה שזה הכיף הכי גדול שלהם במהלך היום. אז למרות שהצעד הזה הוא הקשה ביותר, אני מזכירה לכם שאם החלטתם שבסדרי העדיפויות שלכם אתם רוצים להרזות יש דברים שצריך לוותר עליהם בשביל להגשים את המטרה. מעבר לזה שאפשר אולי למצוא את השילוב של חלק מהדברים יחד עם ספורט כמו לצפות בטלוויזיה תוך כדי הליכה על הליכון, צעידה עם חברה במקום לפטפט בטלפון וכו'.

4. אחרי שפיניתם לעצמכם את הזמן, תתחילו לבדוק איך בזמן הפנוי שלכם אתם מכניסים פעילות גופנית, התארגנות מבחינת אוכל, הערכות ליציאות מהבית וכו'.

5. נהלו יומן - בעזרת ניהול יומן אתם יכולים לדעת מראש איך היום שלכם הולך להראות וכך להיערך אליו מבחינת האוכל. אם אתם יודעים שיש לכם יום שלם מחוץ לבית, קחו אתכם אוכל כדי שלא תגיעו הביתה מורעבים או תצטרכו לקנות אוכל משמין בחוץ. אם חשוב לכם לאכול ארוחה חמה כשאתם חוזרים מהעבודה ויודעים שכשתחזרו לא יהיה לכם כוח לבשל, הכינו את הארוחה בערב לפני ויישאר לכם רק לחמם אותה. תזכרו שאת כל הדברים האלו אתם בדרך כלל עושים בשביל הילדים שלכם, אתם מכינים להם אוכל לגן ולבית הספר, אתם דואגים שתהיה להם ארוחה חמה כשהם חוזרים, אז למה לא לעשות את אותו הדבר גם עבור עצמכם? לא מגיע לכם שתשקיעו בעצמכם?

ביומן הכניסו גם את הפעילות הגופנית כחלק מהיום שלכם, הגדירו מראש מתי אתם עושים ספורט והכניסו ליומן כפגישה לכל דבר שאי אפשר לבטל אותה והיא חלק מהיום שלכם.

6. תרגלו את הדברים - אחד הדברים החשובים להצלחה הוא תרגול, שינויים לא קורים ביום אחד וקשה לנו לעשות אותם ולא תמיד זה עובד על ההתחלה וכשאנחנו לא רואים תוצאות מידיות זה גורם לנו למשברים. תזכרו שכל תהליך מלווה בלמידה ולכן תרגלו, למדו מהמשברים עד שתצליחו ותגיעו למקום שבו תרגישו שהגעתם להישגים.

אני בטוחה שאם תאמצו ותתרגלו את השלבים במאמר תוכלו לאכול מסודר יותר, לעשות פעילות גופנית ולהצליח בדיאטה לאורך זמן. הכלים האלו נכונים וטובים לכל תחום אחר בחיים שאתם מרגישים שלא עובד לכם טוב.

בהצלחה!
ענת לובלינסקי - אימון דיאטה אישי
  • דיאטה - אימון דיאטה אישי



  • מאמרים חדשים מומלצים: 

    חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
    מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
    מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
    לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
    אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
    הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
    ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
    אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
    שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
    איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

    מורנו'ס - שיווק באינטרנט

    ©2022 כל הזכויות שמורות

    אודותינו
    שאלות נפוצות
    יצירת קשר
    יתרונות לכותבי מאמרים
    מדיניות פרטיות
    עלינו בעיתונות
    מאמרים חדשים

    לכותבי מאמרים:
    פתיחת חשבון חינם
    כניסה למערכת
    יתרונות לכותבי מאמרים
    תנאי השירות
    הנחיות עריכה
    תנאי שימוש במאמרים



    מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב