דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כתב תביעה וכתבי בית דין אחרים 

מאת    [ 28/08/2009 ]

מילים במאמר: 509   [ נצפה 4793 פעמים ]

כתב תביעה וכתבי בין דין אחרים

המסמך המרכזי אתו נפתח הליך משפטי הוא בדרך כלל כתב תביעה. כתב התביעה הוא למעשה הבסיס לטענותיו העובדתיות של התובע בו מציג התובע את טענותיו העובדתיות משפטיות , ואת עיקרי משנתו , והכי חשוב את הסעד אותו הוא מבקש לעצמו. כתב התביעה לא צריך להיות ארוך , על פי תקנות סדר הדין האזרחי כתב התביעה צריך להיות תמציתי , אבל כזה שממנו ניתן להבין מה עיקרי טענותיו של התובע

כתב הגנה

לאחר שהגיש התובע כתב תביעה הנתבע נדרש, תוך פרק זמן מסוים להגיש כתב הגנה. על כתב ההגנה להיות תמציתי , והוא צריך לכלול לא רק הכחשה של טענות כתב התביעה אלה ובעיקר גרסה ממנה ניתן ללמוד כי אין לתת את הסעד המבוקש לתובע , ויש לדחות את תביעתו. בבד עם זאת על הנתבע גם לדרוש כי ישולמו לו הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין , בגין התביעה אשר הוגשה נגד ככל שזו תידחה.

פרטים טכניים

בצד הפרטים העובדתיים והמשפטים חושב ביותר לכתוב בראש כתב התביעה , את מקום מושבו של התובע , והנתבע , ת.ז. של התובע והנתבע , וכן ויחד עם זאת גם את פרטי בא כוחו ככל שאלה קיימים. יש עוד צורך לציין את הסעד המבוקש , הסעד יכול להיות כספי או הצהרתי או נזקי.

סדרי דין

קיימים מספר סדרי דין , רגיל , מהיר ומקוצר ,  סדרי דין רגיל, משמעו הנו סדר הדין הרגיל בו נידונות תביעות אזרחיות בפני בין המשפט ללא שום התייחסות מיוחדת . סדר דין מהיר הנו סדר דין בו נדונות תביעות אשר סכומן מגיע עד ל50 אלף ש"ח , השוני בין תביעה אשר נדונה בסדר דין מהיר לסדר דין רגיל , הוא קודם כל וראשית בעובדה כי על התובע בכתב התביעה לצרוף את ראיותיו  ,וכן לצרף תצהיר , אליו הוא מקובע לאורך כל התביעה , וזאת בצד הסכום הנמוך של התביעה. יאמר כי גם תביעה אשר נפתחה במסלול הרגיל , והיא בסכום של עד 50 אלף שקלים תטופל כתביעה בסדר דין רגיל. בסדר דין מקוצר העניין קצת שונה וזאת משום שכאן קודם כל על התובע להציג ראיה כגון חוזה , או כל אישור אשר יש בו כדי להביא למסקנה כמעט נחרצת כי על הנתבע לשלם לו את הסכומים אותם הוא דורש. הנתבע במקרה זה צריך לבקש בקשת רשות להתגונן , אין לו הגנה אוטומטית , אלה הוא צריך לבקש את הרשות להתגונן , ומקום שהיא ניתנת התצהיר המפורט אותו על הנתבע לצרף לבקשת רשות  הופך להיות כתב הגנה לכל דבר ועניין . הבדל נוסף בעניין תביעה בסדר דין מקוצר , הוא שהנתבע נחקר על התצהיר שלו ולאחר מכן על בית המשפט להחליט אם לתת לנתבע רשות להתגונן.

קדם משפט

קדם משפט הנו דיון משפטי קצר אשר בו ראשית מנסה בית המשפט להביא את הצדדים לידי פשרה , בצד זאת בודק בית המשפט את כתבי הטענות , מבקש מן הצדדים להשלים מסמכים חסרים ומכין את התיק לישיבת ההוכחות בו יהיה על התובע להוכיח את טענותיו.

דיון הוכחות

בדיון ההוכחות נחקרים כל המצהירים על תצהיריהם , כשהמטרה של כל צד היא להוכיח כי המצהירים או לא דוברי אמת , או לא מדייקים , או שיש בידיהם טענות שהם טענות חסרות בסיס. בסיום שלב זה מוגשים סיכומים , ברם בסדר דין מהיר הסיכומים הם בעלפה ולא בכתב בדרך כלל.

עורך הדין גיא בית און מתמחה בייצוגם של נכי צה"ל וכן במשפט האזרחי www.beiton-law.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב