דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניה ירוקה solar-israel.co.il 

מאת    [ 28/08/2009 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 2216 פעמים ]

בניה ירוקה - לפני כשנתיים, בעקבות דרישה של אדריכלים יזמי נדל"ן, קבע מכון התקנים הישראלי תקן לבניה ירוקה, והצטרף לטרנד הבניה הירוקה ברחבי העולם. בתקופת מיתון עולמי, ניתן היה לצפות כי לא תהיה דרישה לבניה ירוקה, אשר עלותה יקרה בכ10% מבניה רגילה, אך לא כך הדבר. בתקופה האחרונה, לפי מכון התקנים, עולה הדרישה לקבלת תקן לבניה ירוקה מיזמים ואדריכלים.

למה בניה ירוקה? 70% מהאנרגיה הנצרכת בעולם מופעלת בבנייני מגורים ותעשיה. ענף הבניה בישראל מייצרת פסולת שנתית של 13 ק"ג לבן אדם. בניה ירוקה מקטינה את פסולת הבניה.

מהי בעצם בניה ירוקה? בניה ירוקה היא גישה כוללת לתכנון, לבניה ולתפעול של בתים ומבנים. עקרונות הבניה הירוקה מיושמים כבר משלב התכנון המוקדם ועד למגורים בהם. בניה ירוקה היא בניה ידידותית לסביבה ולמשתמש. בבניה ירוקה התכנון, הבניה והשימוש חותרים ליעלות אנרגטית וסביבתית. בבניה ירוקה חותרים לעמידות ארוכת טווח ותשומת לב להשפעת הבניה הירוקה בטווח הקצר והארוך.

מטרת הבניה הירוקה היא ליצור סביבת מגורים בריאה ונוחה תוך הימנעות, ככל האפשר, מפגיעה במשאבים טבעיים מתכלים ובאיכות הסביבה. כבר בשלב התכנון בבניה ירוקה יש לדאוג לבטיחות ובריאות מקסימאלית בתוך המבנה. בבניה ירוקה יש לייעל ולצמצם צריכה של משאבים מתכלים וחומרים מזיקים. בניה ירוקה חותרת לשימוש בחומרים ידידותיים לסביבה וחומרים ממוחזרים. בניה ירוקה שואפת לחסכון מקסימאלי באנרגיה.

השיטות בהן הבניה הירוקה מיושמת הן רבות. כמה משיטות הבניה הירוקה מיושמות במטרה לנצל את המשאבים הטבעיים בצורה מקסימאלית:בידוד תרמי של הגג, הקירות והחלונות, תכנון כיוון הבית לניצול של אור טבעי, אוורור טבעי ואנרגיית השמש. בניה ירוקה עושה שימוש באביזרים חוסכי מים ואנרגיה ושימוש במקורות אנרגיה נקיים. מחזור פסולת, מים אפורים ומי ביוב הם כמה מהאסטרטגיות בהן משתמשת בניה ירוקה. בחירת חומרי הבניה בבניה ירוקה הינו חלק חשוב. שימוש בחומרים מתכלים, חומרים שהפקתם לא מזהמת או צורכת מעט אנרגיה, חומרים ממוחזרים, חומרים מקומיים, בעלי תוחלת חיים ארוכה. אלא רק חלק מהעקרונות שבניה ירוקה שמה לה למטרה בעת בחירת חומרי הבניה.

יתרונות הבניה הירוקה הם רבים. המיתוס העיקרי הקשור לבניה ירוקה הוא שהיא מתבצעת ממניעים אידיאולוגיים, אך אין הדבר כך. בנוסף לתרומה לאיכות הסביבה, הבניה הירוקה תורמת לדייר ובעלי הבניין בתחומים אחרים. הבניה הירוקה תורמת להוצאות תפעול נמוכות, בניה ירוקה משפרת נוחות גבוהה של הסביבה הפנימית והחיצונית של הבית. בניה ירוקה תורמת למכירתיות (resale) של הבית. כמו כן, בניה ירוקה אינה מצריכה עלויות נוספות כמו בבניה רגילה.

שלא כמצופה, גם בתקופת האטה רוכשי דירות מחפשים בניינים שנבנו בבניה ירוקה. רוכשי דירות נהיו בררנים יותר, והם מחפשים בניה ירוקה ואיכותית, שעלותם אמנם גבוהה יותר, אך הם משמרים את ערכם בצורה טובה. הביקוש לבניה ירוקה משפיע על הקבלנים שעונים על דרישות השוק לבניה ירוקה. ארה"ב כיום היא המובילה בתחום הבניה הירוקה (הכפלת הכמות כל שנה) אך לא רחוק ממנה נמצאות אוסטרליה וקנדה.

יישום נכון של בניה ירוקה יביא לתועלת בתחומים הסביבתיים, החברתיים והכלכליים ולשיפור באיכות החיים שלנו כחברה.
אופיר בריל, מנהל פורטל סולאר ישראל http://www.solar-israel.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב