דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיאטה בראש 

מאת    [ 27/08/2009 ]

מילים במאמר: 816   [ נצפה 3284 פעמים ]

כאשר החברה מכתיבה לנו מודלים המשפיעים על הדימוי העצמי שלנו ובעיקר על הדימוי העצמי של גופנו כולנו רוצים להראות טוב בדיוק, כמו השרירן בפירסומת או זו עם הבטן השטוחה שם בתמונה.-אך הנה כאן מגיעה האכזבה בדיוק שאנחנו מסתכלים על עצמנו במראה או אם במקרה הגיע הקיץ חלילה ויורדים לים אסון הצלוליטיס הטייארים שבמותניים ומה עם המידלדלים מביא אותנו להחלטה שזהו קצו כל הקיצים ומיד נוקטים פעולות קיצוניות של פעילות גופנית יתרה או דיאטות צום על בסיס חסה ומים.
רגע אחד עיצרו!אני מבינה שלכולנו יש צורך להראות טוב, זה גורם לנו הרגשה טובה ונעימה אנחנו מתמלאים באנרגיות חיוניות שאנו מרגישים חושניים מושכים וחטובים נכון, אבל רגע לפני אני מזמינה אותכם לבחון את הטריק המחשבתי הקטן שעומד בבסיסה של התנהגות זו,ואיך ניתן לשנות ולבחור בדרך שונה איכותית יותר.

חברות,מועדני בריאות ,ומרכזים רבים מציעים מגוון רחב של דיאטות חלקן אטרקטיביות יותר וחלקן אטרקטיביות פחות וזאת עם שילוב נוסף של שימוש בצמחי מרפא ,כמוסות לזירוז חילוף החומרים ותכשירים שונים שכולן מבטיחים בסופו של תהליך להגיע לתוצאה המיוחלת השלת הקילוגרמים העודפים. כמובן שהעיקרון המנחה את כולם הוא שילוב מאוזן בין תזונה מאוזנת לבין פעילות גופנית סדירה .

אז מדוע אם כן,לא כולם מצליחים להשיל ממשקלם ?מדוע ישנם אלה שמיתייאשים מהר מאד ואלה שלא?מדוע ישנם כאלה שמצליחים להשיל ממשקל גופם אך לא לאורך זמן ?ומדוע ישנם כאלה שלאחר שהשילו ממשקלם עלו כפול ומכופל ממה שהורידו ?מהי הדיאטה הנכונה והיעילה ביותר? והאם יש כזאת בכלל?

הסיבות,לכל המצבים האלה רבות ומגוונות ומשתנות מאדם לאדם אך,לדעתי ובהתאם לניסיוני בתחום התזונה ההוליסטית ומאבקיי הבלתי פוסקים במהלך השנים במשקל העודף ,הגעתי למסקנה אחת פשוטה :דיאטה מתחילה בראש או אם נרצה למקד את זה דיאטה מתחילה במחשבה.נקודה.לכן שאלתנו צריכה להיות מה היא המחשבה הנכונה ?
ואני אסביר-לכל אחד מאיתנו יש דימויים שונים ומגוונים המשפיעים על אופן התנהגותנו,רגשותינו ופעולתנו בזמנים ובסיטואציות שונות,דימויים אלה מושפעים מהמחשבות שיש במוחנו.אותם דימויים מתפתחים ומתעצבים במהלך חיינו כשהם מושפעים מגורמים שונים כגון:חינוך,סביבה וחברה,גנטיקה,ועוד גורמים שאין המקום כאן להזכירם.בבסיס כל הדימויים הללו עומד לו בתת מודע הדימוי הגופני שלנו שמשפיע באופן ישיר על הביטחון העצמי שלנו ומכאן גם על ההחלטות שלנו ועל אופן ההתנהגות שלנו.
אותו דימוי גופני גורם לכך שנאהב את עצמנו יותר או פחות, ובדיוק את אותו רגש את אותה אנרגיה אנחנו נקרין כלפיי חוץ -
ואני אדגים: החולצה הזו מתאימה לי=אני נראה טוב=אני מלא ביטחון עצמי=אני מרגיש נפלא!
לעומת-
החולצה לא עולה עליי=אני חייב לרדת במשקל=אני נראה גרוע =אני חסר ביטחון עצמי=אני שמן=אני מרגיש נורא!-כאן בדיוק עלינו לבצע שינוי בדיוק רגע לפני קבלת ההחלטה שזהו צריך להוריד במשקל וליכנס למשטר של דיאטה כאן יש לבצע תחילה שינוי מחשבתי אז מה עושים?
להלן,יוצגו מספר טיפים העשויים לסייע בידכם להפנים ולשנות את מחשבותיכם ובכך לסייע בידכם לחיות חיים בריאים יותר תוך אימוץ מושג הדיאטה כדרך חיים באופן בריא יותר ויעיל יותר.

1.תפנימו שהמחשבות הן שלכם ורק אתן מחליטים איזו מחשבה לחשוב ברגע נכון.ומשום כך אתם יכולים לבחור במחשבה חיובית או שלילית .הכל מתחיל במחשבה שיש במוחנו לכן עלינו לאמץ לעצמנו מחשבה חיובית שתהווה בסיס לתפיסת הדימוי העצמי שלנו בעיני עצמנו.

2.שנו את המחשבה מ-"אני שמן" ל-"אני רזה" בלשון הווה-קשה לכם להאמין בזה בהתחלה? נכון, אך עם הזמן מוחכם יקלוט את המילים הללו כמנטרה ואתם בלי משים תתחילו לאמץ התנהגות תואמת.

3.הסתכלו תמיד על חצי הכוס המלאה .נסו להסתכל על עצמכם במראה ולהתמקד באיברים היפים יותר בעינכם קודם תבדקו מה יש .

4.לכל בעייה יש פיתרון-הסתכלו אם יש איזור בגופכם שאינו מוצא חן בעינכם הבטיחו לעצמכם לשפר אותו על ידי ספורט לדוגמא .


5.דיאטה=תזונה =דרך חיים.נסו להבין כי דיאטה אינה מצב זמני כולנו אומרים: "נתחיל דיאטה מחר","אני בדיאטה" תתחילו לשנות את הגישה שלכם והחליטו לחיות אורח חיים בריא תוך בחירת המזונות הבריאים והאהובים עליכם ביותר.

6.הכל במידה לימדו לאזן לא להפריז -ובכלל בחיים כעיקרון מנחה לא צריך להיות בקצוות לא יותר מידי לא פחות מידי באמצע בדיוק נמצא שביל הזהב.

6.תהנו-אם אימצתם לחייכם אורח חיים בריא הרי שאתם יכולים לבחור במזונות האהובים עליכם אל תשללו מעצמכם את העונג שבקוביית השוקולד או אפילו עוגת שוקולד אחרי הכל אתם מבינים שיש לאזן מבלי לפגוע בהנאה שלכם בלי רגשות אשם בלי כעסים כי אם הנאה לשמה,מגיע לכם.

7.שלבו פעילות גופנית מגוונת המרעננת את מחזור חילוף החומרים בגוף וגם את הנפש עשו זאת דרך קבע עם שינויים קלים.

8.היו סובלנים וסבלניים כלפיי עצמכם וכלפיי גופכם דעו שהכל בחיים זה תהליך ואתם בתהליך כללי לא רק לצורך הרזייה כי אם גם לשינוי אורח חיים ולשיפור איכות חייכם.

9.תאהבו את עצמכם השקיעו בעצמכם גם חיצונית זה ישפיע עליכם מבפנים .

10.שמדובר בהורדת משקל עודף רב ,הגדירו לכם בהתחלה יעדים ריאלים שתעמדו בהם ותנו לעצמכם זמן סביר הלחץ לא יסייע בידכם וגם לא גודל הציפייה.

11.פרופןרציה - מראש הכינו את עצמכם למצבים בהם יכולה להיות עלייה קטנה במשקל או נסיגה אז מה?אל תשפטו את עצמכם לחומרה קחו הכל בפרופרציה זיכרו שאתם אלה השולטים במחשבה ולא אף אחד אחר לכן בחרו בחיובי .

12.פרגנו לעצמכם ותהנו מכל רגע -עשו לעצמכם טקס של ארוחה למשל בחרו כלים נאים לאכול בהם בארוחת בוקר ,בחרו בספל האהובה עליכם לשתות קפה וכך הלאה.

זיכרו הדברים הפשוטים עושים את החיים הרבה יותר יפים הכח נמצא אצלכם.


טלילה מיזרחי דאור
מטפלת ברפואה משלימה
סמנכ"ל משאבי אנוש



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב